search icon

Ελλάδα

Αθήνα – Θεσσαλονίκη: 770 νέα λεωφορεία το 2023 – Πόσα θα είναι ηλεκτρικά

Η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και από κονδύλια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων

Με ανακοίνωση στην εφημερίδα της Ε.Ε, μπαίνει και επίσημα σε δημοπράτηση, ο mega-διαγωνισμός για την προμήθεια 770 αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ο διαγωνισμός που διεξάγεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ο μεγαλύτερος τους είδους του στην Ευρώπη και αναμένεται να προκαλέσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων βιομηχανιών παραγωγής λεωφορείων εντός και εκτός Ευρώπης.

Χωρίζεται δε σε πέντε διακριτά τμήματα προκειμένου να εξασφαλιστεί η συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων εταιρειών.

Η διάρκεια της σύμβασης είναι 580 ημερολογιακές ημέρες από την υπογραφή της, δηλαδή κάτι παραπάνω από 19 μήνες. Τα πρώτα λεωφορεία θα αρχίσουν να καταφθάνουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μετά το πρώτο εξάμηνο της σύμβασης. Τα 2/3 των λεωφορείων θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα και το 1/3 στην Θεσσαλονίκη.

Η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και από κονδύλια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί 35 ημέρες από την γνωστοποίηση στην εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή περίπου στα μέσα Νοεμβρίου.

Υπολογίζεται πως τα πρώτα οχήματα θα τεθούν στην υπηρεσία του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ το 2023 και συνολικά θα έχουν προστεθεί στο στόλο το 2024.

Τα τμήματα του διαγωνισμού είναι τα παρακάτω:

ΤΜΗΜΑ 1: «Προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12m, κατηγορίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα κατά το στάδιο της κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 31.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% (περιλαμβανόμενης συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων) και με δικαίωμα προαίρεσης 6.200.000 € πλέον Φ.Π.Α.

ΤΜΗΜΑ 2: «Προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 59.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% (περιλαμβανόμενης συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων).

ΤΜΗΜΑ 3: «Προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18m, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 43.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% (περιλαμβανόμενης συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων).

ΤΜΗΜΑ 4: «Προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ.», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 45.375.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24%.

Συγκεκριμένα:

45.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για τα 100 οχήματα, περιλαμβανομένων των φορτιστών αργής φόρτισης και συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων, συν 375.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για τρεις (3) διατάξεις συσσωρευτή-ταχυφορτιστή για φορητή εξυπηρέτηση των οχημάτων.

ΤΜΗΜΑ 5: «Προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ.», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 124.695.000 πλέον Φ.Π.Α. 24%.

Συγκεκριμένα:

123.750.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για τα 250 οχήματα, περιλαμβανομένων των φορτιστών αργής φόρτισης και συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων, συν 945.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για επτά (7) διατάξεις συσσωρευτή-ταχυφορτιστή για φορητή εξυπηρέτηση των οχημάτων.

Στόλος λεωφορείων: Από ουραγοί στην κορυφή

Οι στόλοι λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης είναι από τους πλέον γερασμένους στην Ευρώπη και χρειάστηκε η συνδρομή συμβάσεων με ΚΤΕΛ και εταιρείες leasing για να αποφευχθεί η πλήρης κατάρρευση των συστημάτων οδικών αστικών συγκοινωνιών στις δύο μεγάλες πόλεις της χώρας.

Πέρα από την υπό δημοπράτηση πλέον προμήθεια προετοιμάζεται για το καλοκαίρι του 2022 νέος διαγωνισμός που κατά πάσα πιθανότητα θα είναι αποκλειστικά για περίπου 500 ηλεκτρικά λεωφορεία. Για αυτό το σκοπό ετοιμάζεται η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου όπου και θα ληφθεί η τελική απόφαση.

Μετά από τη διπλή προμήθεια αστικών λεωφορείων Αθήνα και Θεσσαλονίκη από ουραγοί θα μετατραπούν σε πόλεις με τις πλέον σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες στην Ευρώπη.

Διαβάστε ακόμη:

JP Morgan: Η πτώση στις τιμές των μετοχών δημιουργεί ευκαιρίες – Πώς αποτιμά τους ελληνικούς τίτλους

Γεράσιμος Καλογηράτος: 1,2 δισ. για την «πράσινη» ανανέωση του στόλου του ομίλου Μαρινάκη

Facebook: Τι προκάλεσε το μεγάλο blackout που κόστισε $1,3 δισ. στην παγκόσμια οικονομία

Exit mobile version