Με μία από τις πιο σοβαρές ανατροπές στην καθημερινότητα των διερχόμενων από το κέντρο της Αθήνας ξεκίνησε η υλοποίηση του σχεδίου για τον Μεγάλο Περίπατο: Η Πανεπιστημίου στενεύει κατά το ήμισυ, από το ύψος της Βουκουρεστίου έως την Αιόλου. Εκατομμύρια Αθηναίοι αλλά και επισκέπτες της πρωτεύουσας καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες κυκλοφορίας. Ο Δήμος Αθηναίων πανηγυρίζει, τόσο για την έναρξη των έργων στην Πανεπιστημίου, όσο και για τη μετατροπή της Βασιλίσσης Όλγας σε ζώνη «προτεραιότητας πεζών και ποδηλατών» όπως αναφέρεται.

Ο Δήμαρχος, πάντως, Κώστας Μπακογιάννης, με σχετική ανάρτησή του στο facebook, αναγνωρίζει ότι οι αλλαγές θα προκαλέσουν, μοιραία, αντιδράσεις: «Εδώ και περίπου 35 χρόνια συζητάμε τις αλλαγές στην Πανεπιστημίου. Μας πήρε μια γενιά για να το δοκιμάσουμε, αλλά ήρθε η ώρα να το κάνουμε. Από σήμερα το πρωί [σσ: Κυριακή 14 Ιουνίου] τρεις από τις έξι λωρίδες αποδίδονται στους πεζούς και τους ποδηλάτες σε 7.000τμ ελεύθερου δημόσιου χώρου, που θα ομορφύνουν με παγκάκια και περισσότερες από 250 ζαρντινιέρες με πράσινο. Δημιουργείται για πρώτη φορά στην Αθήνα μία ασφαλής, υπέροχη ποδηλατική διαδρομή που ενώνει το Σύνταγμα με την Ομόνοια. Και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα κινούνται ανεμπόδιστα και γρήγορα. Κάθε αρχή είναι δύσκολη, αλλά ποιος θα μπορούσε σήμερα να φανταστεί αλλιώς την Δ. Αρεοπαγίτου, την Απ. Παύλου ή την Ερμού; Ίσως χρειαστεί λίγη υπομονή στην αρχή, για να φτάσουμε σε μία Αθήνα που δεν θα αποκλείει κανέναν. Ανοιχτή για όλους».

Σε μια πρώτη αξιολόγηση των μέχρι στιγμής παρεμβάσεων για τον Μεγάλο Περίπατο, στα στοιχεία που χρήζουν βελτίωσης είναι η προειδοποιητική σήμανση για τους ανυποψίαστους οδηγούς οχημάτων, καθώς και η προβληματική επιβίβαση του κοινού σε λεωφορεία και τρόλεϊ στις στάσεις της Πανεπιστημίου εμπρός από τα Προπύλαια.

Σε ό,τι αφορά στο πρώτο, δεν υπάρχει εμφανής και έγκαιρη προειδοποίηση για όσους εισέρχονται στο κέντρο ότι εκτελούνται έργα επί κεντρικών οδών. Αν κάποιος αγνοεί ή έχει προς στιγμήν λησμονήσει τον Μεγάλο Περίπατο, πιθανότατα θα βρεθεί εγκλωβισμένος στο αναμενόμενο μποτιλιάρισμα των πρώτων ημερών. Ενδεχομένως θα έπρεπε να έχει δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στον παράγοντα της επί τόπου προειδοποίησης, δεδομένου ότι οδοί όπως πχ η Πανεπιστημίου είναι σύμφυτοι με την καθημερινότητα, επί δεκαετίες. Οποιαδήποτε μεταβολή σε βαθιά ριζωμένες συνήθειες της πόλης προϋποθέτει και απαιτεί αυξημένη ενημέρωση.

Το δεύτερο σημείο, αυτό της προβληματικής στάσης των ΜΜΜ στο Πανεπιστήμιο, είναι μια συγκοινωνιολογική «ανορθογραφία», η οποία θα πρέπει να αποκατασταθεί. Διότι, δεν μπορεί να αποτελεί λύση το να διακόπτεται η κυκλοφορία, κυριολεκτικά στη μέση του δρόμου, από τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που σταματούν για να παραλάβουν επιβάτες. Αυτό γίνεται σήμερα, καθώς τα οχήματα δεν έχουν πρόσβαση στην προκαθορισμένη στάση.

Για την εξυπηρέτηση και την ασφάλεια του κοινού, όπως και για τη μείωση της επιβάρυνσης στην κυκλοφορία της μισής, πλέον, Πανεπιστημίου, θα χρειαστεί σίγουρα μια διαφορετική διευθέτηση για τις στάσεις των ΜΜΜ. Και επ’ αυτού θα αποδειχθεί στην πράξη η λειτουργικότητα και τα αντανακλαστικά του Δήμου, στο πλαίσιο των υπό εκτέλεση έργων για το Μεγάλο Περίπατο. Έργα τα οποία, όπως διαρκώς επαναλαμβάνει ο δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης, γίνονται «χωρίς μπουλντόζες» και με τη διαρκή ανατροφοδότηση από τους ίδιους τους πολίτες.

Η ωραία Όλγας

Το έντονο κόκκινο με τις ευμεγέθεις λευκές φιγούρες αποτυπωμένες ανά τακτά διαστήματα σηματοδοτεί την πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας. Το δε χτυπητό κίτρινο, την παράλληλη ποδηλατοδρόμησή της. Ο συγκεκριμένος χρωματισμός μπορεί να μη συνηθίζεται σε αντίστοιχα έργα στην Ευρώπη και τον κόσμο και πιθανώς να μοιάζει κάπως κιτς. Όμως είναι κατανοητή η προσπάθεια του Δήμου να σηματοδοτήσει μια τόσο δραστική αλλαγή στη Βασιλίσσης Όλγας όσο ο αποκλεισμός των οχημάτων.

Σε κάθε περίπτωση, η Όλγας είναι πλέον ένας από τους πιο όμορφους δρόμους της Αθήνας. Η ένσταση αφορά στο περιορισμένο της μήκος, ενώ επί του παρόντος δείχνει ασύνδετη με το υπόλοιπο ιστορικό κέντρο. Αλλά αυτά είναι προβλήματα της τρέχουσας φάσης, καθώς το παζλ του Μεγάλου Περιπάτου προς το παρόν αποτελείται από σκόρπια κομμάτια ή και κάποια τα οποία ακόμη δεν έχουν καν εμφανιστεί.

Στο Δήμο Αθηναίων δεν κρύβουν τον ενθουσιασμό τους για την παρέμβαση στη Βασιλίσσης Όλγας. Σε ένα «non paper», η δημοτική αρχή αναφέρει χαρακτηριστικά: «Μεγάλος Περίπατος: Πανέτοιμη, πανέμορφη και ανοιχτή για όλους η Βασ. Όλγας. Η πρώτη εμβληματική παρέμβαση του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας ξεκίνησε και υποδέχεται ήδη κατοίκους και επισκέπτες της πόλης μας. Η λεωφόρος Βασ. Όλγας με την πεζοδρόμηση και τις άλλες πιλοτικές αλλαγές που έγιναν από τον Δήμο Αθηναίων τις προηγούμενες ημέρες, θυμίζει πλέον κομμάτι μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης που σέβεται όχι μόνο τους οδηγούς ΙΧ αλλά και τους πεζούς και τους χρήστες ποδηλάτων που γίνονται όλο και περισσότεροι και στη χώρα μας.

Ένας εντυπωσιακός πεζόδρομος σε κόκκινο χρώμα που ξεκινά από την Βασ. Κωνσταντίνου και φτάνει ως την Βας. Αμαλίας δίνει τη δυνατότητα σε μικρούς και μεγάλους να διασχίσουν και να απολαύσουν ένα από τα ομορφότερα μέρη της Πρωτεύουσας με άνεση και ασφάλεια, φτάνοντας στο ιστορικό κέντρο της πόλης πιο εύκολα και ενισχύοντας ταυτόχρονα και την εμπορική κίνηση.

Δίπλα σε αυτόν, εκεί που περνούν οι γραμμές του τραμ, δημιουργήθηκε μια προσωρινή διαδρομή για ποδήλατο, σε κίτρινο χρώμα με αντανακλαστικές και αντιολισθητικές βαφές. Μια διαδρομή που φτιάχτηκε από τον Δήμο Αθηναίων αξιοποιώντας το γεγονός ότι το τραμ έχει διακόψει στο σημείο αυτό τα δρομολόγια του, για να διευκολύνει τους ποδηλάτες να φτάσουν ως τον υπερσύγχρονο ποδηλατόδρομο που δημιουργείται στην Πανεπιστημίου. Η προσωρινή αυτή διαδρομή θα υπάρχει μέχρι να τεθεί ξανά σε λειτουργία το τραμ ως το κέντρο της πόλης, κάτι που αποτελεί επιθυμία όλων, καθώς εξυπηρετεί χιλιάδες ανθρώπους και δένει αρμονικά με το περιβάλλον που δημιουργεί ο Μεγάλος Περίπατος.

Με την παρέμβαση στη Βασ. Ολγας το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό του Ολυμπίου Διός και η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού. Η πεζοδρόμηση της Βασ. Όλγας δημιούργησε περίπου 10.500m2, νέου δημόσιου χώρου που είναι υπερπολύτιμος για όλες τις Αθηναίες και τους Αθηναίους αλλά και τους επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό που αναμένονται το επόμενο διάστημα.

Από την Βασ. Ολγας συνεχίζουν να περνούν κανονικά σε ξεχωριστές λωρίδες τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών στους χώρους του Ζαππείου και στον Όμιλο Αντισφαίρισης Αθηνών, τα οχήματα που κατευθύνονται προς τους χώρους στάθμευσης του Ζαππείου και του Ομίλου Αντισφαίρισης Αθηνών. Επίσης τα οχήματα ανθρώπων με αναπηρία, τα ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς, τα οχήματα τροφοδοσίας Ζαππείου και Ομίλου Αντισφαίρισης, τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και τα οχήματα Οργανισμών Δικτύων Κοινής Ωφέλειας για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης περιοχής.

Άνδρες και γυναίκες της Δημοτικής Αστυνομίας, πεζοί αλλά και με ποδήλατα βρίσκονται συνεχώς σε όλο το μήκος του νέου πεζοδρόμου έτσι ώστε να ενημερώνουν τους πολίτες για κάθε πληροφορία σχετικά με τον Μεγάλο Περίπατο αλλά και για να φροντίσουν να τηρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας.

Μία από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις στην ιστορία της πρωτεύουσας αποδίδει από τις πρώτες μέρες που ξεκίνησε, δημόσιο χώρο σε χιλιάδες ανθρώπους. Συνολικά ο χώρος αυτός θα φτάσει τα 50.000 τετραγωνικά μέτρα σε μήκος περίπου 7 χιλιομέτρων. Για όλες τις φάσεις των παρεμβάσεων και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στη διάρκεια των οποίων θα συνεχίσει η κυκλοφορία των οχημάτων, θα γίνονται εγκαίρως ανακοινώσεις από τον Δήμο Αθηναίων. Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας αποκτά ζωή και δίνει ζωή στην Αθήνα και τους ανθρώπους της».

Η ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων για την Πανεπιστημίου

«Η καρδιά του Μεγάλου Περιπάτου χτυπά στην Πανεπιστημίου. Το επόμενο βήμα του κάνει ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας, την Κυριακή 14 Ιουνίου 2020, με την πιλοτική εφαρμογή του στην οδό Πανεπιστημίου. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει ήδη ανακοινωθεί, από τις 06.00 το πρωί της Κυριακής, η Πανεπιστημίου αλλάζει όψη.

Τι αλλάζει:

– Δημιουργείται ένας σύγχρονος και ασφαλής ποδηλατόδρομος, μήκους 900 μέτρων, κατασκευασμένος με υλικά τελευταίας τεχνολογίας και με πλήρη σήμανση σε όλο το μήκος της οδού, που καλύπτει μία από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας.

– Διαμορφώνεται ένας εντυπωσιακός πεζόδρομος, που καλύπτει δύο από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας. Ένας πεζόδρομος μήκους 900 μέτρων και συνολικής έκτασης 7.000 τ.μ. στον οποίο θα τοποθετηθούν παγκάκια, φυτά και περισσότερες από 250 ζαρντινιέρες.

– Δημιουργείται μία λωρίδα αποκλειστικής χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σε μία από τις υφιστάμενες λωρίδες. Στόχος της οποίας είναι να μειώσει σημαντικά το χρόνο της διαδρομής των Μέσων, να αυξήσει τον αριθμό των δρομολογίων τους και να μειώσει τον αριθμό των επιβατών ανά δρομολόγιο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΜΠ, η αύξηση της μέσης ταχύτητας των ΜΜΜ, ξεπερνά το 25% .

– Τα ΙΧ οχήματα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν σε δύο ελεύθερες λωρίδες, απαλλαγμένες από την παράνομη στάθμευση.

Η οδός Πανεπιστημίου, στη νέα μορφή της, αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς συνδετικούς κρίκους στην αλυσίδα του Μεγάλου Περιπάτου αλλά και της μεγάλης ποδηλατικής διαδρομής που δημιουργείται για πρώτη φορά στην Πρωτεύουσα.

Σε όλα τα σημεία που γίνονται παρεμβάσεις για τον Μεγάλο Περίπατο θα υπάρχει Δημοτική Αστυνομία και Τροχαία για να ενημερώνει και να διευκολύνει οδηγούς και πεζούς με οδηγίες και συστάσεις.

Υπενθυμίζεται ότι όλες οι παρεμβάσεις στις οποίες προχωρά ο Δήμος Αθηναίων για τον Μεγάλο Περίπατο έχουν πιλοτικό χαρακτήρα και γίνονται με σταδιακό τρόπο. Κι αυτό προκειμένου να τεθούν σε μια πραγματική, ζωντανή δημόσια διαβούλευση ώστε το επόμενο διάστημα, όπου χρειαστεί, να υπάρξουν βελτιώσεις και να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την καθημερινότητα στην πόλη μας».

Το Q&A του Κώστα Μπακογιάννη

Τις προηγούμενες ημέρες ο Δήμαρχος Αθηναίων έδωσε στη δημοσιότητα έναν οδηγό για τις αλλαγές που φέρνουν τα έργα για τον Μεγάλο Περίπατο, υπό μορφήν 32 ερωταποκρίσεων. Από αυτές, οι κυριότερες και αμέσως ή εμμέσως σχετικές με την Πανεπιστημίου είναι οι ακόλουθες:

«Ο Μεγάλος περίπατος αλλάζει την Αθήνα – Ξεκινά μία επανάσταση ισορροπίας. Είμαστε υπερήφανοι που ξεκινά το έργο του Μεγάλου Περιπάτου για δύο λόγους. Ο πρώτος, γιατί γίνεται πράξη το όραμα της Μελίνας Μερκούρη και του Αντώνη Τρίτση. Ο δεύτερος, γιατί το κέντρο ανοίγει για όλους και όχι μόνο για τα ΙΧ όπως γίνεται σήμερα. Και είναι ένα έργο που γίνεται με ιδιαίτερο τρόπο. Δεν το εξαγγέλλουμε και φέρνουμε μπουλντόζες για να κλείσουν δρόμους. Κάθε μέρα θα το βλέπουμε όλοι στην εξέλιξή του, θα το περπατάμε μαζί. Ο Μεγάλος περίπατος αλλάζει την Αθήνα. Βάζει τέλος στα μηχανάκια πάνω στα πεζοδρόμια και δίνει 2000 θέσεις στάθμευσης δικύκλων, μας δίνει 50.000 τμ ελεύθερου χώρου και αυξάνει την ταχύτητα των διαδρομών των λεωφορείων, δηλαδή περισσότερα δρομολόγια. Επιτρέπει στα μαγαζιά και τις επιχειρήσεις να δουλεύουν ανεμπόδιστα. Μακριά από την άναρχη στάθμευση και το κυκλοφοριακό χάος. Εδώ ξεκινά μία επανάσταση ισορροπίας. Είναι η επανάσταση στο δικαίωμα της μετακίνησης του πεζού, του ποδηλάτη και του επιβάτη».

– Τι σημαίνει για όσους έχουν ΙΧ αυτοκίνητο και κατεβαίνουν στην Αθήνα η έναρξη του δοκιμαστικού προγράμματος του Μεγάλου Περιπάτου;

ΔΕΝ κλείνει το κέντρο. Το κέντρο δεν θα κλείσει ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της παρέμβασης, άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να κλείσει ούτε κατά την δοκιμαστική εφαρμογή του, ούτε κατά τη διάρκεια των έργων. Αντιθέτως, από τη δοκιμαστική εφαρμογή του, θα αρχίσει να αποδίδεται ο δημόσιος χώρος και η περίοδος αυτής της εφαρμογής αποτελεί και την πρώτη επαφή μας με το έργο. Ένα έργο ζωντανό που τίθεται σε διαβούλευση στην πράξη γιατί είναι πιλοτικό.

– Υπάρχουν οδοί που κλείνουν πλήρως στην κυκλοφορία;

Καμία οδός δεν είναι κλειστή καθολικά στην κυκλοφορία. Μετατρέπεται η χρήση ορισμένων οδών από τις οποίες δεν θα επιτρέπεται η διέλευση. Αντιθέτως, έχουν πρόσβαση σε αυτές όλοι εκείνοι που τις έχουν ως προορισμό για συγκεκριμένη εργασία ή την κατοικία τους. Στόχος του έργου είναι ο περιορισμός της διαμπερούς κυκλοφορίας (κυκλοφορία χωρίς προέλευση ή/και προορισμό) στο Εμπορικό Τρίγωνο και στην Πλάκα, η οποία αναμένεται να ανακατανεμηθεί χωρίς ουσιαστική επιβάρυνση στο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής. Στις παρακάτω οδούς και περιοχές προτεραιότητας πεζών και ποδηλατών θα έχουμε περιορισμούς στην πρόσβαση των ΙΧ αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών.

Οδοί Προτεραιότητας Πεζών και Ποδηλατών

• Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας στο σύνολό της από τη Λεωφόρο Αμαλίας έως τη Λεωφόρο Βασ. Κωνσταντίνου, συνολικού μήκους 700μ.
• Οδός Ηρώδου Αττικού στο σύνολό της από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας έως τη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου, συνολικού μήκους 630μ.

• Οδός Αθηνάς στο σύνολό της από την Πλατεία Ομονοίας έως την Πλατεία Μοναστηρακίου, συνολικού μήκους 800μ.

• Οδός Ερμού στο τμήμα από την Οδό Αιόλου έως την πλατεία Αγίων Ασωμάτων, συνολικού μήκους 540μ.

• Οδός Μητροπόλεως στο σύνολό της από την οδό Φιλελλήνων έως την Οδό Αιόλου συνολικού μήκους 600μ.

• Οδός Αιόλου στο τμήμα από την οδό Μητροπόλεως έως την οδό Ερμού συνολικού μήκους 40μ.

• Οδός Ρήγα Φεραίου στο σύνολό της από τη οδό Πανεπιστημίου έως την οδό Ακαδημίας, συνολικού μήκους 150μ.

Περιοχές Προτεραιότητας Πεζών και Ποδηλατών

• Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας, που περικλείεται από τις οδούς Αθηνάς – Πλατεία Ομονοίας – Σταδίου – Πλατεία Συντάγματος – Μητροπόλεως.

Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων επιτρέπεται στις οδούς:

Πεσμαζόγλου – Σοφοκλέους – Ευριπίδου – Αγ.Θεοδώρων – Δραγατσανίου – Παπαρρηγοπούλου – Π.Π.Γερμανού – Αριστείδου – Χρήστου Λαδά – Πλατεία Καρύτση (μεταξύ Χρ. Λαδά και Παρνασσού) – Παρνασσού – Καρ.Σερβίας (από πλ. Συντάγματος έως Βουλής) – Βουλής (από Καρ.Σερβίας έως Κολοκοτρώνη) – Κολοκοτρώνη (από Βουλής έως Σταδίου)

• Περιοχή της Πλάκας που περικλείεται από τις οδούς Μητροπόλεως – Ερμού – Αγίων Ασωμάτων – Αποστόλου Παύλου – Διονυσίου Αρεοπαγίτου – Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας – Φιλελλήνων.
Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων επιτρέπεται στις οδούς:Ξενοφώντος – Νίκης (μεταξύ Φιλελλήνων και Απόλλωνος) – Απόλλωνος (από Νίκης έως Σκούφου) – Σκούφου – Ναυάρχου Νικοδήμου (από Σκούφου έως Φιλελλήνων).

– Ποιες κατηγορίες οχημάτων μπορούν να κινούνται στις οδούς και περιοχές που εφαρμόζονται περιορισμοί για τα ΙΧ οχήματα

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, Οχήματα μονίμων κατοίκων, Οχήματα ατόμων με Αναπηρίες, Ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς, Οχήματα από και προς τους χώρους στάθμευσης, Οχήματα εξυπηρέτησης Ξενοδοχείων, Ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών, Οχήματα τροφοδοσίας και αποστολών Εμπορικών Καταστημάτων, Οχήματα ταχυμεταφορών και διανομών καταστημάτων εστίασης, Πελάτες Εμπορικών Καταστημάτων με βαριά προϊόντα, Οχήματα Έκτακτης Ανάγκης, Οχήματα Δημόσιων Υπηρεσιών και Τραπεζών, Οχήματα εξυπηρέτησης Δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας για τις ανάγκες της συγκεκριμένης περιοχής που κινούνται. Με λίγα λόγια, όπως είναι αντιληπτό, ακόμη και σε εκείνες τις οδούς που περιορίζεται η κυκλοφορία των ΙΧ, δεν υπάρχει πολίτης που να μην μπορεί να εξυπηρετηθεί.

– Πόσες λωρίδες μένουν στην Πανεπιστημίου; Δεν θα μποτιλιάρει;

Ο κυκλοφοριακός φόρτος της οδού Πανεπιστημίου καθορίζεται από το κρίσιμο σημείο εισόδου από τις Λεωφόρους Βασ. Σοφίας και Βασ. Αμαλίας που τόσο σήμερα όσο και με τις νέες ρυθμίσεις είναι ουσιαστικά τρεις λωρίδες. Κατά συνέπεια, δεν αναμένεται σημαντική καθυστέρηση στην είσοδο στην οδό Πανεπιστημίου. Η καθυστέρηση των ΙΧ οχημάτων μετά την είσοδο έχει υπολογιστεί ότι θα είναι μικρή, δηλαδή συνολικά 1,5 επιπλέον λεπτό για την πλήρη διάσχιση της Πανεπιστημίου. Αντίθετα, τα οφέλη για τους πεζούς, τους ποδηλάτες, τους επιβάτες των λεωφορείων και τρόλεϊ και την ποιότητα ζωής στην πόλη θα είναι πολλαπλάσια σημαντικά από τη μικρή επιβάρυνση της κυκλοφορίας των ΙΧ.

– Τι θα γίνεται σε περίπτωση διαδηλώσεων στην Πανεπιστημίου;

Τίποτε διαφορετικό από ότι γίνεται μέχρι σήμερα. Δηλαδή, διοχέτευση της κυκλοφορίας σε άλλες οδούς πριν από την Πανεπιστημίου. Βεβαίως οι άνθρωποι που θα συμμετέχουν θα έχουν και τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τους διευρυμένους χώρους για πεζούς χωρίς να προκαλείται πρόβλημα στην κυκλοφορία

– Τι θα γίνει με τις οδούς που θα επιβαρυνθούν από την κίνηση λόγω των νέων ρυθμίσεων;

Την απάντηση στο ερώτημα αυτό δίνουν οι επιστήμονες και όχι οι πολιτικοί. Οι εκτιμήσεις του ΕΜΠ λοιπόν, καταδεικνύουν σχετικά μικρή κυκλοφοριακή επιβάρυνση σε ορισμένους άξονες, κυρίως στην Πανεπιστημίου, τη Φιλελλήνων, την Ακαδημίας και τη Σόλωνος και σε ορισμένους κόμβους (π.χ. Ιπποκράτους και Πανεπιστημίου, κλπ) για ένα διάστημα τριών, το πολύ έξι μηνών. Και βάσει των ίδιων εκτιμήσεων αλλά και της διεθνούς εμπειρίας, αναμένεται εντός του εξαμήνου να προκύψει και ένα ποσοστό της τάξης του 7% που θα προσαρμόσει το τρόπο μετακίνησής του».

Πηγή: protothema.gr