search icon

business stories

Όμιλος VERO: Οι νέες επενδύσεις του Νίκου Βερόπουλου στα Βαλκάνια και η «κούρσα» των κερδών

Το νέο κατάστημα των 10.000 τ.μ. που ετοιμάζει ο Έλληνας επιχειρηματίας στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σερβίας και τα άλλα δύο στη Βόρεια Μακεδονία, από τον Νοέμβριο και εντός εξαμήνου

Ένας από τους «παλιούς» του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα, ο Νίκος Βερόπουλος, δεν είχε κρύψει σε παλαιότερη συνέντευξη του στο newmoney ότι θεώρησε ρίσκο (τότε, όταν το έκανε στα ‘90s) την επέκταση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του στα Βαλκάνια παράλληλα με την Ελλάδα, στην πρώην ΠΓΔΜ και την Σερβία.

Ένα ρίσκο το οποίο αποδείχθηκε αργότερα μια μεγάλη, κερδισμένη ευκαιρία…

Η ιστορία είναι λίγο, πολύ γνωστή. Το 2016, εποχή που η οικονομία βρισκόταν στην «δίνη» της ύφεσης, ο Έλληνας businessman πήρε την απόφαση να πουλήσει το ελληνικό δίκτυο των σούπερ μάρκετ του ομίλου του στην METRO (My Market) της οικογένειας Παντελιάδη για να ρίξει όλο το βάρος των προσπαθειών του στις αγορές του εξωτερικού. Και δεν το μετάνιωσε ποτέ.

Σήμερα, πηγές της αγοράς, αποκαλύπτουν ότι ο Mr.VERO ετοιμάζεται να υλοποιήσει μια σειρά νέων επενδύσεων για τη διεύρυνση της αλυσίδας των καταστημάτων του, τόσο στη Βόρεια Μακεδονία, όσο και τη Σερβία και ενδεχομένως να υπάρξουν νεότερα από τα τέλη Νοεμβρίου.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στο επόμενο εξάμηνο ο όμιλος VERO σχεδιάζει να ανοίξει ένα μεγάλο ιδιόκτητο κατάστημα/υπερμάρκετ Super Vero –Jumbo στη Σερβία (στην πόλη του Novi Sad, τη δεύτερη μεγαλύτερη της χώρας) εμβαδού 10.000 τ.μ. με προϋπολογισμό 9 εκατ. ευρώ και άλλα 2 καταστήματα σούπερ μάρκετ στη Βόρεια Μακεδονία, ένα στην πόλη των Σκοπίων και ένα στο Κουμάνοβο, σύνολο 3.

Το δίκτυο ήδη μετρά 21 καταστήματα και η πορεία των εσόδων και των κερδών των επιχειρήσεων του Νίκου Βερόπουλου είναι τέτοια που επιτρέπουν νέα εγχειρήματα.

Πρώτος σε κερδοφορία

Για το 2022 ο Όμιλος Vero τρέχει και στις 2 χώρες με ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 5%.

Από τον πρόσφατα δημοσιευμένο ισολογισμό του προκύπτουν για την χρήση του 2021 τα εξής στοιχεία για τις πωλήσεις και την κερδοφορία του, ανά κράτος και συνολικά:

Ο περσινός τζίρος κυμάνθηκε περίπου στα ίδια, ελαφρά μικρότερος, διατηρώντας όμως την κερδοφορία σε υψηλά επίπεδα σε μια πολύ δύσκολη εποχή λόγω της πανδημίας και των συνθηκών που επικρατούσαν σε όλες τις αγορές.
Και όχι μόνο αυτό: το 2021 η αλυσίδα των καταστημάτων του ομίλου στη Βόρεια Μακεδονία αναδείχθηκε πρώτη σε κερδοφορία στον κλάδο όπου δραστηριοποιείται, δείγμα της καλής στρατηγικής την οποία εφαρμόζει η διοίκηση, αλλά και της αποδοχής του καταναλωτικού κοινού.

Σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας BiznisMreza.mk, οι 8 μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας (που ανήκουν, ταυτόχρονα, στο τοπικό Top-100 των εταιρειών των βάσει εσόδων τους), οι Kam, Veropoulos, Stokomak, Zito, Tinex, Kitgo, Ramstore και Kipper, πέτυχαν συνολικές πωλήσεις ύψους 750 εκατ. ευρώ και κέρδη 30 εκατ. ευρώ για το 2021.

Όπως γίνεται αντιληπτό, τα καταστήματα του Ομίλου Vero στη Βόρεια Μακεδονία κατέχουν ποσοστό μεγαλύτερο του 1/3 από τη συνολική κερδοφορία των 8 κορυφαίων επιχειρήσεων του κλάδου τους.

Διαβάστε ακόμη:

Γιώργος Γλου: Ξανά στο σφυρί και με «σκόντο» η βίλα στην Καστέλα

Η Μποφίλιου και ο Γλυκάνισος, η Goldman Sachs και τα ξενοδοχεία, οι αρχιτέκτονες και οι βίλες του Ελληνικού

Ρεύμα: Με 342 ευρώ τη μεγαβατώρα ξεκινάει η εβδομάδα

Exit mobile version