Ελλάδα

Συντήρηση αεροδρομίων: Ποιο το έργο των «γιατρών» των εγκαταστάσεων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

  • newsroom


Μετά την επέκταση και ανακαίνιση των αεροδρομίων, σειρά έχει η διατήρησή τους σε άριστη κατάσταση

Αυτό είναι το στοίχημα που κερδίζεται καθημερινά από την ομάδα συντήρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων η οποία έρχεται αντιμέτωπη με ουκ ολίγες προκλήσεις. Ξεκινώντας από τα βασικά: Τα αεροδρόμια είναι διασπαρμένα σε όλη την επικράτεια, από την Κέρκυρα μέχρι τη Ρόδο και από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Χανιά. Παράλληλα υπάρχει πάντα η δυσκολία της προσβασιμότητας των νησιωτικών αεροδρομίων, ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες. Ειδικά το θέμα της εποχικότητας των περισσότερων από τα 14 αεροδρόμια δημιουργεί προκλήσεις. Απαιτείται ένας πολύ καλός προγραμματισμός και έγκαιρη εκτέλεση των απαραίτητων εργασιών κατά τη διάρκεια χειμερινών μηνών αλλά και προμελετημένοι τρόποι αντιμετώπισης εκτάκτων φαινομένων κατά τη διάρκεια θερινών μηνών. Ο στόχος; Η εξασφάλιση αδιάκοπης λειτουργίας των εγκαταστάσεων των αεροδρομίων.

Τι σημαίνει όμως πρακτικά η συντήρηση των υποδομών αυτών; Στην ουσία, περιλαμβάνονται όλα εκείνα τα μέτρα για τη διατήρηση ή την αποκατάσταση της επιχειρησιακής λειτουργίας τους, καθώς και μέτρα για τον έλεγχο και την αξιολόγηση της παρούσας λειτουργίας ενός στοιχείου του αερολιμένα. Οι τέσσερις πυλώνες συντήρησης όπου κάτω από την ομπρέλα καθενός βρίσκονται δεκάδες υποκατηγορίες είναι οι ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, η φωτοσήμανση πεδίου ελιγμών, οι οικοδομικές εγκαταστάσεις και οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις.

SKIATHOS AIRPORT, INTRAKAT, 17-18OCT2019

Τα δύο βασικά στοιχεία της συντήρησης λοιπόν είναι η επιθεώρηση δηλαδή η προληπτική συντήρηση και η επισκευή. Σκοπός της πρώτης είναι η κατά τακτά διαστήματα παρατήρηση συγκεκριμένων παραμέτρων των εγκαταστάσεων, ενώ της δεύτερης είναι η βελτίωση της κατάστασης της εγκατάστασης όταν έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία της φθοράς.

Ένας μηχανισμός που ποτέ δεν κοιμάται

Για τη σωστή και συνεπή συντήρηση μίας υποδομής απαιτείται η εκπλήρωση των παρακάτω σημαντικών παραγόντων από τους «γιατρούς» των εγκαταστάσεων:

Έγκαιρος χρονικός προγραμματισμός δραστηριοτήτων συντήρησης
Κατάλληλος εξοπλισμός (εργαλεία, μηχανήματα, όργανα)
Επαρκές απόθεμα και ορθή διαχείριση ανταλλακτικών
Άρτια στελέχωση προσωπικού της Fraport Greece (μηχανικοί, τεχνίτες)
Επαρκής τεχνογνωσία του αντικείμενου προς συντήρηση
Συνεχής εκπαίδευση και επιμόρφωση του προσωπικού σε νέα υλικά, μεθόδους και πρακτικές συντήρησης
Συνέπεια σε εργασία σύμφωνη με τους κανόνες ασφάλειας και υγιεινής
Δέσμευση για έντεχνη, ποιοτική εργασία

Διπλή διάκριση

Η προσπάθεια της ομάδας συντήρησης των αεροδρομίων αναγνωρίστηκε και μάλιστα βραβεύτηκε πρόσφατα στο πλαίσιο της 4ης διοργάνωση των «Facilities Management Awards». Η Fraport Greece, απέσπασε μαζί με τη Redex Α.Ε. δύο χρυσά βραβεία στις κατηγορίες «Υποδομές Μεταφορών» και «Ανακατασκευή – Ανακαίνιση Κτιρίων» για το έργο «Διαχείριση & Αναβάθμιση Εγκαταστάσεων των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της Ελλάδας».
Στα Facilities Management Awards 2020 συμμετείχαν και βραβεύτηκαν οι επιχειρήσεις, οργανισμοί, φορείς, και πάροχοι υπηρεσιών, τόσο για τις βέλτιστες πρακτικές συνολικής διαχείρισης των εγκαταστάσεων τους, όσο και για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα μέσα σε ένα εξαιρετικά απαιτητικό περιβάλλον.

Ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση το επενδυτικό πρόγραμμα 440 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση 14 αεροδρομίων της χώρας

Η Fraport Greece ανέλαβε τον Απρίλιο του 2017 την επέκταση, των εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Παράλληλα δεσμεύτηκε ότι θα βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες και όλα αυτά χωρίς να επηρεαστεί η εύρυθμη λειτουργία των αερολιμένων. Στην αρχή η εταιρεία είχε εκτιμήσει ότι τα έργα αναβάθμισης θα στοίχιζαν 330 εκατομμύρια ευρώ, στη συνέχεια και όσο προχωρούσαν οι εργασίες το ποσό επανεκτιμήθηκε στα 415 εκατομμύρια ευρώ ενώ σήμερα οι υπεύθυνοι δηλώνουν ότι το τελικό ποσό που θα χρειαστεί για την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος θα ανέλθει σε 440 εκατομμύρια ευρώ. Το συνολικό άμεσο έσοδο σε βάθος 40 ετών (διάρκεια της παραχώρησης) για το ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα σχετικά μοντέλα που έχουν τρέξει από την εταιρεία, θα ανέρθει σε περίπου 10 δισ. ευρώ.

KEFALONIA AIRPORT, INTRAKAT, 18-19MAR2020

Έμμεσα, όσο καλύτερες, πιο άνετες, πιο ασφαλείς και πιο φιλικές είναι οι υποδομές μιας τουριστικής χώρας για τους ταξιδιώτες, τόσο πιο ελκυστικοί γίνονται και οι προορισμοί της, τόσο πιο εύκολα θα γεμίζουν τα ξενοδοχεία, η εστίαση, τα μουσεία και οι παραλίες της.
Από την Καβάλα το Άκτιο και τη Θεσσαλονίκη στην ηπειρωτική χώρα έως τη Μύκονο και τα υπόλοιπα έξι νησιά στο Αιγαίο σύν τη Ζάκθυνθο την Κεφαλονιά και την Κέρκυρα στο Ιόνιο, ο εργοταξιακός «πυρετός» δεν άφησε μέρα να πάει χαμένη με αποτέλεσμα ήδη οι εργασίες στα 11 από τα 14 αεροδρόμια να έχουν ολοκληρωθεί. Τα τρία αεροδρόμια στα οποία οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να τελειώσουν τις επόμενες εβδομάδες είναι εκείνα της Κω, της Σαντορίνης και το εμβληματικό «Μακεδονία» το οποίο με δυο πλέον σύγχρονους τερματικούς σταθμούς αναμένεται να αποτελέσει κόμβο αερομεταφορών όχι μόνο για τη βόρεια Ελλάδα αλλά και για τα Βαλκάνια συνολικά.

Απόρρητο Απόρρητο