Οι εταιρείες πολυτελείας προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους για να προσελκύσουν ένα νέο προφίλ καταναλωτών, σε μια προσπάθεια να ξεπεράσουν την επιβράδυνση του κλάδου.

Τα τελευταία χρόνια, η ραγδαία αύξηση των τιμών στα είδη πολυτελείας απέκλεισε πολλούς αγοραστές, ιδιαίτερα αυτούς που χαρακτηρίζονται ως «επίδοξοι» καταναλωτές, σύμφωνα με το CNN.

Ο Ααρόν Τσέρις, συνεργάτης της Bain & Co., ανέφερε ότι περίπου 50 εκατομμύρια δυνητικοί πελάτες βρέθηκαν εκτός αγοράς μέχρι το 2024, καθώς οι τιμές αυξήθηκαν κατά 20% από το 2021, οδηγώντας σε πτώση της ζήτησης.

Η στόχευση στους “επίδοξους” αγοραστές

Οι «επίδοξοι» καταναλωτές, όπως ορίζονται από τη McKinsey & Co., είναι εκείνοι που αγοράζουν τουλάχιστον ένα είδος πολυτελείας ετησίως, ξοδεύοντας 3.000-10.000 δολάρια σε τέτοιες αγορές. Προκειμένου να τους προσεγγίσουν, οι εταιρείες πολυτελείας στρέφονται σε προϊόντα χαμηλότερου κόστους, όπως δερμάτινα αξεσουάρ, ζώνες και αρώματα, με τιμές 400-1.000 δολαρίων.

Η Burberry είναι μία από τις πρώτες εταιρείες που ανταποκρίθηκαν, προσαρμόζοντας τη στρατηγική της για να προσφέρει πιο προσιτές επιλογές. Η προσέγγιση της Burberry αποδείχθηκε αποτελεσματική, καθώς κατά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο του 2024, η εταιρεία κατέγραψε την πρώτη αύξηση νέων πελατών μέσα σε δύο χρόνια.

Οι πωλήσεις στα καταστήματά της στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 4% το τρίτο τρίμηνο, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική των πιο προσιτών ειδών.

Η προσιτή πολυτέλεια ως νέα ευκαιρία

Η McKinsey εκτιμά ότι οι «επίδοξοι» αγοραστές συνεισφέρουν 274 δισ. δολάρια ετησίως στον κλάδο.

Ωστόσο, ο Τσέρις τόνισε ότι οι μάρκες πολυτελείας υπερεκτίμησαν τη ζήτηση για premium προϊόντα, αφήνοντας εκτός ένα μεγάλο μέρος της αγοράς.

Η στροφή προς προσιτά προϊόντα, όπως ζώνες Gucci (420$) και αρώματα Yves Saint Laurent (98$), δείχνει ότι οι εταιρείες προσπαθούν να προσελκύσουν ένα ευρύτερο κοινό.

Ενώ η Burberry και άλλες εταιρείες προσαρμόζουν τις τιμές τους, δεν ακολουθούν όλοι οι οίκοι την ίδια τακτική.

Ο γαλλικός κολοσσός LVMH συνεχίζει να διαθέτει πολυτελή προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές, αλλά αποφεύγει να λανσάρει σειρές εντελώς προσιτές στο ευρύ κοινό.

Παρόλο που οι εταιρείες πολυτελείας δεν εγκαταλείπουν τους high-end πελάτες, η βελτίωση της εμπειρίας στα καταστήματα αποτελεί βασική στρατηγική για την προσέλκυση των νέων αγοραστών.

Πολλές μάρκες επενδύουν:

– Στην εκπαίδευση του προσωπικού
– Στη μείωση των χρόνων αναμονής

Με στόχο να ενισχύσουν την αφοσίωση των πελατών, διαμορφώνουν μια εμπειρία πολυτέλειας ακόμα και για όσους επιλέγουν προσιτότερα είδη.

Διαβάστε ακόμη 

S&P: Γιατί η οικονομία της Ελλάδας δεν βασίζεται πλέον μόνο στον τουρισμό (γραφήματα)

ΤτΕ: Μειώθηκαν κατά 4,787 δισ. ευρώ οι ιδιωτικές καταθέσεις τον Ιανουάριο

Toyota: Πώς πατέρας και γιος δημιούργησαν έναν κολοσσό από έναν αργαλειό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα