Πριν κάποιες δεκαετίες ήταν τα ρομπότ τα οποία είχαν αντιμετωπιστεί με τεράστια δυσπιστία και μεγάλη ανησυχία στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα ρομπότ τελικά επικράτησαν και άλλαξαν για πάντα το τοπίο στην παραγωγή αυτοκινήτων, με τους ανθρώπους να εξειδικεύονται σε πιο λεπτές και απαιτητικές διαδικασίες.

Τώρα, ο νέος “δαίμονας” των εργασιακών σχέσεων είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη. Μία νέα γενιά τεχνολογιών μέσω των οποίων τα πράγματα θα γίνονται πολύ πιο εύκολα και σε μικρότερο χρονικό διάστημα, από ό,τι αν τις ίδιες εργασίες τις εκτελούσαν άνθρωποι.

Η BMW είναι μία από τις πρώτες εταιρίες που υιοθετούν ένα τέτοιο σύστημα για το τμήμα βαφής των αυτοκινήτων της και τον τελικό έλεγχο ποιότητας που γίνεται στο εργοστάσιο του Regensburg.

H διαδικασία του ελέγχου της ποιότητας των χρωμάτων και της βαφής είναι μία πολύ λεπτή εργασία, που μέχρι τώρα απαιτούσε ένα πολύ εξειδικευμένο προσωπικό με μεγάλη εμπειρία. Και γινόταν πρακτικά στα χέρια και με προσωπική παρουσία του υπαλλήλου, ως το τελευταίο στάδιο της παραγωγής ενός αυτοκινήτου πριν βγει από το εργοστάσιο.

Στο προαναφερθέν εργοστάσιο της BMW, εκεί όπου κατασκευάζονται η Σειρά 1 και οι Χ1/Χ2, η γερμανική εταιρία υποστηρίζει ότι είναι η πρώτη στον κόσμο που έχει πλήρως φηφιοποιήσει τη διαδικασία ελέγχου και αναγνώρισης λαθών στη βαφή τα οποία στη συνέχεια αναλαμβάνουν να διορθώσουν τα αντίστοιχα ρομπότ.

Σε εικόνες από άλλα εργοστάσια οι εργαζόμενοι τεχνικοί χρησιμοποιούν ειδικά φώτα για να εντοπίσουν τα ελαττώματα, και στη συνέχεια σχεδιάζουν ένα δαχτυλίδι γύρω τους έτσι ώστε μία άλλη ομάδα εργαζομένων να κάνει τις διορθώσεις.

Στο συγκεκριμένο εργοστάσιο όμως, μια οθόνη προβάλλει ασπρόμαυρα ριγέ μοτίβα στην επιφάνεια ενός οχήματος, η οποία στη συνέχεια σαρώνεται από μια κάμερα που εντοπίζει οποιαδήποτε αλλαγή στις ανακλώμενες ρίγες. Στη συνέχεια, ο υπολογιστής αποθηκεύει ψηφιακά τη θέση, το σχήμα και το βάθος του ελαττώματος, δημιουργώντας μια τρισδιάστατη εικόνα του.

Από την στιγμή που θα διαπιστωθεί το ελάττωμα, δεν αναλαμβάνουν οι εξειδικευμένοι εργάτες. Αλλά τον ρόλο τους παίρνουν τέσσερα ρομπότ που τρίβουν την προβληματική βαφή και την επιδιορθώνουν.

Η BMW υποστηρίζει ότι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης σε όλη τη διαδικασία οδηγεί σε μικρότερους χρόνους παράδοσης και σταθερά υψηλό επίπεδο ποιότητας της βαφής. Και μάλιστα σχεδιάζει να επεκτείνει αυτή τη νέα τεχνολογία και στα άλλα εργοστάσιά της στον κόσμο, σύμφωνα με το carscoops.

Πάντως δεν είναι όλα τέλεια στον κόσμο των μηχανών, καθώς τα ρομπότ δεν μπορούν να κάνουν διορθώσεις σε πολύ λεπτά σημεία όπου και πάλι χρειάζεται το ανθρώπινο χέρι για να παρέμβει και να προσθέσει τις τελευταίες πινελιές. Και να κάνει τον τελικό έλεγχο του αμαξώματος.

Το θέμα πάντως είναι ότι έτσι και αλλιώς η Τεχνητή Νοημοσύνη θα φέρει τεράστιες αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον των ανθρώπων και θα οδηγήσει εκατομμύρια από αυτούς στην ανεργία. Μένει να φανεί το τι ακριβώς θα συμβεί (και) στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Διαβάστε ακόμη

FlexCar: «Καύσιμα» 300+ εκατ. ευρώ με νέο γύρο χρηματοδότησης και άνοιγμα στο Μεξικό (pics)

JP Morgan: Μειώνει τη σύσταση για τις ευρωπαϊκές μετοχές – Underweight όπως και οι ΗΠΑ (πίνακες)

Στους Ισραηλινούς έναντι 60 εκατ. ευρώ πουλήθηκε η Intracom Defense

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ