Με έναν πομποδέκτη σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, θα μπορούν να ταξιδεύουν από τις  4 Νοεμβρίου 2020, οι οδηγοί καθώς τίθεται σε εφαρμογή η πλήρη διαλειτουργικότητα των ηλεκτρονικών διοδίων.

Συγκεκριμένα, οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν έναν και μοναδικό πομποδέκτη κατά τη διέλευσή τους από την Αττική Οδό, τη Νέα Οδό, τη Κεντρική Οδό, τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, την Εγνατία Οδό, τη Γέφυρα, την Ολυμπία Οδό και τον Μορέα.

Μέχρι σήμερα έπρεπε να αλλάζουν έως και τρεις πομποδέκτες για μία διαδρομή ενώ με την διαλειτουργικότητα, με τον έναν πομποδέκτη που ήδη διαθέτουν θα μπορούν να ταξιδέψουν από τη μία άκρη της χώρας στην άλλη.

Για παράδειγμα, με τον δικό του πομποδέκτη θα ταξιδεύει κανείς από Αθήνα – Θεσσαλονίκη χωρίς να χρειαστεί να προμηθευτεί νέο μηχάνημα.

Εφόσον έχει ξοδέψει ήδη όλο το ποσό που έχει βάλει στον πομποδέκτη του, όταν φτάσει στα Τέμπη, θα μπορεί να προσθέσει χρήματα μέσω της ιστοσελίδας του αυτοκινητοδρόμου από τον οποίο τον έχει προμηθευτεί, πληρώνοντας με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Διαφορετικά θα πρέπει να έχει φορτίσει τον πομποδέκτη του με όσα χρήματα επιθυμεί, με φυσική παρουσία στα Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών του δικού του παρόχου. Δεν θα μπορεί όμως να φορτίσει τον πομποδέκτη του παρόχου του σε Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών άλλου παρόχου. Το πλεονέκτημα είναι ότι θα έχει απαλλαγεί από το να δεσμεύει χρηματικά ποσά σε διαφορετικές συσκευές.

Με το νέο τρόπο διελεύσεων, στα διόδια θα ισχύσουν κανονικά οι προσφορές και οι συμφωνίες που είχαν γίνει μεταξύ χρηστών και του εκάστοτε διαχειριστή.

Από το Νοέμβριο του 2019, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, είχε καλέσει τις διαχειρίστριες εταιρίες των αυτοκινητοδρόμων να καταλήξουν σε μία κοινά αποδεκτή τεχνική λύση.

Ήδη από τις αρχές του καλοκαιριού έγιναν τεχνικές δοκιμές και έχουν πλέον ξεπεραστεί όλες οι τεχνικές δυσκολίες. Σε  συνεργασία με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, ικανοποιείται έτσι οριστικά ένα χρόνιο αίτημα των οδηγών, που κινούνται στους αυτοκινητόδρομους της χώρας, με στόχο τη διευκόλυνση των πολιτών και τη μείωση των καθυστερήσεων.

Με την εφαρμογή της διαλειτουργικότητας, θα μειωθούν οι ουρές των διοδίων και κατ’ επέκταση οι εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα θα βελτιωθεί το επίπεδο εξυπηρέτησης του κοινού ιδιαίτερα κατά τις ημέρες και ώρες αιχμής.