Την εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις διαδικτυακές απάτες (cyber scams) εγκαινίασε η Europol, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία (ΕΤΟ), στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μήνα Ασφάλειας στον Κυβερνοχώρο.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, στο ενημερωτικό υλικό με την τυπολογία των απατών στον κυβερνοχώρο και τους τρόπους πρόληψης, υπάρχουν οι εξής περιπτώσεις:

  • Aπάτη του CEO (CEO Fraud),
  • Aπάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud),
  • Aπατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), απατηλά μηνύματα SMS (smishing), απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing),
  • Aπατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites),
  • Aπάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam),
  • Kλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft),
  • Aπάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams),
  • Aπάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams),

Επίσης, προστέθηκαν οι ακόλουθες:

  • Απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης,
  • Ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας,
  • Κλοπές στοιχείων ταυτότητας, και
  • Απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping).

Στην ιστοσελίδα της ΕΕΤ υπάρχουν παραπομπές για αναλυτική ενημέρωση στην ιστοσελίδα της Europol για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για τις διαδικτυακές απάτες.

Επίσης, οι ενδιαφερόμενοι θα βρουν το Δελτίο Τύπου της Europol και της ΕΤΟ (ελληνική και αγγλική έκδοση), καθώς και το νέο ενημερωτικό υλικό της εκστρατείας στα ελληνικά, αλλά και το παλαιό ενημερωτικό υλικό της εκστρατείας στα ελληνικά.

Διαβάστε ακόμη

Citigroup: «Βουνό» για την Ελλάδα η επιστροφή της δημοσιονομικής πειθαρχίας (διάγραμμα)

«Κόκκινο» από την αγορά για το Τέλος Εξισορρόπησης

O Mασκ απαντά στον ΟΗΕ: «Αποδείξτε ότι $6 δισ. μπορούν να εξαλείψουν την πείνα και εγώ θα τα δώσω»