Άνω των 100 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα είναι η επένδυση που προτίθεται να κάνει στη χώρα μας η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Next e.GO Mobile SE με στόχο τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Στις 13.00 σε ειδική διαδικτυακή εκδήλωση παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της ηγεσίας του υπ. Ανάπτυξης υπό τον κ. Αδ. Γεωργιάδη και τον αναπληρωτή του, Νίκο Παπαθανάση αναμένεται να γίνουν τα αποκαλυπτήρια της συμφωνίας στην οποία έχουν καταλήξει ελληνικό Δημόσιο και η μόνη ανεξάρτητη ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εδρεύει στο Ααχεν της Γερμανίας.

Στη διαδικτυακή εκδήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας καθηγητής Ulrich Hermann και ο υφυπ. για την Οικονομική Διπλωματία Κώστας Φραγκογιάννης αναμένεται να υπογράψουν την «επιστολή πρόθεσης συνεργασίας» (Letter of  Intend), με απώτερο στόχο την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Ως την άνοιξη η ενεργοποίηση του project 

Σύμφωνα με πληροφορίες τουnewmoney.grη επιστολή θα περιγράφει επακριβώς τα βήματα που θα γίνουν και απ’ τις δύο πλευρές ώστε ως την άνοιξη η «πρόθεση» να μετουσιωθεί σε πράξη και να ενεργοποιηθεί το project με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Στο μεταξύ θα έχουν εξεταστεί και κριθεί όλες οι κρίσιμες πτυχές που θα προσδιορίσουν και τα καίρια ζητήματα όπως η τοποθεσία που θα γίνει η επένδυση, τα κίνητρα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης κοκ

Σημειώνεται πως αυτό θα είναι το πρώτο εργοστάσιο της Next e.GO Mobile εκτός Γερμανίας, και αναμένεται να παίξει καταλυτικό ρόλο στο σχέδιο που έχει συνταχθεί για την ανάπτυξη της στον ευρύτερο χώρο SΕEΜΕNΑ (NA Ευρώπη, Μ. Ανατολή, B. Αφρική).

Το νέο εταιρικό σχήμα

Εξάλλου πρόκειται για νέο εταιρικό σχήμα, το οποίο μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο απορρόφησε την εταιρεία e.GO Mobile, τη μοναδική ανεξάρτητη βιομηχανία κατασκευής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στη Γερμανία, έπειτα από μία διαδικασία αναδιάρθρωσης εν λειτουργία που πυροδότησαν τα οικονομικά προβλήματα της τελευταίας.

Μεγαλομέτοχος του νέου σχήματος είναι ο private equity όμιλος ND που εδρεύει στο Άιντχόφεν της Ολλανδίας. Ο τελευταίος έχει πληθώρα επενδύσεων στους κλάδους της ενέργειας, των logistics, της τεχνολογίας, των υπηρεσιών και του Real Estate ενώ είναι ιδιαίτερα ενεργός στα Βαλκάνια, κυρίως σε Αλβανία, Β. Μακεδονία και Κόσοβο. Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ND, Ali Vezvaei θα παραβρεθεί στη σημερινή διαδικτυακή εκδήλωση.

«Καταλύτης» η συμφωνία με την VW

Αξίζει πάντως να σημειωθεί επίσης ότι οι συζητήσεις μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της e.GO είχαν ξεκινήσει πριν την έξαρση του κορωνοϊού και άρα πριν τις εξελίξεις στο εσωτερικό της. Ωστόσο τόσο ο νέος μέτοχος όσο και η νέα διοικητική ομάδα υπό τον καθηγητή κ. Ulrich Hermann «αγκάλιασαν» το σχέδιο. Καταλύτης δε για την επιτάχυνση των διαδικασιών ήταν η συμφωνία μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της VW για το project στην Αστυπάλαια.

Η γερμανική εταιρεία

Η e.Go Mobile, όπως ονομαζόταν μέχρι πρόσφατα, ιδρύθηκε το 2015 από τον καθηγητή μηχανολογίας Dr. Günther Schuh στο Πανεπιστήμιο του Άαχεν, με βασική ιδέα να κατασκευάζει απλά και φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το πρώτο μοντέλο που κατασκεύασε η εταιρεία στο εργοστάσιο στο Άαχεν, το οποίο σε πλήρη λειτουργία παράγει 10.000 αυτοκίνητα ετησίως, φέρει το λογότυπο e.GO Life, το οποίο πωλείται σήμερα κάτω από τις 16.000 ευρώ. Παράλληλα υπάρχουν ακόμη δύο εκδόσεις, το e.GO Life Sport με σπορ χαρακτηριστικά και το concept μοντέλο e.GO Life Cross που αποτελεί την… off road εκδοχή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Παρ’ όλα αυτά η εταιρεία πέρυσι άρχισε να αντιμετωπίζει χρηματοοικονομικά προβλήματα, με αποτέλεσμα την περασμένη Άνοιξη να μην μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της και εν τέλει να ξεκινήσει η διαδικασία της αναδιάρθρωσης εν λειτουργία, η οποία ολοκληρώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο με την είσοδο νέου μετόχου.

Η Next e.GO Mobile SE απασχολεί 450 υπαλλήλους 

Διαβάστε ακόμη

Ακίνητα: Data centers, logistics, πολυτελή resorts και «πράσινα» γραφεία οι …νικητές της πανδημίας

Η Ναυτεμπορική, οι ισραηλινοί επενδυτές και ο CEO τράπεζας – αρνητής του εμβολίου!

Chateau Petrus: Ο μύθος του Μπορντώ, ο Ρώσος ολιγάρχης και η Sprite