Ο εμπορικός πόλεμος τιμών για το πετρέλαιο μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Ρωσίας οδήγησε τους Άραβες να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου αφού η ρωσική κυβέρνηση δεν συμφώνησε για έλεγχο της ροής ώστε να μην καταρρεύσουν οι τιμές του βαρελιού.

Aυτό έχει ως αποτέλεσμα  να προσβλέπουν σε μεγάλους τζίρους οι πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων VLCC χωρητικότητας άνω των 300.000 δολάρίων. Πλοίο ναυπηγημένο το 2012  έφθασε να κάνει  ημερήσιο τζίρο  299.000 δολάρια τα τελευταία  24ωρα.  Πριν από τρεις ημέρες οι ναύλοι ήταν στα 29.000 δολάρια την ημέρα!

Η Maran Tankers Management του Γιάννη Αγγελικούση ναύλωσε το πλοίο  Maran Antares από την ταϊλανδέζικη εταιρεία πετρελαίου  PTT,  για 299.982 ημερησίως σύμφωνα με πληροφορίες ναυλομεσιτικών γραφείων.

Ένα άλλο  VLCC του  2009  το “Georgios“, ναυλώθηκε για  205.000 ημερήσιο ναύλο. Το  “Georgios” είναι από τα  10  VLCC που ναύλωσε τελευταία  σαουδικών συμφερόντων εταιρεία.  Η τεράστια αύξηση ζήτηση για χωρητικότητα, για δεξαμενόπλοια, τρόμαξε τα ασιατικά διυλιστήρια που κινήθηκαν άμεσα και ναύλωσαν 25 VLCC ανεβάζοντας την τιμή  των ημερήσιων ναύλων.

Η ραγδαία αύξηση της αξίας  των ναύλων επανέφερε τη ναυλαγορά στην περίοδο των τριών ημερών του περασμένου Οκτωβρίου όταν οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις στην κινεζικών συμφερόντων  Cosco. Οι κυρώσεις έβγαλαν από την αγορά πολλά  VLCC που εξυπηρετούσαν κινεζικά συμφέροντα με παοτέλεσμα να μειωθεί η προσφορά χωρητικότητας και να αυξηθούν οι ναύλοι.

Βέβαια, σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές πολύ λίγες από τις συμφωνίες τότε υλοποιήθηκαν. Η μεγαλύτερη αύξηση στους ναύλους σημειώθηκε στους εμπορικούς θαλάσσιους  δρόμους  της Ασίας όπου έφθασαν τα 171.000 δολάρια ειδικά για Σιγκαπούρη.

Η Shell ανακοίνωσε ότι ναύλωσε τρία VLCC για τρεις μήνες τα οποία θα χρησιμοποιούνται ως αποθηκεευτικοί  χώροι. Την ίδια ώρα η πετρελαϊκή εταιρεία ADNOC  των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων αυξάνει την παραγωγή πετρελαίου μεγαλώνοντας την ανάγκη για περισσότερα πλοία.

Η Saudi Aramco ανακοίνωσε ότι  η παραγωγή βαρελιών θα αυξηθεί από τα 12 στα 13 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Ο ρόλος της Κίνας παραμένει κομβικός. Σύμφωνα με τον ΟΠΕΚ  το 2019  οι ανάγκες της Κίνας για πετρέλαιο αυξήθηκαν κατά 360.000 βαρέλια την ημέρα και μέσα στο 2020 λόγω του ιού μειώθηκε κατά 130.00 ημερησίως.