Την είσοδο του υδρογόνου στις οδικές, αστικές αλλά και τις σιδηροδρομικές μεταφορές προανήγγειλε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης μέσα από ένα θεσμικό πλαίσιο που θα «χτιστεί» μαζί με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών (ΕΚΕΦΕ) «Δημόκριτος».

Ειδικότερα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών στον χαιρετισμό του στο συνέδριο «Υδρογόνο: Μια Ευκαιρία για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη» που διοργάνωσε το υπό ίδρυση δίκτυο πόλεων «ΗΛΕΚΤΡΟΝ», υποστήριξε ότι: «Από τη στιγμή που θα ανοίξει ο δρόμος για τη χρήση του υδρογόνου στις Μεταφορές, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να αναπτύξει ένα πλήρες θεσμικό πλαίσιο ώστε να αναπτυχθεί η χρήση του καυσίμου σταδιακά και με βάση τις ευρωπαϊκές προοπτικές. Αυτό συνεπάγεται τη διάθεση του συγκεκριμένου καυσίμου μεταφορών στα διευρωπαϊκά δίκτυα, στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στη συνέχεια, στις αστικές μεταφορές.»

Η ιεράρχηση στην είσοδο του υδρογόνου στις μετακινήσεις σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη θα γίνει ως εξής:

Τα πρώτα πρατήρια θα πρέπει να αναπτυχθούν στο διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη μετακίνηση των οχημάτων. Δηλαδή, ένα όχημα που έρχεται από το εξωτερικό δεν γίνεται να έχει εφοδιαστεί με υδρογόνο σε χώρα της αλλοδαπής και όταν περάσει τα ελληνικά σύνορα να μην υπάρχει δυνατότητα ανεφοδιασμού. Πρέπει να μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του.

Σε δεύτερο στάδιο, απαιτείται η κάλυψη του ανεφοδιασμού των τρένων υδρογόνου τα οποία θα χρησιμοποιούν το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Κάποιες χώρες έχουν ήδη προγραμματίσει να θέσουν σύντομα σε τροχιά τρένα υδρογόνου.

Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου στο newsauto