Χωρίς αποτέλεσμα πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα ο πλειστηριασμός για το ημιτελές ακίνητο της «Μπάμπης Βωβός Διεθνής Τεχνική» στο Μαρούσι.

Το σφυρί είχε προγραμματιστεί να χτυπήσει αρχικά στις 2 Φεβρουαρίου, αλλά λόγω των μέτρων που ελήφθησαν εξαιτίας της τριήμερης αναστολής λειτουργίας των δικαστηρίων κατά την κακοκαιρία «Ελπίδα» πήρε αναβολή για σήμερα όπου ματαιώθηκε ελλείψει πλειοδοτών.

Λίγες ημέρες μάλιστα πριν τις 2 Φεβρουαρίου είχε σχηματιστεί «οριστικοποιημένη λίστα συμμετοχών» που σημαίνει ότι το ακίνητο είχε προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον. Ωστόσο σήμερα που έγινε ο πλειστηριασμός με τιμή εκκίνησης στα 4,8 εκατ. ευρώ οι μνηστήρες…εξαφανίστηκαν. Εκτιμάται ότι αυτό συνέβη γιατί δεδομένου ότι το συγκεκριμένο ακίνητο έχει βγει αρκετές φορές στο σφυρί με αυτή την τιμή, -η προτελευταία στις 22 Δεκεμβρίου και η τελευταία σήμερα-, την επόμενη φορά θα υπάρξει μείωση της τιμής εκκίνησης. Οπότε θεωρείται σχεδόν σίγουρο ότι θα «χτυπηθεί», αλλά στο… κατάλληλο timing.

 

Υπό όρους «φιλέτο»

Πρόκειται για το γνωστό γιαπί που στέκει σαν «φάντασμα» εδώ και 15 χρόνια επί της λεωφόρου Κηφισίας λίγο πριν το «δαχτυλίδι». Σε μια περιοχή, δηλαδή, με σταθερά υψηλό ενδιαφέρον για εμπορικά ακίνητα, κάτι που υπό όρους το καθιστά και «φιλέτο».

Το οικόπεδο των 8,2 στρεμμάτων, που φιλοξενεί χρόνια τώρα το ημιτελές ακίνητο περιήλθε στην «Μπάμπης Βωβός Διεθνής Τεχνική» και στις «συνοικοπεδούχους» της Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας και Ιερά Μονή Αγίου Παύλου του Αγίου Όρους με σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών, το 2003.

Το κτίριο προοριζόταν για συγκρότημα με γραφεία, καταστήματα και υπόγειους χώρους στάθμευσης. Ωστόσο, το 2006 ανακλήθηκε, μετά από σχετική απόφαση του ΣτΕ (το 2005), η… αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας, «εξ αιτίας μη οριοθέτησης του παρακείμενου ρέματος, λόγω μη υποβολής κατάλληλης μελέτης, αλλά στοιχειωδών εκτιμήσεων που υπήρχαν από Προεδρικό Διάταγμα, με αποτέλεσμα να τηρηθεί απόσταση 10 μέτρων αντί για 20 μέτρα από το ρέμα».

Στη συνέχεια, όμως, και αφού πέρασε μια οκταετία, οι οριογραμμές του ρέματος επανακαθορίστηκαν με ΦΕΚ τον Σεπτέμβριο του 2014 και αναμένεται (ακόμη…) η ολοκλήρωση του ΦΕΚ τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου.

Τον Οκτώβριο του 2019 το Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΠΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.) παρείχε σύμφωνη γνώμη «για την υπαγωγή στις διατάξεις του Ν.4495/17 των τμημάτων της οικοδομής, όπως αυτά προβλέπονταν από την ακυρωθείσα με την με αριθμό 2591/2005 απόφαση του ΣτΕ, 22976/03 αναθεώρηση της 194/2001 οικοδομικής αδείας, για τα οποία έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός (ισόγειο και Ά όροφος)».

Έτσι, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία μετά την ανωτέρω γνωμοδότηση δύναται με μικρό κόστος να γίνει τακτοποίηση του ακινήτου και να εκδοθεί οικοδομική άδεια αποπεράτωσης για το τμήμα της οικοδομής που έχει αποπερατωμένο τον σκελετό (4 υπόγεια,ισόγειο, Α΄οροφος).

Για να καταστεί δυνατή η ανέγερση του Β΄ και του Γ΄ ορόφου, όμως, θα πρέπει να αναθεωρηθεί η υφιστάμενη οικοδομική άδεια μετά την έκδοση του νέου ΦΕΚ τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου.

Τι βγήκε στο σφυρί και οι τιμές

Στη νεότερη έκθεση του πλειστηριασμού που συντάχθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2021 τονίζεται σχετικά ότι «η άδεια ανακλήθηκε όχι λόγω ψευδών στοιχείων, αλλά για ελλιπές ΦΕΚ. Για αυτό το όλο ανεγερθέν και μη αποπερατωθέν κτίριο 2 θεωρείται ότι αποτελεί ενιαίο σύνολο ακινήτου ώστε με την αναθεώρηση της άδειας οικοδομής και αφού πρώτα οριοθετηθεί το ρέμα να μπορέσει να διαμορφωθεί, να τακτοποιηθούν πολεοδομικά οι ανεγερθείσες οριζόντιες ιδιοκτησίες και να εκδοθεί οικοδομική άδεια αποπεράτωσης για υπόλοιπο τμήμα της οικοδομής».

Σημειώνεται ότι το κτίριο είναι τριώροφο με χώρους περίπου 3.000 τ.μ., ενώ προβλέπεται και δικαίωμα υψούν (για τέταρτο όροφο).

Επίσης, διαθέτει υπόγειο σταθμό στάθμευσης αυτοκινήτων με 78 θέσεις, εμβαδού 11,8 τ.μ. καθεμιά.

Με βάση την έκθεση του πλειστηριασμού οι τιμές πρώτης προσφοράς για τον άγονο σημερινό πλειστηριασμό διαμορφώνονταν σε 1,5 εκατ. ευρώ για κατάστημα ισογείου και την αποθήκη Α υπογείου, σε 1 εκατ. ευρώ για τον πρώτο όροφο, και σε 1,16 εκατ. ευρώ για τον δεύτερο και τρίτο όροφο (580.000 ευρώ έκαστος).

Όσον αφορά τις 78 θέσεις στάθμευσης ήταν στις 14.000 ευρώ έκαστη. Έτσι, συνολικά η τιμή εκκίνησης έφτανε τα 4,8 εκατ. ευρώ.

Επισπεύδουσα είναι η Hellas Capital Leasing (πρώην Credit Agricole Leasing) υπέρ της οποίας υπάρχουν δύο προσημειώσεις υποθήκης κατά της «Μπάμπης Βωβός Διεθνής Τεχνική» για ποσά 9,6 εκατ. ευρώ συνολικά από το 2003 και βέβαια η αναγκαστική κατάσχεση που έγινε τον Σεπτέμβριο του 2020 για 518.089 ευρώ.

Διαβάστε ακόμα

Ταμείο Ανάκαμψης: Κούρσα τραπεζών για φθηνά δάνεια σε ιδιώτες

Πολωνική «απόβαση» στην ελληνική αγορά

Τα παρτάλια του Καραμανλή, τα ζόρια της ΔΕΗ, οι ουρές (για διχίλιαρα) της Αττικής Οδού και το Ταμείο της Prodea