business stories

Βασίλης Σταύρου (ΑΒ): Οι προκλήσεις της εποχής απαιτούν περισσότερες επενδύσεις

  • Στέλιος Μορφίδης


Πώς η πανδημία άλλαξε το μοντέλο προσέγγισης, οργάνωσης και πωλήσεων στην αλυσίδα – Στο 2% του συνολικού τζίρου οι οnline πωλήσεις

«Η κρίση που βιώνουμε και οι αλλαγές που φέρνει είναι ένας μαραθώνιος και όχι αγώνας ταχύτητας. Μπροστά μας έχουμε ακόμα πολλά κεφάλαια του έργου», σύμφωνα με τον Πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΒ Βασιλόπουλος κ. Βασίλη Σταύρου.

Ο επικεφαλής μίας εκ των μεγαλύτερων αλυσίδων λιανικής στη χώρα μας επιχείρησε να ξεδιπλώσει τις αλλαγές που έγιναν στον τρόπο προσέγγισης, οργάνωσης, πωλήσεων και διοίκησης της ΑΒ κατά την τοποθέτηση του στο 31ο συνέδριο ηγεσίας της ΕΑΣΕ αποκαλύπτοντας μεταξύ άλλων πως οι πωλήσεις μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος έχουν τετραπλασιαστεί σε σχέση με την περίοδο προ της πανδημίας, παραμένοντας στα επίπεδα του 2% του συνολικού τζίρου της αλυσίδας.

«Το ηλεκτρονικό κατάστημα εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι έχει προοπτικές, όμως και το φυσικό κατάστημα θα διατηρήσει το ρόλο του. Οπότε σε αυτή την κρίση μεταξύ άλλων είδαμε ότι η omni channel προσέγγιση αποτελεί το μέλλον του λιανεμπορίου», σημείωσε υπογραμμίζοντας παράλληλα πως η αλυσίδα θα συνεχίσει τις μεγάλες επενδύσεις καθώς το απαιτούν οι προκλήσεις της εποχής.

«Δυστυχώς κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι η επόμενη μέρα. Μπορούμε να παρακολουθούμε μόνο τάσεις και να χαράζουμε κάποιες κατευθυντήριες γραμμές», σημείωσε ο κ. Σταύρου. Απαρίθμησε μάλιστα έξι παράγοντες τους οποίους η ΑΒ λαμβάνει σοβαρά υπόψη ώστε να μπορεί να προσδιορίσει τις επόμενες κινήσεις.

1. Το Brand purpose.
2. Εστίαση στον πελάτη.
3.Υποστήριξη όλων των καναλιών πωλήσεων
4. Υποστήριξη της κοινωνίας
5. Στοχευμένες επενδύσεις
6. Καινοτομία.

«Η κρίση είδαμε να αλλάζει τα κριτήρια που γνωρίζαμε ότι είχαν έως τώρα οι πελάτες μας. Είδαμε την έξαρση του ηλεκτρονικού εμπορίου και τον πελάτη να ψάχνει απομακρυσμένες λύσεις. Διαμορφώθηκαν τάσεις όπως το «eating home», παρατηρήσαμε διαφορετικές συμπεριφορές στα κανάλια πωλήσεων.

Εκεί που είχαμε ενδοιασμούς για τα μεγάλα καταστήματα ξαφνικά αναγεννήθηκαν. Είδαμε να αναδεικνύονται η τοπικότητα των αγορών και η μία τάση στην υγιεινή διατροφή. Όλα αυτά αλλάζουν την εικόνα που έχουμε γύρω απ’ το προφίλ του πελάτη», σημείωσε ο κ. Σταύρου.

«Αδιαμφισβήτητα έχουμε περάσει στο Omni channel ως προσέγγιση πωλήσεων. Σε αυτό ρόλο έχει και το δίκτυο των καταστημάτων και οι ψηφιακές πωλήσεις. Στο πλαίσιο αυτό οι προσωποποιημένες κατευθυνόμενες ενέργειες είναι το ζητούμενο», πρόσθεσε.

Ερωτηθείς μάλιστα για τις προοπτικές των ηλεκτρονικών αγορών, απάντησε πως υπάρχουν διεθνείς εκθέσεις πως το Online μπορεί να φθάσει ως το 20% του τζίρου που κάνει το οργανωμένο λιανεμπόριο. «Στην Ελλάδα βέβαια τα μεγέθη είναι ακόμα μικρά, όμως ήδη έγινε ένα άλμα εάν σκεφθεί κανείς πως σε εμάς το e-shop προ της πανδημίας απέδιδε το 0,5% του συνολικού τζίρου και έχει φθάσει πλέον στο 2%», τόνισε.

Στο κομμάτι των επενδύσεων τόνισε ότι αυτές θα επεκταθούν «στο customer value, στο δίκτυο, την ψηφιοποίηση και των νέων αγοραστικών συνηθειών, στο κομμάτι της διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας και φυσικά στο κομμάτι των ανθρώπων μας».