Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση, κατηγορώντας την εμμέσως πλην σαφώς για αδυναμία στήριξης της δημόσιας υγείας κατά τις μετακινήσεις πολιτών με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, κάνουν 43 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία με αφορμή την κατάθεση ερώτησης προς τους αρμόδιους υπουργούς για την κατάσταση στο κρίσιμο πεδίο.

Με την ερώτηση που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Πάνου Σκουρλέτη και την οποία συνυπογράφει μεταξύ άλλων η γραμματέας της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, Όλγα Γεροβασίλη, υποστηρίζεται ότι οι χειρισμοί της κυβέρνησης είναι άστοχοι και εκτός κάθε κοινωνικά και οικονομικά λογικής, οδηγούν σε τεράστια ταλαιπωρία εκατομμύρια πολίτες και- όπως οι ειδικοί επιστήμονες σημειώνουν σε πολλές δημόσιες αναφορές τους- αποτελεί και μια από τις βασικές αιτίες/απειλές για τη διασπορά της νόσου στην κοινότητα.

«Οι προσλήψεις και η απόκτηση του αναγκαίου στόλου, οργανωμένα και με όρους διαφάνειας, σε Αττική και Θεσσαλονίκη μπορούσαν και έπρεπε να έχουν ξεκινήσει στην έναρξη της εκδήλωσης της πανδημίας και ήδη να έχουν οδηγήσει σε απτά αποτελέσματα. Μεταβατικές λύσεις θα μπορούσαν να έχουν δοθεί για την αύξηση των δρομολογίων, ενώ αν η κυβέρνηση είχε τροποποιήσει εγκαίρως τους επίμαχους όρους και αντίστοιχα προχωρήσει με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων ήδη θα είχαν τεθεί στέρεες βάσεις για την πραγματική ενίσχυση των συγκοινωνιών», επισημαίνεται στην ερώτηση των 43 βουλευτών, οι οποίοι επαναλαμβάνουν ότι απαιτείται η διασφάλιση της πρόσβασης των πολιτών σε ασφαλείς μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού – σύμφωνα με τους βουλευτές της Κουμουνδούρου- έχει προταθεί από ειδικούς, όπως για παράδειγμα την καθηγήτρια της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Αθηνά Λινού, η χορήγηση κουπονιού μετακινήσεων με ΤΑΞΙ για εργαζόμενους και ομάδες υψηλού κινδύνου. «Στην Αττική κυκλοφορούν άνω των 13.600 οχημάτων ΤΑΞΙ, που συνεπάγεται ότι καθημερινά δύναται να εξυπηρετηθούν χιλιάδες πολίτες που σήμερα χρησιμοποιούν είτε καθημερινά (εργαζόμενοι) είτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. ομάδες υψηλού κινδύνου για ιατρικές επισκέψεις, θεραπείες κ.α.). Με ένα κουπόνι που θα διασφαλίζει έστω τις μισές μέρες του μήνα τη μετακίνηση με ΤΑΞΙ για δεκάδες χιλιάδες πολίτες σε καθημερινή βάση θα συνέβαλε θετικά σε όλα τα επίπεδα για ένα ενδεικτικό διάστημα 3-5 μηνών», αναφέρουν ενδεικτικά και θέτουν συγκεκριμένα ερωτήματα στους υπουργούς Μεταφορών, Υγείας και Εργασίας για τις πρωτοβουλίες που προγραμματίζουν.