search icon

Ελλάδα

«Ακίνητα Καρτερού»: Στο σφυρί «φιλέτο» 327 στρεμμάτων με θέα θάλασσα στο Ηράκλειο (pic)

Ο πλειστηριασμός έχει προγραμματιστεί για τις 6/4 με επισπεύδουσα τη Eurobank και τιμή πρώτης προσφοράς €6,5 εκατ. - Τα «συν» και τα «πλην» του ακινήτου που ενδείκνυται για μεγάλο εμπορικό κέντρο

Μια έκταση 327 στρεμμάτων σε παραθαλάσσια περιοχή του Ηρακλείου Κρήτης, η οποία θα μπορούσε υπό όρους να θεωρηθεί και «φιλέτο», έχει προγραμματιστεί να βγει στο σφυρί στις 6 Απριλίου.

Η έκταση ανήκει στην εταιρεία «Ακίνητα Καρτερού Α.Ε.» (Ακίνητα Καρτερού Ανώνυμη Εμπορική Τουριστική Ξενοδοχειακή Κατασκευαστική Οικοδομική Κτηματική Εταιρεία) και οδηγείται σε πλειστηριασμό με επισπεύδουσα τη Eurobank και τιμή πρώτης προσφοράς 6.584.100 ευρώ.

Πρόκειται, όπως αποκαλύπτει σήμερα το newmoney, για ένα μεγάλο αγροτεμάχιο με πρόσωπο στην παλαιά Εθνική Οδό Ηρακλείου -Αγίου Νικολάου στη θέση “Πατέλα Καρτερού” της τοπικής κοινότητας Καλλιθέας στη δημοτική ενότητα Αλικαρνασσού. Το ακίνητο βρίσκεται σε ύψωμα κι έχει εμβαδόν 327 στρέμματα περίπου.

Η περιοχή βρίσκεται στο βορειοανατολικό όριο του Δήμου Ηρακλείου σε απόσταση περίπου 5 χλμ. από το κέντρο της πόλης. Περιβάλλεται από τη βιομηχανική περιοχή, το στρατόπεδο Δασκαλογιάννη, τη νέα λαχαναγορά Ηρακλείου, το αεροδρόμιο και τη θάλασσα, όπου και η παραλία Καρτερού καθώς και άλλες γνωστές παραλίες από την ανατολική πλευρά της πόλης του Ηρακλείου.

Σημαντικό πλεονέκτημά της αποτελεί η εγγύτητα με τη θάλασσα και τις γνωστές παραλίες και η άμεση πρόσβαση από την παλαιά και τη νέα εθνική οδό Αγ. Νικολάου-Ηρακλείου. Κάτι όμως που δεν είναι και τόσο ξεκάθαρο.

Τα ειδικά χαρακτηριστικά του ακινήτου

Ένα μεγάλο τμήμα του ακινήτου είναι σχεδόν επίπεδο με ελαφριές κλίσεις, καταπληκτική και ανεμπόδιστη θέα προς το Κρητικό Πέλαγος και το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης. Το Βόρειο τμήμα έχει μεν πρόσωπο στην Παλαιά Εθνική Οδό Ηρακλείου -Αγίου Νικολάου, αλλά έχει μεγάλη υψομετρική διαφορά με τη στάθμη του δρόμου οπότε δεν εξασφαλίζεται η πρόσβαση από αυτόν. Τμήμα αυτού (νότιο και δυτικό) έχει έντονες κλίσεις, ανώμαλη μορφολογία, συνορεύει με ρυάκι και η αξιοποίηση του παρουσιάζει κατασκευαστικές δυσκολίες. Το νότιο τμήμα φτάνει μέχρι τη νέα Εθνική Οδό. Η πρόσβαση σήμερα γίνεται δια μέσου της δημοτικής οδό Καρτερού – Πρασσά, από παράδρομο του Β.Ο.Α.Κ. μέσω ακινήτου ιδιοκτησίας Ελληνικού Στρατού (χωμάτινη οδός).

Στα σοβαρά μειονεκτήματα περιλαμβάνεται ότι τα όρια του ακινήτου δεν είναι σαφώς υλοποιημένα επί του εδάφους, ενώ γειτνιάζει με έκταση η οποία ανήκει στο στρατόπεδο, με τον χώρο όπου αναπτύσσεται η λαχαναγορά Ηρακλείου, αλλά και με χώρο της δ/νσης καθαριότητας του δήμου Ηρακλείου.

Λόγω της γειτνίασης με τις εγκαταστάσεις του δήμου όπου γίνεται η συλλογή των σκουπιδιών ανακύκλωσης, κατά διαστήματα είναι αισθητή η δυσοσμία και η ηχορύπανση, όπως αναφέρεται στην σχετική έκθεση.

Γενικότερα ένα τμήμα του βρίσκεται εντός γεωργικής ζώνης και ένα άλλο εντός περιοχής ανάπτυξης ήπιου τουρισμού αναψυχής – παραθεριστικής κατοικίας.

Στο πλαίσιο αυτό, επιτρέπονται οι χρήσεις εμπορικών καταστημάτων-πολυκαταστημάτων, ξενοδοχείων τύπου motel, ξενώνων και επιπλωμένων διαμερισμάτων μέχρι 100 κλινών, καθώς και εστιατορίων, αναψυκτήριων, πολιτιστικών κέντρων, υπαίθριων αθλητικών εγκαταστάσεων κ.α.

Δεν επιτρέπονται υδροβόρες χρήσεις όπως γήπεδα γκολφ ή νεροτσουλήθρες, η λειτουργία Καζίνο ή οποιοσδήποτε τύπος τυχερών παιγνιδιών, ενώ επιβάλλεται τα κτήρια (πλην κατοικιών) καθώς και οι υπαίθριες εγκαταστάσεις να προσαρμόζονται στο τοπίο και να σχεδιάζονται σύμφωνα με τον βιοκλιματικό και ενεργειακό σχεδιασμό.

Ακόμη, δεδομένου ότι το ακίνητο γειτνιάζει με τον αερολιμένα Ηρακλείου, απαιτείται έγκριση από την ΥΠΑ για οποιαδήποτε έκδοση οικοδομικής άδειας, (πιθανός περιορισμός στο ύψος). Τέλος, η πρόσβαση του ακινήτου, παρόλο που συνορεύει με τρεις οδούς, δεν είναι τόσο εύκολη καθώς πιθανά απαιτείται κατασκευή κόμβου για την πρόσβαση από την εθνική οδό.

Το σχέδιο για εμπορικό κέντρο

Από τα συμφραζόμενα προκύπτει ότι ως βέλτιστη αξιοποίηση του ακινήτου θεωρείται η ανάπτυξη εμπορικού κέντρου, σχέδιο το οποίο έχει μελετηθεί κατά το παρελθόν.
Το εμπορικό κέντρο μπορεί να αποτελείται από ανωδομή που θα αναπτύσσεται σε δύο στάθμες με επιφάνεια κάλυψης 21.400 τ.μ. δηλαδή συνολική δόμηση 42.800 τ.μ. Από αυτά, 22.800 τ.μ. μπορούν να αφορούν εμπορικά καταστήματα (είδη ένδυσης, υπόδησης, ντόπια προϊόντα διατροφής, είδη δώρων, χρυσοχοεία, κ.α.). 7.000 τ.μ. πολυκαταστήματα (super markets, αλυσίδες ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών ειδών), 6.000 τ.μ. καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, δηλαδή εστιατόρια, καφετέριες, fast food, κ.α. 7.000 τ.μ. καταστήματα και χώρους αναψυχής (cinema, bowling κ.α.) Το εμπορικό κέντρο θα μπορεί διαθέτει και υπόγεια με χρήση αποθηκών και θέσεων στάθμευσης συνολικής επιφάνειας 21.400 τ.μ.

Η εταιρεία, τα βάρη και η κατάσχεση

Η εταιρεία Ακίνητα Καρτερού Α.Ε. συστάθηκε τον Δεκέμβριο του 2007, ενώ η έκταση αποκτήθηκε τον Απρίλιο του 2008, με αξία κτήσης 16,5 εκατ. ευρώ. Με βάση τους ισολογισμούς της εταιρείας (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της οποίας είναι ο κ. Γεώργιος Δαμιανάκης), υπάρχουν δάνεια ύψους 19,3 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, έχουν εγγραφεί προσημειώσεις και υποθήκες από το 2008, ενώ η αναγκαστική κατάσχεση έγινε τον Ιούλιο του 2021 για οφειλή 500.000 ευρώ (μέρος της συνολικής απαίτησης).

Διαβάστε ακόμη: 

Διπλωματία ή όπλα; Δραματικές εξελίξεις στο μέτωπο της Oυκρανίας μετά τoν αιφνιδιασμό Πούτιν

To νέο μεγάλο project των Ισραηλινών στη Λεωφόρο Αμαλίας 40 στο Σύνταγμα (pics)

Ο Αριστόγατος Ευκλείδης, η αρμάδα των κόκκινων ακινήτων της Μυκόνου και η εξαγορά της ελληνικής start up από το Facebook

Exit mobile version