Πέθανε το μεσημέρι της Δευτέρας ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος, σε ηλικία 76 ετών, μετά από μακρά νοσηλεία σε μονάδα εντατικής θεραπείας. Ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος ήταν ο πατέρας των Γιώργου και Παναγιώτη Αγγελόπουλου και αδερφός του Θεόδωρου Αγγελόπουλου.

Παρότι από νεαρή ηλικία έπασχε από μία σπάνια μορφής αρθρίτιδα η οποία με τα χρόνια δυσκόλευε την κινητικότητα του, κατάφερε να συνεχίσει τις οικογενειακές επιχειρηματικές δραστηριότητες και να συμβάλλει στην ανάπτυξή τους.

Η οικογένεια Αγγελόπουλου, με καταγωγή τον Βλαχορράπτη Αρκαδίας (σημερινή ονομασία Μάραθα), συνέδεσε το όνομά της με τη Χαλυβουργική. Πρόγονος της ιστορικής χαλυβουργίας ήταν η Ελληνικά Συρματουργεία, μια μικρή βιοτεχνία που δημιουργήθηκε στην οδό Πειραιώς, στο ύψος των Πετραλώνων.

Εσωτερικές εργασίες στα Ελληνικά Συρματουργεία

Οι επόμενες δεκαετίες έφεραν μεγάλη ανάπτυξη για την οικξογενειακή επιχείρηση. Το 1961 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έβαλε τον θεμέλιο λίθο στην πρώτη υψικάμινο της Χαλυβουργικής, ενώ στις δεκαετίες του 1960 και του 1970 αποτέλεσε τη μοναδική πλήρως καθετοποιημένη χαλυβουργία στην Ελλάδα που χρησιμοποιούσε σιδηρομετάλλευμα ως πρώτη ύλη για την παραγωγή τελικών προϊόντων. Η εταιρεία είχε μεγάλη συμμετοχή στα μεγάλα έργα υποδομής που έγιναν τις τελευταίες δεκαετίες, όπως είναι οι μεγάλοι οδικοί άξονες, μεγάλα ιδιωτικά έργα, μεγάλα λιμάνια και στάδια, γέφυρες, αεροδρόμια κ.ά. Η συμβολή της Χαλυβουργικής στην εθνική προσπάθεια ανασυγκρότησης της χώρας μετά το 1950 είναι καθοριστική, αφού η χωρα είχε δική της παραγωγή σε χάλυβα για όλα τα μικρά και μεγάλα έργα που άλλαξαν το πρόσωπο της Ελλάδας τις τελευταίες δεκαετίες. Η Χαλυβουργική στην ακμή της απασχολούσε 2.500 τεχνεργάτες και οι Αγγελόπουλοι έφθασαν να αποτελούν τους μεγαλύτερους ιδιώτες παραγωγούς χάλυβα διεθνώς.

Τι είχε πει για τη Χαλυβουργική

Ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος είχε μιλήσει αποκλειστικά στο «ΘΕΜΑ» με αφορμή την έκδοση λευκώματος που εξέδωσε ως φόρο τιμής στη μνήμη του παππού του, εθνικού ευεργέτη και πατριάρχη της οικογένειας, Θεόδωρου Αγγελόπουλου.

Αναφερόμενος στην περιπέτεια της Χαλυβουργικής που οδήγησε στο κλείσμο της, είχε αναφέρει πως «η κατάρρευση της χαλυβουργίας στην Ελλάδα ήταν αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσεως, αφού η εσωτερική ζήτηση χαλυβουργικών προϊόντων κατακρημνίστηκε. Για να καταλάβετε, από 2,1 εκατομμύρια τόνους το 2009 υποχώρησε το 2013 στους 300.000 τόνους και τα επόμενα χρόνια ουσιαστικά διαλύθηκε. Επαιξαν ρόλο και οι φόροι στην ενέργεια, καθώς και το κόστος ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου. Ως επιχειρηματίας ακολουθώ πάντα τη λογική του επιχειρείν. Βεβαίως συναισθηματικά ήμουν στενά δεμένος με τη Χαλυβουργική, αλλά οι διεθνείς και εγχώριες δυσμενείς συνθήκες της βιομηχανίας της χαλυβουργίας δεν επέτρεπαν άλλη επιλογή παρά μόνο την απόλυση των εργαζομένων και τη συντήρηση της εταιρείας με προσωπικό ασφαλείας».

Το εργοστάσιο της Χαλυβουργικής στον Ασπρόπυργο εγκαινιάστηκε το 1953

Οι δραστηριότητες στη ναυτιλία

Ιδρυτής του Ομίλου Arcadia, ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος δραστηριοποιήθηκε από νωρίς και στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Με σύγχρονα πλοία, πρωτοπόρος σε θέματα ασφάλειας των ναυτικών, με περιβαλλοντικές ευαισθησίες και συνεχείς βραβεύσεις για την ποιότητα των πλοίων όπως προκύπτει από συνεχείς και αυστηρούς ελέγχους των λιμενικών αρχών όλου του κόσμου-Port State Control Inspections Performance Statistics,

Η δομή του ομίλου στη ναυτιλία 

Στον όμιλο υπάρχουν δύο εταιρείες, η Arcadia Shipmanagement με στόλο από 13 δεξαμενόπλοια και η Αegean Bulk με 10 φορτηγά πλοία.

Είναι η μόνη ναυτιλιακή εταιρεία, παγκοσμίως, η οποία διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται αποκλειστικά από νεότευκτα πλοία. Ό,τι ενέτασσε στο στόλο της το είχε ναυπηγήσει.

Πρόκειται για μία από τις μόλις τρεις ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που έχουν πάνω από το 80% του στόλους στο ελληνικό νηολόγιο. Οι άλλες δύο είναι του Ιωάννη Αγγελικούση και η Eletson των Καρασταμάτη-Χατζηελευθεριάδη- Κέρτσικοφ.

Τα θεμέλια της εταιρείας μπήκαν το 1998 όταν έβαλε παραγγελίες για τη ναυπήγηση των δύο πρώτων δεξαμενοπλοίων. Με διαδοχικές παραγγελίες, όλες σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας που έφθασαν τα 36 πλοία συνολικά, οι Αγγελόπουλοι δημιούργησαν δύο σύγχρονους στόλους. Έναν για μεταφορά πετρελαίου και έναν για μεταφορά ξηρού φορτίου.

Όλα τα πλοία του Ομίλου διαθέτουν τη βέλτιστη διαθέσιμη τεχνολογία ώστε να παρέχουν ποιοτικές και ανταγωνιστικές υπηρεσίες με απόλυτο σεβασμό στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και στην ασφάλεια πληρώματος και κύτους. Και όπως τονίζουν σε κάθε ευκαιρία οι Αγγελόπουλοι «τίποτα από τα παραπάνω δεν θα είχε επιτευχθεί χωρίς την υποστήριξη και την αφοσίωση των ανθρώπων μας, των συνεργατών μας και κυρίως των άξιων ναυτικών μας».

Το 2007 βραβεύθηκε στα Lloyd’s Awards ως η καλύτερη εταιρεία δεξαμενόπλοιων. Ο λόγος ήταν η ολοκλήρωση, τότε, του επενδυτικού της προγράμματος που αφορούσε την ναυπήγηση επτά σύγχρονων δεξαμενόπλοιων, πέντε aframax ναυπηγεία Samsung και δύο suezmax στη Ηyundai. Ήταν το μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα στον κόσμο για δεξαμενόπλοια άνω των 100.000 τόνων. Το πρώτο της μεγάλο ρεκόρ.

Ως πρωτοπόρος στις θαλάσσιες μεταφορές, αναγνωρίζοντας, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη θαλάσσια μεταφορά πετρελαιοειδών έχει δεσμευθεί για την προστασία του περιβάλλοντος, και την πρόληψη της θαλάσσιας ρύπανσης.

Διαβάστε ακόμα:

Γιάννης Αντετοκούνμπο: Η «καλαθομηχανή» που… κόβει (και) χρήμα για τους Μπακς

Συντάξεις Ιουνίου: Πότε πληρώνονται – Όλες οι ημερομηνίες