search icon

business stories

Πώς η Κίνα έπιασε στον ύπνο την Ευρώπη με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές είναι πλέον στρυμωγμένοι στη γωνία. Και η ιστορία με τις μπαταρίες είναι αυτή που δείχνει πως έπεσαν στην παγίδα των Κινέζων χωρίς να προβλέπουν το μέλλον

Η κυριαρχία της Κίνας στην αγορά μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα αποτελεί απόδειξη της στρατηγικής της διορατικότητας και της αδιάκοπης καινοτομίας της. Και αποτελεί και τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές.

Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από τη Contemporary Amperex Technology Limited (CATL), τη μεγαλύτερη εταιρεία μπαταριών στον κόσμο, η οποία διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην πρωτοπορία της Κίνας.

Η αρχή έγινε το 1999, όταν ο Zeng Yuqun ίδρυσε την Amperex Technology Limited (ATL), εστιάζοντας στην παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου αντιπροσώπευαν μια επαναστατική τεχνολογία ζωτικής σημασίας για την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων.

Παρά τις αρχικές προκλήσεις, η ταχεία ανάπτυξη και η αξιοπιστία της ATL ως προμηθευτή της χάρισαν φήμη στον κλάδο. Το 2011, ο Zeng και η ομάδα του ίδρυσαν την CATL, τονίζοντας την πίστη τους στο μέλλον των μπαταριών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η ώθηση της Κίνας προς τις ηλεκτρικές μεταφορές έγινε εμφανής κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου το 2008, όταν η κυβέρνηση εισήγαγε έναν στόλο ηλεκτρικών λεωφορείων που τροφοδοτούνταν από μπαταρίες της ATL.

Η πρωτοβουλία αυτή ευθυγραμμίστηκε με τη δέσμευση της Κίνας να καταπολεμήσει τη ρύπανση και να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Ταυτόχρονα, η κινεζική κυβέρνηση εφάρμοσε επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ορίζοντας ότι οι μπαταρίες έπρεπε να είναι εγχώριας κατασκευής.

Διαβάστε τη συνέχεια στο newsauto

Exit mobile version