Ελλάδα

Πανεπιστήμια: Διχασμός για το άνοιγμά τους – Γιατί πολλοί ζητούν τηλεκπαίδευση

  • newsroom


Καθηγητές επικαλούνται αδυναμία ελέγχου των πιστοποιητικών Covid, αλλά και αδυναμία σε πολλές σχολές να τηρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα

Διχασμένη εμφανίζεται η ακαδημαϊκή κοινότητα στην προοπτική της επιστροφής των φοιτητών στα αμφιθέατρα από την ερχόμενη εβδομάδα.  Το υπουργείο Παιδείας, όπως διαβεβαίωσε και χθες η υπουργός Νίκη Κεραμέως προχωρά άμεσα στην έκδοση της σχετικής ΚΥΑ, που θα προβλέπει την ομαλή και με ασφάλεια λειτουργία της δια ζώσης διδασκαλίας των μαθημάτων στους φοιτητές ενώ αντίστοιχη απόφαση έλαβε χθες και η Σύνοδος των πρυτάνεων που τάχθηκε υπέρ του ανοίγματος των Πανεπιστημίων.

Ωστόσο, υπάρχουν ήδη ισχυρές φωνές στους κόλπους της πανεπιστημιακής κοινότητας με Ιδρύματα και σχολές που ζητούν και πάλι τηλεκπαίδευση, επικαλούμενοι λόγους προστασίας της υγείας και αδυναμίας ελέγχου των πιστοποιητικών φοιτητών και πανεπιστημιακών. Για το λόγο αυτό, προτείνουν ένα μικτό σύστημα διδασκαλίας, που θα περιλαμβάνει εξ αποστάσεως μάθηση για τα θεωρητικά αλλά και πρακτικά μαθήματα και δια ζώσης εκπαίδευση μόνο στα εργαστήρια και σε συγκεκριμένες διδακτικές μονάδες, όπου αυτό απαιτείται και δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά. Όπως επισημαίνουν ο έλεγχος των πιστοποιητικών ή των τεστ των φοιτητών θα αποτελέσει εστία έντασης, ενώ παράλληλα, σημειώνουν ότι και μέλη της ίδιας της ακαδημαϊκής κοινότητας δεν έχουν εμβολιασθεί. Παράλληλα, τονίζουν ότι δεν πληρούνται σε όλα τα  ΑΕΙ ή τα τμήματά τους οι προδιαγραφές για καλό αερισμό, τήρηση αποστάσεων κλπ.

Αντιρρήσεις για το κανονικό άνοιγμα των σχολών

Η τάση αυτή, που είναι αρκετά ισχυρή στο χώρο των Πανεπιστημίων, όπως για παράδειγμα στη Νομική Αθηνών και αλλού, αποτυπώθηκε και στη Σύνοδο των πρυτάνεων, κατά την οποία πολλοί εξέφρασαν αντιρρήσεις για το κανονικό άνοιγμα των σχολών και επέμειναν στην επανάληψη της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, όπως τα δύο προηγούμενα χρόνια της πανδημίας.

Όπως γίνεται αντιληπτό εφόσον προκρινόταν μία τέτοια λύση και για φέτος, θα σήμαινε ότι χιλιάδες φοιτητές θα υποχρεώνοντας για τρίτη χρονιά να παραμείνουν εκτός σχολών και μακριά από τα αμφιθέατρα συνεχίζοντας τις σπουδές τους με τηλεκπαίδευση.

Διαβάστε περισσότερα στο Protothema.gr