Τα επιβατικά τρένα στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη μπήκαν στις ράγες σήμερα, Δευτέρα 3 Απριλίου, στο πλαίσιο επανεκκίνησης του σιδηρόδρομου μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Στο πρώτο δρομολόγιο με αναχώρηση από τον σταθμό Λαρίσης για Καλαμπάκα ταξίδεψαν ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ  Παναγιώτης Τερεζάκης και στελέχη της Hellenic Τrain, θέλοντας να δώσουν το μήνυμα ότι οι μετακινήσεις είναι ασφαλείς.

Ο κ. Γεραπετρίτης, μιλώντας στους δημοσιογράφους τόνισε ότι «σήμερα έχουμε την επανεκκίνηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας για τη Βόρεια Ελλάδα για Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα».

Όπως είπε ο υπουργός, τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών, εμπορευματικών και επιβατικών ξεκινούν – με μία μικρή χρονική καθυστέρηση – και απομένει, μετά από τη σημερινή επανεκκίνηση, ο προαστιακός σιδηρόδρομος για το Κιάτο.

«Προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα τα οποία γίνονται, κυρίως για την ανάδειξη του φωτισμού μέσα σε σήραγγες προς την διαδρομή για Κιάτο, θα εκκινήσει και ο Προαστιακός».

Ο κ. Γεραπετρίτης στη συνέχεια ευχαρίστησε τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ, στην ΕΡΓΟΣΕ και την ΗellenicTrain οι οποίοι, όπως είπε «υπερέβαλαν εαυτούς έτσι ώστε να μπορέσουμε σε μία εξαιρετικά δύσκολη συνθήκη να αναβαθμίσουμε το επίπεδο ασφάλειας έτσι ώστε οι επιβάτες να αισθανθούν εμπιστοσύνη και να μπορέσουμε, ωσότου να ολοκληρωθούν τα προβλεπόμενα έργα, να έχουμε ένα επίπεδο ασφάλειας που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πολιτών και των επιβατών».

Ο Υπουργός επισήμανε τρία σημαντικά ζητήματα τα  οποία «οφείλουμε όλοι να αποδεχτούμε και να πολεμήσουμε για αυτά».

Το πρώτο είναι να ριχτεί άπλετο φως στο ζήτημα του δυστυχήματος έτσι ώστε να αναδειχθούν οι ευθύνες, όπου αυτές υπάρχουν. «Η έρευνα προχωράει με ταχείς ρυθμούς και θα έχουμε σύντομα τα αποτελέσματα της».

Το δεύτερο είναι να υπάρχει επανεκκίνηση με ασφάλεια για την εμπέδωση της εμπιστοσύνης του κοινού. Και πράγματι, σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας, 22 Μαρτίου εκκίνησαν οι πρώτες περιφερειακές αμαξοστοιχίες καθώς και ο προαστιακός σιδηρόδρομος για το αεροδρόμιο και την Χαλκίδα. «Είχαμε την επανεκκίνηση της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας για τη Θεσσαλονίκη και επιπλέον, σήμερα, έχουμε τις επιβατικές αμαξοστοιχίες οι οποίες κατευθύνονται προς Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα. Ελπίζω στο τέλος εβδομάδας να έχουμε και τον προαστιακό του Κιάτου».

 

Το τρίτο ζήτημα είναι η ανάταξη  του επιπέδου ασφάλειας των σιδηροδρόμων σε ένα πιο μόνιμο επίπεδο. «Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι γίνεται μία τεράστια προσπάθεια εκ μέρους του Υπουργείου και της Πολιτείας έτσι ώστε όλες οι συμβάσεις οι οποίες αναφέρονται στην σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση καθολικά στον κύριο άξονα να ολοκληρωθούν έγκαιρα έτσι ώστε τέλος Σεπτεμβρίου να έχουμε ένα απολύτως ασφαλές δίκτυο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα σε όλα τα διεθνή standards για την προστασία των επιβατών».

Ο κ. Γεραπετρίτης σημείωσε πως για το λόγο αυτό «έχουμε αναπτύξει και σημαντικές συνέργειες με ευρωπαϊκούς θεσμούς, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων. Έχουμε, ήδη, αναπτύξει συνεργασία με τη γερμανική κυβέρνηση και σήμερα θα βρεθώ το μεσημέρι και στη Γαλλία, όπου με πρωτοβουλία και του Πρωθυπουργού, θα έχουμε μία συνεργασία με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους και το γαλλικό Υπουργείο Μεταφορών».

Όπως πρόσθεσε «η ελπίδα και υποχρέωσή μας είναι να έχουμε έναν σιδηρόδρομο ο οποίος θα είναι αντάξιος των προσδοκιών όλων μας , έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο, ο οποίος θα μπορέσει να αναπτυχθεί και να είναι από τους κορυφαίους στην Ευρώπη. Αυτό είναι υποχρέωσή της Πολιτείας αλλά είναι και ένα χρέος το οποίο έχουμε απέναντι στα θύματα του τραγικού δυστυχήματος που χάθηκαν τόσο πρόωρα και άδικα».

«Η έρευνα θα φτάσει μέχρι τέλους και ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα θα γίνει ένα μέσο το οποίο θα είναι ασφαλές και το οποίο θα είναι στην υπηρεσία της πολιτείας και της κοινωνίας», κατέληξε ο υπουργός.

Το πρώτο δρομολόγιο της Ηellenic Train ξεκίνησε στις 08:28 από τον σταθμό Λαρίσης προς Καλαμπάκα και το δεύτερο δρομολόγιο ξεκίνησε στις 10:28 και θα πραγματοποιήσει τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Γεραπετρίτης είχε δηλώσει από την πρώτη στιγμή των συμβάντων στα Τέμπη ότι θα είναι ο πρώτος ταξιδιώτης του σιδηροδρόμου, θέλοντας να στείλει ένα σαφές μήνυμα εμπιστοσύνης και ασφαλούς επανεκκίνησης των τρένων σε μια περίοδο που η κοινή γνώμη παραμένει μουδιασμένη και επιφυλακτική.

Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ότι τα πρώτα επιβατικά βαγόνια για Θεσσαλονίκη θα αναχωρούσαν την 1 Απριλίου. Ωστόσο κρίθηκε σκόπιμο και κατόπιν παρεμβάσεων, το ταξίδι να μετακινηθεί για σήμερα Δευτέρα 3 Απριλίου για την καλύτερη προετοιμασία των δρομολογίων.

Την προσεχή Παρασκευή (7 Απριλίου), εντάσσονται στο πρόγραμμα το δεύτερο ΙC Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας στο τμήμα Πειραιάς-Μαγούλα-Πειραιάς, καθώς και το δρομολόγιο Αθήνα-Λειανοκλάδι-Αθήνα. Την Μ. Τρίτη (11 Απριλίου) προστίθεται στα δρομολόγια, το τρίτο IC Αθήνα – Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Παράλληλα θα ανακοινωθούν εντός των ημερών τα δρομολόγια στις γραμμές Λάρισα-Βόλος, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Θεσσαλονίκη-Λάρισα.

Με το νέο σχεδιασμό η ταχύτητα του τρένου δεν θα υπερβαίνει τα 80 έως 100 χιλιόμετρα, θα υπάρχουν στις θέσεις τους δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, θα γίνονται για αρχή περιορισμένα δρομολόγια και θα υπάρχουν συνοδοί σε κάθε τρένο.

Να σημειωθεί ότι από την προηγούμενη εβδομάδα εκτελούνται τα εξής δρομολόγια: – Πειραιάς – Αθήνα – Αεροδρόμιο, Άνω Λιόσια – Αεροδρόμιο, Άνω Λιόσια – Κάντζα, Αθήνα – Χαλκίδα, Προαστιακός Πάτρας, Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο- Διακοφτό – Καλάβρυτα, Ικόνιο- Θριάσιο – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (εμπορευματικό), Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας -Προμαχώνας και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (εμπορευματικό).

Διαβάστε ακόμη

H ανακοίνωση του Αρσακείου για το bullying σε 15χρονο μαθητή: Θα κινηθούν πειθαρχικές διαδικασίες

ΕΣΥ: Πώς διαμορφώθηκε η δημόσια δαπάνη το 2021 – Πόσα πλήρωσαν οι πολίτες

ΟΣΕ: Συγκινημένος ο πρόεδρός του στο πρώτο δρομολόγιο μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη