search icon

Ελλάδα

Στον «αέρα» η ψηφιακή πλατφόρμα καταγγελιών κατά των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών του ΥΠΑΝΕΠ

Το νέο ψηφιακό εργαλείο είναι ήδη στη διάθεση των καταναλωτών- Σε ποιες περιπτώσεις θα χρησιμοποιείται - Ο «κανόνας των 30 ημερών» για τις εκπτώσεις

Την ψηφιακή πλατφόρμα μέσω της οποίας οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν καταγγελίες κατά εμπορικών πρακτικών που τους θίγουν παρουσίασε σήμερα η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης.

Με αφορμή την έναρξη της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου, της πρώτης στην οποία ισχύει η νομοθετική ρύθμιση βάσει της οποίας τα καταστήματα υποχρεούνται να εμφανίζουν ως αρχική τιμή, τη χαμηλότερη των τελευταίων 30 ημερών και όχι αυτή της προηγούμενης μέρας απ’ την έναρξη της περιόδου των εκπτώσεων το υπουργείο Ανάπτυξης ενεργοποίησε τη συγκεκριμένη πλατφόρμα, η οποία όμως θα παίζει ρόλο “κλειδί” σχεδόν για τον έλεγχο του συνόλου της αγοράς μιας και θα κατευθύνει τις καταγγελίες στις 24 αρμόδιες εποπτικές υπηρεσίες και Φορείς.

Συνολικά οι καταγγελίες μπορούν να γίνουν για επτά γενικές κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών (Καταναλωτικά Αγαθά, Υπηρεσίες, Τραπεζικές Υπηρεσίες, Ασφαλιστικές & Λοιπές Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες, Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών, Ρύθμιση Χρεών, Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα) και 62 υποκατηγορίες, μεταξύ των οποίων τρόφιμα, μη τρόφιμα, καλλυντικά – φάρμακα, καύσιμα, ηλεκτρική ενέργεια – φυσικό αέριο κοκ).

“Φτιάξαμε μία νέα ψηφιακή πλατφόρμα υποβολής καταγγελιών, πέραν του τηλεφωνικού αριθμού 1520, όπου κάθε καταναλωτής που θεωρεί ότι έπεσε θύμα παραπλάνησης ή εξαπάτασης θα μπορεί να προβαίνει σε καταγγελία και η ΔΙΜΕΑ θα προβαίνει κατά προτεραιότητα σε έλεγχο επιβάλλοντας τα νόμιμα πρόστιμα”, τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Αδ. Γεωργιάδης.

Η νέα πλατφόρμα kataggelies.mindev.gov.gr είναι ήδη στον αέρα και θα δέχεται καταγγελίες, επώνυμες ή ανώνυμες, με τον υπ. Ανάπτυξης να διευκρινίζει ότι προτεραιότητα θα λαμβάνουν οι επώνυμες καταγγελίες.

Οι εκπτώσεις

Η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης στάθηκε κυρίως στο κομμάτι της νέας ρύθμισης για τις εκπτώσεις. “Ο καταναλωτής έως σήμερα δεν γνώριζε εάν οι εκπτώσεις είναι πραγματικές ή πλασματικές. Τώρα το Κράτος έχει τη δυνατότητα να ελέγξει το πεδίο αυτό και να παρέμβει όπου χρειάζεται”, σημείωσε απ’ την πλευρά του ο ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.

Όπως διευκρίνισε η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης η νέα ρύθμιση για τη χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών προ της εκπτωτικής περιόδου δεν θα αφορά μόνο τις περιόδους των εκπτώσεων αλλά κάθε περίοδο προσφορών, όπως το Black Friday, Cyber Monday κοκ.

“Με αυτό τον τρόπο θα αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο των ‘φουσκωμένων’ με τεχνητό τρόπο προσφορών”, τόνισε ο κ. Αναγνωστόπουλος. Το ανώτατο πρόστιμο που μπορεί να επιβληθεί σε επιχείρηση που παρανομεί είναι το 4% του ετήσιου τζίρου της.

Η δε πιστοποίηση μίας παράνομης ή αθέμιτης εμπορικής πρακτικής αυτού του είδους πλέον μπορεί να γίνει εύκολα απ’ τη ΔΙΜΕΑ όπως διαβεβαίωσε η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης επικαλούμενη τα στοιχεία της ΑΑΔΕ στα οποία έχουν πρόσβαση οι ελεγκτές. “Όλα πλέον καταγράφονται, επομένως και ο έλεγχος μπορεί να γίνεται πολύ εύκολα. Με αυτό καθώς και με τα υψηλά πρόστιμα που προβλέπονται απ’ τη νομοθεσία θεωρώ ότι θα αποτραπούν επιχειρήσεις που θέλουν να παραπλανήσουν το κοινό”, τόνισε ο υπ. Ανάπτυξης υπογραμμίζοντας πως με αυτό τον τρόπο “θα ενισχυθεί η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ καταναλωτών και εμπόρων”.

 

Διαβάστε επίσης

Ο γρίφος με την κηδεία του τέως βασιλιά, το εκλογικό δίλημμα Άνοιξη ή Καλοκαίρι και το οριστικό αντίο του Κούτρα από την Intrakat

Οικογένεια Νίκα: «Θρίλερ» για το ακίνητο στη Στησιχόρου και τη συλλογή με τους πολύτιμους πίνακες (pics)

Τα πιο πρωτοποριακά πιάτα του εστιατορίου Noma – Σαν πίνακες που αφηγούνται ιστορίες

Exit mobile version