Το επιχειρηματικό και επενδυτικό ενδιαφέρον για τον κλάδο των υδροπλάνων παραμένει ισχυρό, παρότι οι καθυστερήσεις που προκάλεσαν τα τελευταία χρόνια …γραφειοκρατικά και άλλα εμπόδια έφεραν αρκετά πίσω την δημιουργία ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων και ως εκ τούτου την έναρξη των πτήσεων.

Την δραστηριοποίηση της στην Ελλάδα εξετάζει ως προς το πτητικό σκέλος και τρίτη εταιρεία –εκτός από τις ήδη παρούσες Hellenic Seaplanes και Grecian Air Seaplanes-, η γνωστή Trans Maldivian Airways, αν και προς το παρόν φέρεται να πραγματοποιεί διερευνητικές επαφές μέχρι να λάβει τις οριστικές αποφάσεις της.

Για αυτό τον σκοπό, άνθρωποι της επισκέφθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, πρόσφατα ένα από τα λίγα μέχρι στιγμής  αδειοδοτημένα ελληνικά υδατοδρόμια (στην Κέρκυρα) προκειμένου να δουν τις εγκαταστάσεις και να αποκτήσουν μια εικόνα της προσπάθειας που γίνεται στην χώρα για την ανάπτυξη των υποδομών για το νέο μεταφορικό μέσο…

Η Trans Maldivian Airways ανήκε παλαιότερα στην Blackstone Group, αργότερα πουλήθηκε στην Bain Capital και από τον περασμένο Ιούλιο το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της βρέθηκε στα χέρια της Carlyle Group. 

Διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει στην επίσημη ιστοσελίδα της, αποτελούμενο από περίπου 60 υδροπλάνα και εδρεύει στις εξωτικές Μαλδίβες.

Το τελευταίο deal για την μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΤΜΑ συνοδεύθηκε από μια αναδιάρθρωση χρεών, όπως είχαν αναφέρει τότε διεθνή πρακτορεία, καθώς η πανδημία διέκοψε τα ταξίδια και επηρέασε τον τουρισμό και στις Μαλδίβες, καθηλώνοντας το μεγαλύτερο μέρος του στόλου στο …νερό. Συνεπώς και η ίδια αναζητά ένα συνολικότερο restart.

Και προφανώς οι συγκρίσεις του είδους, ότι η Ελλάδα (με τα 6.000 νησιά ή βραχονησίδες στην επικράτεια της και την 9η ακτογραμμή στον πλανήτη, με μήκος 15.000 χιλιομέτρων) μπορεί να μετατραπεί στις «Μαλδίβες της Ευρώπης», λειτουργούν ως ένα δέλεαρ…

Δεν θεωρείται συμπτωματικό ότι και πριν από 2-3 χρόνια, το 2019, το όνομα της ΤΜΑ είχε αναφερθεί ανάμεσα σε άλλες εταιρείες οι οποίες εμφανίζονταν διατεθειμένες να διεκδικήσουν άδειες για πτήσεις υδροπλάνων στην Ελλάδα, όπως η καναδική Harbour Air, η Ippias Seaplanes με πιθανή συμμετοχή της ρωσικής κατασκευαστικής εταιρείας υδροπλάνων Beriev, η Airwaves, η Eagle Seaplanes του Eλληνομεξικανού Ρικάρντο Φαρίας Nικολόπουλου κ.α.

Υπενθυμίζεται, ότι όπως έγραψε το newmoney και η Αμερικανική εταιρεία των φημισμένων Grumman Mallard συνδέει την επάνοδο της στην αγορά (ως Mallard Aircraft) και την επανέναρξη του προγράμματος της για την κατασκευή υδροπλάνων, με την πιθανότητα επενδυτικής εμπλοκής της σε αντίστοιχες δραστηριότητες και στην Ελλάδα, π.χ. μέσω της συμμετοχής της σε επιχειρηματικά σχήματα, μη εξαιρουμένης ενδεχόμενης εγκατάστασης εδώ, μελλοντικά, βάσης συναρμολόγησης των μοντέλων της…

Προϋπόθεση για να «ανοίξει» περισσότερο ο κλάδος είναι να επιταχυνθούν οι ρυθμοί των διαδικασιών, καθότι τα πλήρως αδειοδοτημένα υδατοδρόμια είναι τρία (Πάτρα, Παξοί, Κέρκυρα), από την Ελληνικά Υδατοδρόμια η οποία εξειδικεύεται στην μελέτη, κατασκευή, αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων, όταν ο συνολικός σχεδιασμός προβλέπει την δημιουργία 140-150 σε βάθος μερικών ετών.

Ο επόμενος στόχος είναι αρχίσουν μέσα στο καλοκαίρι ή έστω αρχές φθινοπώρου οι πιλοτικές πτήσεις, με ζητούμενο την ανάπτυξη ενός πρώτου επιμέρους δικτύου 6-7 minimum υδατοδρομίων…

Το ιδανικό θα ήταν, να πετάξουν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με μια «καθολική επανεκκίνηση» του τουρισμού…

Διαβάστε ακόμη:

Λάδι στη «φωτιά» των ανατιμήσεων ρίχνει η ανησυχία για ελλείψεις

5+1 νέες δράσεις: Πού επενδύονται τα πρώτα €2,4 δισ. του Ταμείου Ανάκαμψης

ΡΑΕ: Απόρριψη της αίτησης αναθεώρησης κατά αιολικών της «Σοφράνο»