Έναν περίπου χρόνο μετά από την εμφάνιση του πρώτου Digital Mall στο Κιάτο, το φιλόδοξο project υλοποιείται με ταχείς ρυθμούς στη χώρα.

Σε μια δύσκολη εποχή για την αγορά, κατά την οποία οι επιχειρηματίες – κυρίως οι τοπικοί και μικρομεσαίοι- προσπαθούν να αξιοποιήσουν τις εμπειρίες που αποκόμισαν και όσα τους «έμαθε» η πανδημία για να μπορέσουν να αντέξουν στον ανταγωνισμό, να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν, τα «Ψηφιακά Εμπορικά Κέντρα» υπόσχονται να τους βοηθήσουν να εισέλθουν στο e commerce, αλλά και να ενισχύσουν την λειτουργία των φυσικών καταστημάτων τους με την προσέλκυση πελατών, μέσω μιας εξελιγμένης μορφής digital marketing.

Τι είναι τα Digital Malls, πώς ακριβώς λειτουργούν και ποια είναι η πρώτη αποτίμηση του εγχειρήματος;

«Κάθε Δήμος χωροταξικά αποτελεί ένα ψηφιακό εμπορικό και πληροφοριακό κέντρο. Τον βλέπουμε σαν ένα… πολυκατάστημα, όπου ο κάθε επιχειρηματίας μπορεί να εξελίξει την επιχείρηση του, μειώνοντας ταυτόχρονα τα κόστη της.

Δημιουργείται ένα ψηφιακό αντίγραφο της τοπικής αγοράς, ικανό να προσφέρει όλες τις πληροφορίες σε κάθε κάτοικο ή επισκέπτη.

Τα Digital Malls είχαν ξεκινήσει την πιλοτική λειτουργία τους από τις πόλεις του νομού Κορινθίας εδώ και ένα χρόνο περίπου και σήμερα βρίσκονται εγκατεστημένα ή σε στάδιο πρόεγκαταστασης σε 95 δήμους της χώρας, με την συμμετοχή 3700 επιχειρήσεων και είναι συνδεδεμένα σε πάνω από 200 τοπικά ειδησεογραφικά μέσα και περισσότερους από 140 φορείς!», αναφέρει στο newmoney ο Παναγιώτης Ντόμαλης Founder & Managing Director της PROothisi (software house).

Ψηφιακό αντίγραφο του φυσικού τους σημείου μπορούν να αποκτήσουν, όπως εξηγεί, όλες οι τοπικές επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες που διατηρούν την φυσική τους έδρα εντός των ορίων του εκάστοτε Δήμου, όλοι φορείς π.χ. η δημοτική αρχή, οι επαγγελματικοί, κοινωνικοί, πολιτιστικοί σύλλογοι κ.τ.λ.

Παναγιώτης Ντόμαλης

Δίνεται, επίσης, η δυνατότητα για αντίστοιχη ψηφιακή παρουσία και στο ανθρώπινο δυναμικό του δήμου που αναζητά εργασία καθώς και στις επιχειρήσεις οι οποίες προσφέρουν εργασία, με παράλληλο στόχο του project την αντιμετώπιση της ανεργίας με την άμεση διασύνδεση των ενδιαφερόμενων.

Κάτι το οποίο προσδίδει στο project και κοινωνικό πρόσημο

«Ψηφιακός συνεταιρισμός» σε όλους τους Δήμους

«Η λογική και η φιλοσοφία των Digital Malls είναι να ενώσουν τοπικές επιχειρήσεις και φορείς, ώστε αυτές να κερδίζουν από την υπεραξία την οποία η ένωση τους δημιουργεί. Είναι ένας νέου τύπου ψηφιακός συνεταιρισμός, με κανόνες λειτουργίας ελεύθερης αγοράς.

Ο στόχος του εγχειρήματος είναι να δημιουργήσει ένα νέο σύγχρονο κανάλι επικοινωνίας τοπικών επιχειρήσεων και φορέων με τους καταναλωτές – πολίτες με σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, με σκοπό να αυξηθεί η επισκεψιμότητα στα φυσικά σημεία, να αναπτυχθεί η τοπική οικονομία και να στηριχθεί η τοπική κοινωνία.

Οι τοπικές επιχειρήσεις θα καταφέρουν, έτσι, να κρατήσουν το πελατολόγιο τους ενεργό και να αντισταθούν στο σκληρό ανταγωνισμό του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Για παράδειγμα, με μια εφαρμογή που κατεβαίνει εύκολα στο κινητό ενός μόνιμου κατοίκου ή ενός επισκέπτη του Δήμου, του παρέχει το σύνολο των πληροφοριών για τα καταστήματα της περιοχής, τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που πωλούν…» προσθέτει ο κ. Ντόμαλης και καταλήγει:

«Βρισκόμαστε στη φάση ανάπτυξης των Digital Malls με την αναζήτηση συνεργασιών, αντιπροσωπειών σε καθένα από τους 320 Δήμους της Ελλάδας και franchisees ή πωλητών που θα αναλάβουν να «τρέξουν» το project, καθώς και χρηματοδότησης, ώστε να επιταχυνθεί η δημιουργία ενός δικτύου που θα βοηθήσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό των τοπικών επιχειρήσεων. Το στοίχημα μας είναι να υπάρχει ένα Digital Mall σε κάθε Δήμο… ».

Κάθε Δήμος ένα market place (e-shop) –  Οι 3 «άξονες»

Στον ευρύτερο σχεδιασμό των Digital Malls συμπεριλαμβάνεται η προοπτική της καθιέρωσης ενός «δημοτικού» market place (e shop) από όπου θα δραστηριοποιούνται οι επιχειρηματίες και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, παράλληλα με την λειτουργία των φυσικών καταστημάτων τους.

Τα market places (e shops) όσων καταστημάτων διαθέτουν e shops, αλλά και όλα αυτά που δεν διαθέτουν, προβάλλονται μέσα από ένα ψηφιακό οικοσύστημα από πολλές επιμέρους εφαρμογές (applications) συνδεδεμένες μεταξύ τους όπως Digital Signages, smart phone applications, web applications…

«Αυτό, προσφέρει με οικονομία κλίμακας ακριβές, σύγχρονες μεθόδους marketing και εξελιγμένες τεχνικές πωλήσεων σε όλες τις μικρές επιχειρήσεις με ελάχιστο κόστος.

Ανοίγει πρόσβαση στην κάθε τοπική επιχείρηση για να επικοινωνεί την δική της εμπορική πολιτική στον κόσμο του ίντερνετ με στόχευση στους πραγματικούς της πελάτες χωρίς να αυτή να χρειάζεται εξειδικευμένες γνώσεις και ψηφιακές δεξιότητες… Αυξάνει άμεσα τις πωλήσεις των τοπικών επιχειρήσεων αφού αυτές χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνα των καταναλωτών σαν την νέα ψηφιακή τους βιτρίνα, επιδεικνύοντας άμεσα τις προσφορές, τα προϊόντα τις υπηρεσίες απευθείας σε αυτούς…», σύμφωνα με τον Παναγιώτη Ντόμαλη.

Οι 3 «άξονες» της λειτουργίας ενός Digital Mall:

1. Συλλέγει αυτόματα ή και με παρέμβαση του κάθε συμμετέχοντος, ψηφιακά δεδομένα δηλαδή, εικόνες, κείμενα και βίντεο.
2. Επεξεργάζεται τα δεδομένα αυτά και παράγει με αυτά ταυτόχρονα, αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο σε πολλές  μορφές  (π.χ. για smartphone,  banners για web sites, animations για TV), προωθητικό, διαφημιστικό και πληροφοριακό περιεχόμενο.
3. Οργανώνει και αναθέτει για προβολή το παραγόμενο περιεχόμενο, στα μέσα προβολής τα οποία έχει στην διάθεση του τόσο το Ψηφιακό Εμπορικό κέντρο όσο και ο κάθε συμμέτοχος (κάθε επιχείρηση, δήμος, φορέας κ.τ.λ.)


Τα μέσα προβολής που χρησιμοποιεί είναι: Smart phones, Indoor & outdoor monitors, Γιγαντοοθόνες led displays, Web sites, Social networks.

Βραβείο Best City

Τα ψηφιακά εμπορικά και πληροφοριακά κέντρα κέρδισαν το πρώτο τους βραβείο για την εφαρμογή του Digital Open Mall στον Δήμο Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης στα Best City Awards 2020 (στον οποίο απονεμήθηκε το Bronze, στην ενότητα 1 Liveable City), που επιβραβεύουν την καινοτομία και ποιότητα ζωής στις πόλεις.

Διαβάστε ακόμη: 

JP Morgan: Γιατί οι επενδυτές φοβούνται την τουρκική λίρα

Σχέδιο για νέα εναέρια μέσα πυρόσβεσης και drones στη μάχη κατά των πυρκαγιών (pics)

Διακοπές ρεύματος: Ποιες περιοχές της χώρας έχουν προβλήματα ηλεκτροδότησης