της Μαριάννας Τζάννε
 
Mπορεί η συμφωνία της ΔΕΠΑ, για την εξαγορά από την Shell του 49% της ΕΠΑ και ΕΔΑ Αττικής, τυπικά να μην έχει κλείσει ακόμη όμως ήδη οι μνηστήρες για το εμπορικό κομμάτι της Δημόσιας Επιχείρησης Παροχής Αερίου έχουν ξεκινήσει να σχηματίζουν ουρά. Από τους πρώτους που εκδήλωσαν προ ημερών την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στον επικείμενο διαγωνισμό ήταν ο όμιλος Μυτιληναίου.

Ωστόσο, τις τελευταίες μέρες στο κάδρο της αποκρατικοποίησης έχουν εμφανιστεί η Motor Oil και η Ιταλική Edison ενώ πληροφορίες θέλουν να διατηρούν ζωηρό ενδιαφέρον για την εταιρεία και άλλοι μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι της χώρας, όπως η ΓΕΚ-Τέρνα και ο όμιλος Κοπελούζου. Το δέλεαρ είναι αφενός η ισχυρή παρουσία στην αγορά της λιανικής μέσω της ΕΠΑ Αττικής αλλά και η προσπάθεια μεγάλων επιχειρηματικά ομίλων της χώρας όπως η Μυτιληναίος να αποκτήσουν καλύτερους όρους πρόσβασης στην αγορά φυσικού αερίου ως μεγάλοι καταναλωτές.

Σύμφωνα με τα όσα έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση με τους θεσμούς, ενόψει της ιδιωτικοποίησης, η ΔΕΠΑ θα σπάσει στο κομμάτι της εμπορίας και σε εκείνο των υποδομών, τα οποία με βάση το σχέδιο θα εκχωρηθούν σε ιδιώτες επενδυτές με πλειοψηφικά και αντίστοιχα μειοψηφικά ποσοστά.   

Την Παρασκευή στο περιθώριο του συνεδρίου του Economist, ο υπουργός Περιβάλλοντος  κ. Γιώργος Σταθάκης δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η συμφωνία με την Ολλανδική Shell ολοκληρώνεται και ότι μέχρι σήμερα κόλλαγε «σε τεχνικές λεπτομέρειες και στο ζήτημα της ενδεχόμενης μελλοντικής παρουσίας της Shell στην ελληνική αγορά». Από την αρχή, βασική επιδίωξη της ΔΕΠΑ ήταν να αναλάβει η Shell τις ευθύνες για τυχόν νομικής και τεχνικής φύσης προβλήματα που μπορεί να προκύψουν μελλοντικά αλλά και στην περίπτωση που δεν τηρηθούν οι όροι της συμφωνίας πώλησης.

Σε ό,τι αφορά το τίμημα, η πολιτική ηγεσία επιβεβαίωσε ότι θα κλείσει στα 150 εκατ. ευρώ και επισήμανε ότι «θεωρείται καλό τίμημα, το οποίο ουσιαστικά θα ανεβάσει και την αξία της ΔΕΠΑ ενόψει της ιδιωτικοποίησης». Άποψη όμως για την οποία δεν φαίνεται να συμφωνούν στελέχη αλλά και εργαζόμενοι της ΔΕΠΑ, που εκτιμούν ότι είναι πολύ υψηλό και ότι θα περιορίσει κατά το ήμισυ τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας.

Σχετικά με τα βέλη που δέχεται η ΔΕΠΑ από τον ανταγωνισμό,  το ΥΠΕΝ εμφανίζεται καθησυχαστικό, λέγοντας ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, μετά το άνοιγμα της αγοράς και τη δραστηριότητα των ΕΠΑ και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Άλλωστε, όπως σημείωσε αρμόδια πηγή, με την τροπολογία που ψηφίστηκε πρόσφατα  από τη Βουλή, επιβάλλονται δημοπρασίες φυσικού αερίου.

Την Παρασκευή στην ομιλία στον Economist ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ, κ. Δημήτρης Τζώρτζης, ανέφερε ότι η συζήτηση με την Shell συνεχίζεται και επιδιώκεται να ολοκληρωθεί σύντομα. Σύμφωνα με τα όσα επεσήμανε η ΔΕΠΑ, τα επόμενα χρόνια, φιλοδοξεί να επιτελέσει ένα σημαντικό ρόλο στην αγορά φυσικού αερίου στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, με τις προγραμματιζόμενες επενδύσεις στην πενταετία να ανέρχονται σε 200 εκατ. ευρώ.