Οι εταιρείες πολυτελείας προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους για να προσελκύσουν ένα νέο προφίλ καταναλωτών, σε μια προσπάθεια να ξεπεράσουν την επιβράδυνση του κλάδου.
Τα τελευταία χρόνια, η ραγδαία αύξηση των τιμών στα είδη πολυτελείας απέκλεισε πολλούς αγοραστές, ιδιαίτερα αυτούς που χαρακτηρίζονται ως «επίδοξοι» καταναλωτές, σύμφωνα με το CNN.
Ο Ααρόν Τσέρις, συνεργάτης της Bain & Co., ανέφερε ότι περίπου 50 εκατομμύρια δυνητικοί πελάτες βρέθηκαν εκτός αγοράς μέχρι το 2024, καθώς οι τιμές αυξήθηκαν κατά 20% από το 2021, οδηγώντας σε πτώση της ζήτησης.
Η στόχευση στους “επίδοξους” αγοραστές
Οι «επίδοξοι» καταναλωτές, όπως ορίζονται από τη McKinsey & Co., είναι εκείνοι που αγοράζουν τουλάχιστον ένα είδος πολυτελείας ετησίως, ξοδεύοντας 3.000-10.000 δολάρια σε τέτοιες αγορές. Προκειμένου να τους προσεγγίσουν, οι εταιρείες πολυτελείας στρέφονται σε προϊόντα χαμηλότερου κόστους, όπως δερμάτινα αξεσουάρ, ζώνες και αρώματα, με τιμές 400-1.000 δολαρίων.
Η Burberry είναι μία από τις πρώτες εταιρείες που ανταποκρίθηκαν, προσαρμόζοντας τη στρατηγική της για να προσφέρει πιο προσιτές επιλογές. Η προσέγγιση της Burberry αποδείχθηκε αποτελεσματική, καθώς κατά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο του 2024, η εταιρεία κατέγραψε την πρώτη αύξηση νέων πελατών μέσα σε δύο χρόνια.
Οι πωλήσεις στα καταστήματά της στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 4% το τρίτο τρίμηνο, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική των πιο προσιτών ειδών.
Η προσιτή πολυτέλεια ως νέα ευκαιρία
Η McKinsey εκτιμά ότι οι «επίδοξοι» αγοραστές συνεισφέρουν 274 δισ. δολάρια ετησίως στον κλάδο.
Ωστόσο, ο Τσέρις τόνισε ότι οι μάρκες πολυτελείας υπερεκτίμησαν τη ζήτηση για premium προϊόντα, αφήνοντας εκτός ένα μεγάλο μέρος της αγοράς.
Η στροφή προς προσιτά προϊόντα, όπως ζώνες Gucci (420$) και αρώματα Yves Saint Laurent (98$), δείχνει ότι οι εταιρείες προσπαθούν να προσελκύσουν ένα ευρύτερο κοινό.
Ενώ η Burberry και άλλες εταιρείες προσαρμόζουν τις τιμές τους, δεν ακολουθούν όλοι οι οίκοι την ίδια τακτική.
Ο γαλλικός κολοσσός LVMH συνεχίζει να διαθέτει πολυτελή προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές, αλλά αποφεύγει να λανσάρει σειρές εντελώς προσιτές στο ευρύ κοινό.
Παρόλο που οι εταιρείες πολυτελείας δεν εγκαταλείπουν τους high-end πελάτες, η βελτίωση της εμπειρίας στα καταστήματα αποτελεί βασική στρατηγική για την προσέλκυση των νέων αγοραστών.
Πολλές μάρκες επενδύουν:
– Στην εκπαίδευση του προσωπικού
– Στη μείωση των χρόνων αναμονής
Με στόχο να ενισχύσουν την αφοσίωση των πελατών, διαμορφώνουν μια εμπειρία πολυτέλειας ακόμα και για όσους επιλέγουν προσιτότερα είδη.
Διαβάστε ακόμη
S&P: Γιατί η οικονομία της Ελλάδας δεν βασίζεται πλέον μόνο στον τουρισμό (γραφήματα)
ΤτΕ: Μειώθηκαν κατά 4,787 δισ. ευρώ οι ιδιωτικές καταθέσεις τον Ιανουάριο
Toyota: Πώς πατέρας και γιος δημιούργησαν έναν κολοσσό από έναν αργαλειό
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.