Τη βούληση της διοίκησης της Περιφέρειας να συνεχίσει να επενδύει στην ενίσχυση της αστικής βιώσιμης κινητικότητας στην Αττική με συγκεκριμένα έργα αλλά και παροχή πόρων μέσα και από το νέο Περιφερειακό Πρόγραμμα Αττική 2021-2027, ύψους 1,6 δις. ευρώ, υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, χαιρετίζοντας τη σχετική εκδήλωση που διοργάνωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η ΣΤΑ.ΣΥ, στο Μετρό του Συντάγματος.

Στην εκδήλωση η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, τον κ. Πατούλη υποδέχθηκε ο υφ. Μεταφορών Μ. Παπαδόπουλος. Παρόντες ήταν επίσης ο Πρόεδρος της ΣΤΑ.ΣΥ Χ. Δαμάσκος, ο Γ. Γραμματέας Μεταφορών Ι. Ξιφαράς, η Γ. Γραμματέας Ενέργειας Α. Σδούκου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Θ. Κοτταράς, ο Πρόεδρος της ΟΣΥ Β. Ξυπολυτάς, ο Πρόεδρος του ΟΑΣΑ Γ. Γκόλιας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train M. Capotorto και άλλοι.

Στον χαιρετισμό του ο κ. Πατούλης εξήρε τη συνεργασία της Περιφέρειας με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την Περιφέρεια Αττικής και την χαρακτήρισε «νευραλγικής σημασίας, προκειμένου να εφαρμόσουμε στην χώρα μας όσα ορίζουν οι ευρωπαϊκές πρακτικές της αστικής βιώσιμης κινητικότητας».

«Στόχος μας είναι οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Αττικής να απολαμβάνουν ποιοτικές και ασφαλείς αστικές μετακινήσεις – και το κυριότερο – φιλικές για το σύνολο του πληθυσμού, με ιδιαίτερη έμφαση στην προσβασιμότητα των ΑμεΑ και των ηλικιωμένων» τόνισε ο Περιφερειάρχης και πρόσθεσε πως σ΄αυτό το πλαίσιο η Περιφέρεια εργάζεται καθημερινά με συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση του οδικού δικτύου και τη διευκόλυνση των αστικών επιβατικών μεταφορών, τόσο για τα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεΐ όσο και για τα ΚΤΕΛ του νομού Αττικής.

Ειδικότερα, αναφέρθηκε:

-Στη δημιουργία σύγχρονου κέντρου διαχείρισης κυκλοφορίας με συντονιστικό ρόλο για όλες τις βασικές οδικές αρτηρίες της Αττικής.

-Στις εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις και διαγραμμίσεις που γίνονται σε κεντρικούς δρόμους της Αττικής.

-Στην τοποθέτηση περισσότερων από 23.000 νέα Led φαναριών χαμηλής κατανάλωσης και επικαιροποίηση των προγραμμάτων φωτεινής σηματοδότησης έτσι ώστε να διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τα ΜΜΜ, εξοικονομώντας έως και 60% ενέργεια σε σχέση με το παρελθόν.

-Στον φωτισμό επτά από τις μεγαλύτερες γέφυρες της Αττικής με νέα, τηλεδιαχειριζόμενα φωτιστικά LED χαμηλής κατανάλωσης και υψηλής απόδοσης για να ενισχύσουμε την οδική ασφάλεια.

-Στη λειτουργία καμερών για την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη «με τα αποτελέσματα να είναι εντυπωσιακά ως προς την αποτροπή των παραβιάσεων από τις πρώτες κιόλας εβδομάδες.

Ιδιαίτερη είναι και η μέριμνά μας, όπως ανέφερε, «για την ασφάλεια των πεζών, του πλέον ευάλωτου τμήματος των χρηστών του οδικού δικτύου. Για αυτόν τον λόγο από την πρώτη στιγμή δώσαμε έμφαση σε σημεία που οι πεζοί διασχίζουν κεντρικές οδικές αρτηρίες και κατασκευάσαμε δύο πρότυπες – έξυπνες διαβάσεις πεζών, στο Σύνταγμα και στο Παναθηναϊκό στάδιο. Σύντομα η Αττική μας θα διαθέτει ακόμη 320 νέες έξυπνες διαβάσεις σε σημεία που έχουν παρατηρηθεί τροχαία ατυχήματα με θύματα πεζούς, ενώ – βεβαίως – προχωράμε στην τακτική συντήρηση των διαβάσεων, με επαναδιαγραμμίσεις και τοποθέτηση πινακίδων» και συνέχισε λέγοντας:

«Παράλληλα, μέσω της γενικής διεύθυνσης μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής και των έμπειρων στελεχών μας, ολοκληρώσαμε τάχιστα τις διαδικασίες ταξινόμησης θέσαμε σε κυκλοφορία 500 σύγχρονων λεωφορείων, τα οποία στελεχώθηκαν με ικανό και αξιόμαχο ανθρώπινο δυναμικό που αδειοδοτήθηκε έγκαιρα από τις Υπηρεσίες μας.

Σε αγαστή συνεργασία με το συναρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κατασκευάσαμε τρεις σύγχρονες πεζογέφυρες, δύο στην παραλιακή λεωφόρο στο ύψος του Φλοίσβου και της Λ. Αλίμου, καθώς και μία στη Λ. Μεσογείων στο ύψος της Αγίας Παρασκευής. Σύντομα θα τοποθετηθεί η πεζογέφυρα επί της Λεωφόρου Αθηνών και στο άμεσο μέλλον ακόμα μία στο Παλατάκι του Χαϊδαρίου. Οι πέντε αυτές πεζογέφυρες τοποθετούνται μέσα από πόρους του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020 συνολικού προϋπολογισμού 6 εκατ. ευρώ, ως ένα από τα εκατοντάδες έργα που υλοποιούμε αυτή τη στιγμή στην Αττική μέσω ΕΣΠΑ, με απορροφητικότητα που φτάνει το πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα ποσοστό του 93%.

Κλείνοντας υπογράμμισε πως στο νέο Περιφερειακό Πρόγραμμα Αττική 2021-2027, ύψους 1,6 δισ. ευρώ με αύξηση 54% από την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο, προβλέπονται πολλές παρεμβάσεις βιώσιμης αστικής κινητικότητας, χαρακτηριστικότερη εκ των οποίων είναι η υλοποίηση του βόρειου ποδηλατικού άξονα από το κέντρο της Αθήνας στο Γκάζι μέχρι την Κηφισιά.

«Με συστηματική δουλειά – προφανώς και με την άριστη συνεργασία μας με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών – βελτιώνουμε καθημερινά τις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού της Αττικής με προτεραιότητα στην ασφάλεια, στην ταχεία και άνετη μετακίνηση και την παροχή ποιοτικών και σύγχρονων υπηρεσιών», σημείωσε χαρακτηριστικά και ευχαρίστησε για τη συνεργασία τον Υφ. Μεταφορών Μ. Παπαδόπουλο.

Διαβάστε ακόμη:

BloombergNEF: Ετοιμη η Ευρώπη για χειμώνα χωρίς ρωσικό αέριο

Το ευρώ «ξεκολλάει» από το χαμηλό 20ετίας – Πρόσκαιρη ανάκαμψη και για τη στερλίνα

Ιταλικός Τύπος: Η Μελόνι δεν σκοπεύει να δώσει υπουργείο στον Σαλβίνι – Οι ισορροπίες στο εσωτερικό της συντηρητικής συμμαχίας