Ο Κάρλος Ταβάρες, σε ένα νέο βιβλίο, λέει ότι οι δραστηριότητες του ομίλου στη Γαλλία, την Ιταλία και τις ΗΠΑ μπορεί να χρειαστεί να ακολουθήσουν χωριστούς δρόμους εάν οι Jeep και FIAT δεν αντέξουν τις πιέσεις που ασκούνται στις χώρες προέλευσής τους.

«Ανησυχώ ότι η τριπλή ισορροπία μεταξύ Ιταλίας, Γαλλίας και ΗΠΑ θα σπάσει», γράφει ο Ταβάρες σε βιβλίο που εκδόθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στη Γαλλία. Η επιβίωση του ομίλου ως αυτόνομης εταιρείας θα εξαρτηθεί από μια διοίκηση που δίνει προσοχή στην ενότητα «κάθε μέρα», δεδομένων των πολλαπλών φυγόκεντρων τάσεων.

Η Stellantis δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση το 2021 της ιταλικής Fiat Chrysler και του γαλλικού ομίλου PSA. Η εκτεταμένη αυτοκρατορία των 14 εμπορικών σημάτων -συμπεριλαμβανομένων των Citroën, Opel, Dodge, Alfa Romeo και Maserati- αποδεικνύεται πολύπλοκη στη διαχείρισή της καθώς η ζήτηση αυτοκινήτων παραμένει στάσιμη, οι Κινέζοι κατασκευαστές γίνονται πιο επιθετικοί και οι γεωπολιτικές εντάσεις αυξάνονται σε μια εποχή τεχνολογικής αναταραχής για τη βιομηχανία.

Ο 67χρονος Ταβάρες παραιτήθηκε τον Δεκέμβριο μετά από την απότομη απώλεια μεριδίου αγοράς στις ΗΠΑ και την Ευρώπη που οδήγησε σε κατάρρευση των κερδών. Υπό την ηγεσία του, ο Stellantis μετατόπισε τις δραστηριότητες παραγωγής και εξέλιξης σε χώρες χαμηλότερου κόστους όπως το Μαρόκο, μια κίνηση που προκάλεσε τη σφοδρή αντίθεση των εργατικών συνδικάτων, αλλά και την οργή της ιταλικής κυβέρνησης.

Οι συνεχείς περικοπές θέσεων εργασίας του Ταβάρες προκάλεσε επίσης αποχωρήσεις στελεχών, πολλά από τα οποία κατέληξαν σε ανταγωνιστικές κινεζικές εταιρείες, όπως η BYD. Η μονόπλευρη εστίασή του στις περικοπές κόστους οδήγησε σε λάθη στην ποιότητα, την τιμολόγηση και τις σειρές προϊόντων. Στο βιβλίο ωστόσο ο Ταβάρες αμφισβητεί την απεικόνιση των γεγονότων που οδήγησαν στην αποχώρησή του από την εταιρεία.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Αντόνιο Φιλόζα, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι τον Ιούνιο μετά από πολύμηνη αναζήτηση, προσπαθεί να σταθεροποιήσει έναν όμιλο που αντιμετωπίζει επίσης τις επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών, οι οποίοι αναδιαμορφώνουν το παγκόσμιο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στις ΗΠΑ, ο Ρεπουμπλικανός γερουσιαστής Μπέρνι Μορένο προέτρεψε τη Stellantis να εκχωρήσει τις Jeep, Ram, Dodge και Chrysler, λέγοντας ότι οι μάρκες πρέπει να επιστρέψουν σε χέρια αμερικανικής ιδιοκτησίας.

Ο Φιλόζα, τον οποίο ο Ταβάρες περιέγραψε ως τη «λογική και ορθολογική» επιλογή για τη διαδοχή του, έχει ήδη καταργήσει ορισμένες ευρωπαϊκές επενδύσεις και δεσμεύτηκε να επενδύσει 13 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ, ιστορικά την πιο κερδοφόρα αγορά του ομίλου Stellantis.

Διαβάστε ακόμη 

Η UniCredit απλώνει χρηματοοικονομικά «πλοκάμια» σε όλη την Ευρώπη

Δισεκατομμυριούχοι απευθύνονται σε αυτόν για να ζήσουν ως τα βαθιά γεράματα

Συνέντευξη: Κώστας Βαρώτσος – H ιδέα πίσω από το νέο Πεντάγωνο και την Κιβωτό Εθνικής Μνήμης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα