Αν οι σεναριογράφοι ταινιών επιστημονικής φαντασίας του προηγούμενου αιώνα είχαν πέσει μέσα, τότε σήμερα τα ταξίδια στο Διάστημα θα έπρεπε να ήταν κοινότυπα, το φαγητό μας να έχει τη μορφή χαπιών και τα οχήματά μας να βρίσκονται στους αιθέρες. Προφανώς, δεν έχουν εξελιχθεί έτσι τα πράγματα, αλλά ίσως να είμαστε πολύ πιο κοντά στα πραγματικά ιπτάμενα αυτοκίνητα από όσο νομίζετε.

Μέσα στην τελευταία δεκαετία, έχουν ξεφυτρώσει δεκάδες startups, σαν την Joby Aviation, που υπόσχονται να φέρουν στον κόσμο τα πρώτα ιπτάμενα ταξί. Φυσικά, πρόκειται για μία επαναστατική εφεύρεση, αλλά για να γίνουν τα οχήματα τύπου eVTOL( ηλεκτρικά οχήματα με τη δυνατότητα κάθετης προσγείωσης και απογείωσης) αδιάσπαστο μέρος της καθημερινής μας ζωής, τότε πρέπει να περάσουν από χιλιάδες δοκιμές και να υπάγονται σε αυστηρούς κανονισμούς. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο, ο Matthew Pearson ευελπιστεί να επιταχύνει την ανάπτυξη των ιπτάμενων αυτοκινήτων… διοργανώνοντας αγώνες μεταξύ τους, μέσω των δύο εταιρειών του, την Airspeeder και την Alauda. Εκ πρώτης όψεως η ιδέα μπορεί να ακούγεται από παράλογη μέχρι και επικίνδυνη, αλλά στην πραγματικότητα είναι αρκετά απλή.

Στο πλαίσιο των αγώνων, ο Pearson θεωρεί πως θα έχει πολύ περισσότερες ελευθερίες, ώστε να πειραματιστεί και τελικά να εξελίξει την τεχνολογία των ιπτάμενων αγωνιστικών και μη αυτοκινήτων. Έτσι, στις συνεντεύξεις του συνηθίζει να μιλά για τα πρώτους αγώνες αεροσκαφών, που έγιναν ανάμεσα σε υδροπλάνα το 1913, τα οποία μπορούσαν να φτάσουν μέχρι και τα 40 μίλια την ώρα. Μόλις 18 χρόνια αργότερα, υπήρχαν αεροπλάνα με τελική ταχύτητα τα 400 μίλια την ώρα, είπε στο Business Insider, συμπληρώνοντας , πως η Airspeeder δεν είναι απλά ένα πειραματικό project, μα έχει ως τελικό σκοπό την δημιουργία «μίας κούρσας που τελικά θα φέρει ιπτάμενα αυτοκίνητα σε όλους».

Ο Pearson όντως ακούγεται λες και το θεωρεί σχεδόν δεδομένο πως η ευρεία χρήση των ιπτάμενων οχημάτων είναι απλά θέμα χρόνου, αλλά αλήθεια, πόσο κοντά έχει φτάσει; Τα μονοθέσια της Airspeeder, που στο σχήμα μοιάζουν με Formula από την δεκαετία του 60’, κατασκευάζονται από την Alauda, η οποία στην ουσία κάνει το R&D για το εγχείρημα του Pearson. Αυτή την στιγμή, γίνονται δοκιμές με το MK 3, με σχέδια για την μετάβαση στο επόμενο μοντέλο, MK 4, στο μέλλον. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, το MK 3 στην τωρινή του κατάσταση είναι περισσότερο ένα drone, στο οποίο χωράει ένας άνθρωπος, όμως ακόμη δεν μπορεί να το κατευθύνει. Βέβαια, ακόμη και αν ήδη μπορούσαν να επανδρωθούν, αυτά τα φουτουριστικά οχήματα δεν οδηγούνται ούτε σαν αεροσκάφη, ούτε σαν αυτοκίνητα. Δεν υπάρχει τιμόνι στο εσωτερικό τους, παρά μόνο δύο μοχλοί, δηλαδή σαν ένα χειριστήριο του PlayStation.

Ποιος, λοιπόν, είναι αρκετά τολμηρός να οδηγήσει κάτι τέτοιο; Ήδη, έχουν εκφράσει ενδιαφέρουν αρκετοί πιλότοι και επαγγελματίες οδηγοί αγώνων,  όπως θα περίμενε κανείς. Ο Pearson ισχυρίζεται πως οι πρώτες κούρσες θα γίνουν πολύ σύντομα, ίσως και μέσα στο 2021, όμως μην περιμένετε να δείτε αμέσως συναρπαστικές μάχες ανάμεσα στους πιλότους. Αρχικά, οι οδηγοί θα αγωνίζονται για το ποιος θα κάνει τον καλύτερο χρόνο, έπειτα θα υπάρχουν απλές κούρσες σε μία ευθεία και διάφορες άλλες παραλλαγές, προτού φτάσουμε στους παραδοσιακούς αγώνες, όσο παραδοσιακός μπορεί να είναι ένας αγώνας ιπτάμενων οχημάτων.

Προφανώς, όσο προστίθενται όλο και περισσότεροι συμμετέχοντας στον αγώνα, η λογική λέει πως τόσο αυξάνεται και ο κίνδυνος ενός σοβαρού ατυχήματος. Αυτό, όμως, δεν ισχύει, γιατί το κάθε μονοθέσιο θα προστατεύεται από μία αόρατη φούσκα, η οποία θα απομακρύνει προσεκτικά οποιοδήποτε όχημα παραβιάσει τα όρια της.

Το σχέδιο για όλους αυτούς τους φαντασμαγορικούς αγώνες είναι να πραγματοποιηθούν σε τοποθεσίες με εντυπωσιακά τοπία και παράλληλα αρκετό ανοιχτό χώρο σαν την έρημο Mojave, στο νότιο μέρος της Νεβάδα και της Καλιφόρνια.

Διαβάστε ακόμη

Επίδομα Θέρμανσης 2021: Πότε θα πληρωθεί η β΄δόση – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι (vid)

Επίδομα 1.000 ευρώ: Ποιοι εργαζόμενοι το δικαιούνται – Πότε λήγει η προθεσμία για αιτήσεις

Γουόρεν Μπάφετ: Γιατί αρκείται σε μισθό 100.000 εδώ και 40 χρόνια ενώ πληρώνει στελέχη του με $16 εκατ. ετησίως