business stories

Peter Thiel: Σε ποιο social media επενδύει ο δισεκατομμυριούχος πρώτος επενδυτής του Facebook

  • Μιχάλης Γιαννακίδης


Ο Peter Thiel και μία ομάδα επενδυτών ετοιμάζονται για μία επένδυση εκατοντάδων εκατομμυρίων στο Rumble, έναν ανερχόμενο επίδοξο ανταγωνιστή του Youtube

Σχεδόν ακριβώς δεκαεπτά χρόνια έχουν περάσει από την ημέρα που ο Peter Thiel έγινε ο πρώτος επενδυτής σε μία εφαρμογή που ακόμη λεγόταν The Facebook, συνεισφέροντας 500.000 δολάρια. Τώρα, ο γερμανοαμερικανός δισεκατομμυριούχος ποντάρει στο Rumble, μία εφαρμογή για βίντεο και ελπίζει για μία αντίστοιχη επιτυχία. Όμως αυτή τη φορά η χρηματοδότηση του έχει και μία πολιτική χροιά.

Στον κόσμο της Σίλικον Βάλεϊ, που συνήθως φαίνεται να ταυτίζεται με τα κοινωνικά φιλελεύθερα ιδανικά που ασπάζεται το μεγαλύτερο μέρος της ευρύτερης Καλιφόρνια, ο Thiel αποτελεί εξαίρεση. 0 53χρονος, με net worth το οποίο ξεπερνά τα τέσσερα δισεκατομμύρια, είναι ένας από τους ισχυρότερους συντηρητικούς venture capitalists στις ΗΠΑ. Έτσι, μαζί με μία ομάδα ομοϊδεατών επενδυτών, ο Thiel επενδύει στο Rumble, με απώτερο σκοπό η ανερχόμενη πλατφόρμα να ξεπεράσει σε δημοφιλία το Youtube.

Η επένδυση θα γίνει από την Narya Capital, μία επενδυτική φίρμα που ιδρύθηκε από τον Thiel και τον J.D. Vance, τον αμερικανό επενδυτή και συγγραφέα του best seller «Hillbilly Elegy». Όπως αναφέρει η Wall Street Journal, η επένδυση στο Rumble έρχεται όσο κάποιες προσωπικότητες στην δεξιά μεριά του αμερικανικού πολιτικού φάσματος ψάχνουν εναλλακτικές στα μεγάλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία θεωρούν πως βάζουν περιορισμούς στην ελευθερία του λόγου. Το μέγεθος της επένδυσης δεν αποκαλύφθηκε, με μία πηγή τις αμερικανικής εφημερίδας να κάνει λόγο για χρηματοδότηση 500 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το Rumble, από τη μεριά του, έχει ήδη αρχίσει να χρησιμοποιείται ως μία εναλλακτική από χρήστες που αποδήμησαν από το Youtube, αφότου η πλατφόρμα «κατέβασε» τα κανάλια κάποιων προσωπικοτήτων για την διάδοση αβάσιμων θεωριών σχετικά με τις περυσινές προεδρικές εκλογές ή την πανδημία, μεταξύ άλλων. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Rumble, Chris Pavloski δείχνει να αντιλαμβάνεται πολύ καλά, τόσο τις προθέσεις των νέων χρηματοδοτών στην υπηρεσία του, όσο και το προφίλ αρκετών από τους νέους χρήστες της.

«Η ανάπτυξη του Rumble έχει δημιουργήσει την ευκαιρία ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε υπηρεσίες cloud για άλλες επιχειρήσεις», είπε, συμπληρώνοντας πως «αυτή θα είναι μία μεγάλη κίνηση απέναντι στην Big Tech», δείχνοντας, έτσι, μία ξεκάθαρη πρόθεση για διαφοροποίηση από τους υπόλοιπους τεχνολογικούς γίγαντες.

Δεν είναι, επίσης, καθόλου τυχαίο ότι το Rumble σκοπεύει να χρησιμοποιήσει μέρος της τεράστιας χρηματοδότησης σε υπηρεσίες cloud. Όπως ακριβώς θέλει να κάνει και ο Ντόναλντ Τραμπ με το νέο του μέσο κοινωνικής δικτύωσης, έτσι και ο Pavloski δεν θέλει να βασίζεται σε κανέναν άλλον για το hosting της ιστοσελίδας του. Αυτό είναι φυσικά, ένα μάθημα από το Parler, το αγαπημένο social media των αμερικανών συντηρητικών μετά τις πρόσφατες προεδρικές εκλογές, που ξαφνικά έμεινε χωρίς διαδικτυακό σπίτι, όταν η Amazon Web Services σταμάτησε να το φιλοξενεί, την επομένη της 6ης Ιανουαρίου. Το Parler ακόμη δεν έχει ανακάμψει από εκείνο το χτύπημα.

Το Rumble, που ιδρύθηκε το 2013, γνώρισε πρωτοφανή ανάπτυξη το προηγούμενο φθινόπωρο, με τους μηνιαίους χρήστες του να εκτοξεύονται, από 800 χιλιάδες τον Αύγουστο, σε 25 εκατομμύρια τον Οκτώβρη. Για την δραματική αύξηση ευθύνονται, τουλάχιστον εν μέρει, άτομα όπως ο Devin Nunes, μέλος της Βουλής των αντιπροσώπων και ο πολιτικός σχολιαστής Dan Bongino, οι οποίοι παρότρυναν το κοινό τους να μετακομίσει στο Rumble.

Διαβάστε ακόμη:

Μελέτη για εμβόλια: Το κινεζικό CoronaVac μειώνει τη θνητότητα κατά 97%, της Pfizer κατά 80%

Όμιλος Κοπελούζου: Ανεβάζει την ισχύ και τον «πήχη» για την Αλεξανδρούπολη

Οι ταυτότητες του μισού δισ. ευρώ, η σκληρή δικαστική διαμάχη του Γερμανού και το sweet party του Φέσσα