Διάσωσή εκ των… έσω επιχειρείται για την Boeing, καθώς το πρόσωπο που καλείται να αναλάβει τα ηνία μετά την απομάκρυνση του Ντένις Μάλενμπεργκ, είναι ήδη στο ΔΣ της εταιρείας εδώ και μια δεκαετία.

Ο Ντέιβιντ Καλχούν από τις αρχές του 2020 που αναλαμβάνει CEO, θα είναι αντιμέτωπος με ένα δύσκολο έργο: να εποπτεύσει την πορεία της Boeing μέχρι να ξαναπετάξει το «αμαρτωλό» 737 MAX που είναι υπέυθυνο για δύο πολύνεκρα δυστυχήματα, αλλά και να διαχειριστεί την επιδείνωση των σχέσεων της Boeing με την Ομοσπονδιακή Αρχή Αεροπλοΐας των ΗΠΑ. Αλλά οι προκλήσεις δεν τελειώνουν εδώ.

Μια άλλη επιπλοκή που απειλεί τη στρατηγική της Boeing, είναι ο προτεινόμενος συνδυασμός δραστηριοτήτων του αμερικανικού αεροναυπηγικού ομίλου με τη βραζιλιάνικη Embraer – μια συμφωνία αξίας 4,2 δισ. δολαρίων που ωστόσο ερευνάται από την ΕΕ λόγω ανησυχιών για μονοπωλιακή πολιτική. Όπως μεταδίδει το Bloomberg, οι κανονιστικές αρχές της ΕΕ κάνουν την εν λόγω έρευνα, υπογραμμίζοντας τους κινδύνους ανταγωνισμού που θα διατρέχουν άλλες αεροναυπηγικές εταιρείες με μικρότερα αεροσκάφη όπως η Airbus.

Στην Boeing επικρατεί αισιοδοξία για την τοποθέτησή του στην κορυφή της εταιρείας. Κι αυτό γιατί ο 62χρονος Καλχούν έχει βρεθεί κι άλλες φορές σε έκρυθμες καταστάσεις. Παλιότερα είχε τοποθετηθεί πρόεδρος του ΔΣ της εταιρείας ελαστικών Caterpillar λίγο αφότου έκαναν έφοδο οι ομοσπονδιακές αρχές στα κεντρικά της στο Μανχάταν, το 2017. Ηταν επίσης επικεφαλής του βραχίονα της General Electric μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001ενώ είχε αναλάβει και την εισαγωγή της εταιρείας ερευνών Nielsen στο χρηματιστήριο.

Τώρα λοιπόν καλείται να εξομαλύνει τις σχέσεις της Boeing με τις Αρχές που είναι υπεύθυνες για την ασφάλεια των πτήσεων στις ΗΠΑ και στο εξωτερικό, με τις αεροπορικές εταιρείες που έχουν καθηλώσει στο έδαφος τα 737 ΜΑΧ αλλά και με το επιβατικό κοινό που έγινε μάρτυρας των φοβερών αεροπορικών δυστυχημάτων σε Αιθιοπία και Ινδονησία. Σε αυτά έρχεται να προστεθεί και η αποκάλυψη του Bloomberg ότι η Boeing παρέδωσε στην Ομοσπονδιακή Αρχή Αεροπλοΐας (FAA) με καθυστέρηση μια δεύτερη σειρά κρίσιμων μηνυμάτων για το 737 ΜΑΧ.

Δεδομένου ότι ο Καλχούν απέχει πολύ λίγο από τα 65 (ηλικία που παραδοσιακά συνταξιοδοτούνται τα στελέχη της Boeing) έχει στη διάθεσή του πολύ λίγο χρόνο για να φέρει σε πέρας το έργο του, ενώ θα πρέπει από τώρα να βρεθεί και ένας άξιος αντικαταστάτης του.

Όπως αναφέρει ο Ρόμπερτ Στάλαρντ, αναλυτής της Vertical Research Partners, οι προτεραιότητες του Καλχούν στη σύντομη θητεία του θα πρέπει να είναι η επιστροφή του 737 Max πίσω στους αιθέρες χωρίς άλλες επιπλοκές και η ανεύρεση ενός νέου CEO και μιας νέας διευθυντικής ομάδας που θα βοηθήσουν στη σταθεροποίηση της Boeing.

Ο Καλχούν είναι γνωστό πως έχει επικοινωνιακό χάρισμα σε συνδυασμό με μεγάλο επαγγελματισμό. Επιβλέπει το χαρτοφυλάκιο ιδιωτικών μετοχών της Blackstone και είναι πρόεδρος του ΔΣ της Caterpillar και της Gates Industrial Corp. Τώρα όμως θα αποσυρθεί από αυτές τις δραστηριότητες.

«Αν υπάρχει ένας λόγος για κριτική στον Καλχούν είναι πως συμμετέχει πάρα πολύ σε ΔΣ», αναφέρει ο αναλυτής της Cowen & Co, Κάι βον Ρούμορ.

«Σε πρώτη φάση ο Καλχούν θα πρέπει να διαχειριστεί την κρίση με τα 737 ΜΑΧ σε όλες τις διαστάσεις της , λειτουργικά, οικονομικά, κανονιστικά και από άποψη φήμης. Εκτιμάται ότι θα παίξει βασικό ρόλο στην ανάπτυξη προϊόντων με προτεραιότητα το 777X αλλά και κάθε άλλο αεροσκάφος που θα αναπτύξει η Boeing», αναφέρει εν τέλει ο Σεθ Σάιφμαν, αναλυτής της JP Morgan Chase &Co.