business stories

Όμιλος IDEAL: Νέες προοπτικές δημιουργεί η στρατηγική συμφωνία με τη Virtus

  • newsroom


Τα οφέλη από την ενσωμάτωση των Astir Vitogiannis και Three Cents - Το πλάνο για διευρυμένο χαρτοφυλάκιο επενδύσεων

Σε τροχιά μετασχηματισμού βρίσκεται ο Όμιλος Ideal έπειτα από την έγκριση, στη Γενική Συνέλευση της 17 Ιουνίου 2021, της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και την ενσωμάτωση των εταιρειών Astir Vitogiannis και Three Cents στο χαρτοφυλάκιο του.

Η συγκεκριμένη επενδυτική κίνηση εντάσσεται στο πλαίσιο αναζήτησης επιχειρηματικών ευκαιριών για τη διεύρυνση και επέκταση των δραστηριοτήτων του Ομίλου IDEAL, με στόχο τη διασφάλιση της μακροχρόνιας ανάπτυξης του Ομίλου, οι θυγατρικές του οποίου ειδικεύονται στη διανομή προϊόντων πληροφορικής και ψηφιακής ασφάλειας, στην παραγωγή λογισμικού και στην παροχή υπηρεσιών εμπιστοσύνης και λύσεων κυβερνοασφάλειας και λευκών οικιακών συσκευών.

Πιο συγκεκριμένα, το 2020 η IDEAL εμφάνισε κύκλο εργασιών 21 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 0,4 εκατ., η Astir Vitogiannis κύκλο εργασιών 21,1 εκατ. Ευρώ και κέρδη προ φόρων 3,7 εκατ. και η Three Cents κύκλο εργασιών 5 εκατ. και κέρδη προ φόρων 0,3 εκατ. Επομένως, σε ενοποιημένη βάση η νέα IDEAL το 2020 θα είχε κύκλο εργασιών 47,2 εκατ. και κέρδη προ φόρων 4,4 εκατ.

Τα μεγέθη αυτά είναι προφανές ότι αλλάζουν πλήρως τον χαρακτήρα της IDEAL και αναμένεται πως το 2021 θα αποτυπωθούν ανάλογα στον ισολογισμό της.

Σύμφωνα με στελέχη του Ομίλου, ο σκοπός της συναλλαγής είναι η δημιουργία μιας δυναμικής εταιρείας συμμετοχών με δραστηριότητα σε περισσότερους από ένα κλάδους, με την δραστηριοποίηση εκτός από την πληροφορική και την ψηφιακή οικονομία, στους δυναμικούς κλάδους της συσκευασίας καταναλωτικών αγαθών και της παραγωγής και διάθεσης premium mixers & tonics.

Η πρωτοποριακή συναλλαγή που γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, θα ολοκληρωθεί με τη μεταφορά των μετόχων και των διοικήσεων των εταιριών στον νέο Όμιλο IDEAL. Με αυτόν τον τρόπο θα διατηρηθεί η διοικητική αυτοτέλεια αλλά ταυτόχρονα θα συνεχιστεί το επιτυχημένο μοντέλο ανάπτυξης με τη βοήθεια της επενδυτικής και διοικητικής ομάδας της Virtus.

Ποια είναι η Astir Vitogiannis

Η Astir Vitogiannis ιδρύθηκε το 1984, διαθέτει σύγχρονες ιδιόκτητες βιομηχανικές εγκαταστάσεις στον Αυλώνα Αττικής και δραστηριοποιείται στην κατασκευή μεταλλικών πωμάτων φιαλών και στην εμπορία πωμάτων μεγαλύτερης διαμέτρου για γυάλινα βάζα τροφίμων.

Η εταιρία διοικείται από μια έμπειρη ομάδα με κερδοφόρα αποτελέσματα, αυξητική πορεία για πάνω από 10 χρόνια και διαφοροποιημένο πελατολόγιο από πολυεθνικούς ομίλους. Η Astir είναι αμιγώς εξωστρεφής, με το 90% της παραγωγής της να εξάγεται σε 45 χώρες με πελάτες τις μεγαλύτερες εταιρείες εμφιάλωσης μπύρας και αναψυκτικών, όπως οι Amstel, Heineken, Carlsberg, Bud, Beck’s, Stella Artois, Coca-Cola, Pepsi, Schweppes, Tuborg κ.α. με τις οποίες συνεργάζεται για περισσότερα από 20 χρόνια.

Η Astir αναγνωρίζοντας τη δυναμική της αγοράς, προσαρμόζει τις ανάγκες, τη λειτουργία της και την παραγωγική της διαδικασία ώστε διατηρώντας την ευελιξία της να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες των πελατών της. Το 2020 παρά τις δυσχερείς συνθήκες της αγοράς λόγω της πανδημίας, αύξησε τον κύκλο εργασιών της, δείχνοντας προετοιμασμένη για περαιτέρω ανάπτυξη με την επιστροφή στην κανονικότητα. Οι εξαγωγές πλησίασαν το 95% των παραγόμενων προϊόντων για το έτος 2020. Για την εταιρεία, αποτελεί ευκαιρία ανάπτυξης η επέκταση σε νέες αγορές, ειδικά στις χώρες όπου δεν υπάρχει άλλος κατασκευαστής και υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση και ρυθμός ανάπτυξης.

Το προφιλ της Three Cents

Αναφορικά με τη Three Cents, η εταιρεία συστάθηκε τo 2014 με σκοπό την παραγωγή αεριούχων αναψυκτικών, την παραγωγή μεταλλικού νερού, καθώς και άλλων ειδών εμφιαλωμένων νερών.

Τα προϊόντα της Three Cents κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2014 από την ΑΜΒΥΞ Α.Ε. και ήταν αποτέλεσμα μιας κοινής προσπάθειας των ιδρυτών της Γιώργου Μπάγκου, Δημήτρη Νταφόπουλου, Γιώργου Τσιρίκου και Βασίλη Καλαντζή, οι οποίοι είχαν την ιδέα να παρασκευάσουν αναψυκτικά για μίξη με αλκοόλ από 100% φυσικά υλικά, χωρίς συντηρητικά, τεχνητές χρωστικές και τεχνητά αρώματα.

Η Three Cents, από τον Ιανουάριο 2020, εμφιαλώνει τα προϊόντα της στις εγκαταστάσεις του «Μεταξά» στην Κηφισιά. H εταιρεία εξάγει σήμερα σε περισσότερες από 30 χώρες με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τόσο στα έσοδα όσο και στην κερδοφορία, ενώ διατηρεί την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με στοιχεία μεγάλων διεθνών εταιριών αναψυκτικών, η υποκατηγορία “Premium Mixers & Tonics”, αποτελεί τον βασικό παράγοντα για την ανάπτυξη συνολικά του κλάδου αναψυκτικών (carbonates), τόσο ως προς την οριζόντια διαφοροποίηση και εμπλουτισμό της γκάμας των διαθέσιμων προϊόντων αυτού, αλλά, κυρίως, ως προς την εξειδίκευσή τους.

Κύριο χαρακτηριστικό της επέκτασης αυτής, η οποία έχει επιτευχθεί με την εισαγωγή διαφόρων νέων προϊόντων, αποτελεί η ταχύτερη αύξηση των συνολικών πωλήσεων του κλάδου σε αξία σε σύγκριση με τις πωλήσεις σε όγκο, γεγονός το οποίο συνιστά ένδειξη ότι οι καταναλωτές προτιμούν πλέον τις ακριβότερες και πιο εξειδικευμένες εναλλακτικές προϊόντων πόσης.

Η Three Cents το 2020, παρά την πίεση που δημιούργησε η πανδημία, επέτυχε πωλήσεις ύψους 5,1 εκατ. και κέρδη προ φόρων 0,3 εκατ. μετά την πραγματοποίηση επενδύσεων ύψους 0,7 εκατ. ευρώ, τις οποίες και απόσβεσε μέσα στην χρήση. Η εταιρία είναι σε διαδικασία υπογραφής συμβάσεων με διανομείς σε άλλες 4 ευρωπαϊκές χώρες.

Διαβάστε ακόμη:

Οπτικές ίνες: Το «next big think» (και) στην αγορά ενέργειας

Αγροτικές επιδοτήσεις και φορολογία (πίνακας)

Μετά το «freedom pass» έρχονται ανακοινώσεις για εστίαση και εκδηλώσεις