Αποφασισμένη να μην αφήσει στο απυρόβλητο την υπόθεση του Δυτικού Διαδρόμου αλλά και τις σοβαρές καθυστερήσεις που έχουν σημαδέψει το έργο, εμφανίζεται η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Για την υπόθεση του έργου του ΑΔΜΗΕ που αποτελεί μία κρίσιμη υποδομή για την αγορά ηλεκτρισμού, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας είχε ζητήσει πριν το Πάσχα πλήρη ενημέρωση από τον διαχειριστή. Τα στοιχεία που υποβλήθηκαν, έχουν αξιολογηθεί και, σύμφωνα με πληροφορίες, ο εκτροχιασμός του χρονοδιαγράμματος οδηγεί στην επιβολή κυρώσεων εναντίον του Διαχειριστή. Ο ΑΔΜΗΕ ελέγχεται, καθώς δεν προχώρησε έγκαιρα στη λήψη μέτρων για να αποφευχθεί η μεγάλη αργοπορία και παράλληλα δεν προέβη σε σχετική ενημέρωση της αρμόδιας Αρχής προκειμένου να εξεταστούν εναλλακτικά σχέδια.

Οι πρωτοβουλίες αυτές θα συνοδευτούν και με μέτρα για την παροχή κινητροδότησης στον ΑΔΜΗΕ, με στόχο την βελτίωση των υπηρεσιών προς όφελος των καταναλωτών.

Τα κίνητρα όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές, θα χορηγούνται με βάση την απόδοση και θα συνδέονται και με την υλοποίηση έργων ενώ θα προβλέπεται επιβολή προστίμων όπου τεκμηριώνονται καθυστερήσεις.

«Δεν μπορεί να παίρνει κανείς το ίδιο Wacc είτε παρέχει σωστές υπηρεσίες είτε όχι» λένε όσοι τάσσονται υπέρ του νέου μοντέλου λειτουργίας και κάνουν λόγο για ήπια μέτρα στην αρχή που στην πορεία θα γίνουν πιο αυστηρά.

Το νέο καθεστώς θα εφαρμόσει η ΡΑΕ από το 2022 καθώς χρειάζεται να έχει θεσπιστεί έξι μήνες νωρίτερα, δηλαδή μέχρι τα τέλη Ιουνίου.

Το σχέδιο θα σταλεί στον διαχειριστή για να κάνει και τη δική του εισήγηση και θα τεθεί άμεσα σε διαβούλευση.

Όπως εκτιμάται για το Δυτικό Διάδρομο χάθηκε πολύτιμος χρόνος με το μοναστήρι του Αγίου Θεοδώρου στα Καλάβρυτα, με αποτέλεσμα το πάγωμα του έργου για μήνες χωρίς να ληφθούν έγκαιρα εναλλακτικές λύσεις για την εγκατάσταση των δύο τελευταίων πυλώνων ηλεκτρισμού που κατά …σατανική σύμπτωση βρίσκονται πλησίον του μοναστηριού.

Υπενθυμίζεται ότι τη λύση για να ξεμπλοκάρει το έργο με εναλλακτική όδευση, δεσμεύτηκε να δώσει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, εξέλιξη για την οποία θα εργαστεί ο Διαχειριστής να υλοποιήσει με κάθε κόστος.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο ξεκίνησε να σχεδιάζεται πριν από 14 χρόνια και έφτασε να κατασκευάζεται πριν 2,5 χρόνια. Στο… finish όμως του Δυτικού Διαδρόμου κατατέθηκαν προσφυγές για τους πυλώνες ηλεκτρισμού από την  μονή Καλαβρύτων, οι οποίες μπλόκαραν την ολοκλήρωσή του. Η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ δεν έχει κρύψει πόσο σημαντικό είναι το έργο, υποστηρίζοντας ότι αν υπήρχε ο Δυτικός Διάδρομος, τότε δεν θα είχαν γίνει οι πρόσφατες διακοπές ηλεκτροδότησης στην Πελοπόννησο.

Την στάση της ΡΑΕ για την υπόθεση του έργου είχε εμμέσως πλην σαφώς προαναγγείλει ο Πρόεδρος της ΡΑΕ κ. Θανάσης Δαγούμας στην τελευταία ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους, κατά την οποία είχε κρούσει το καμπανάκι στους Διαχειριστές, λέγοντας ότι πρέπει πέραν των αποδόσεων να μεριμνούν και για το συμφέρον των καταναλωτών.

Ο ΑΔΜΗΕ, κατά πληροφορίες έχει ήδη αποφύγει ένα πρόστιμο που είχε εισηγηθεί η απερχόμενη πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ για την καθυστέρηση στην εφαρμογή του target model.

Εκτός από το Δυτικό Διάδρομο, στο μικροσκόπιο της ΡΑΕ βρίσκεται η καθυστέρηση στην Μικρή διασύνδεση της Κρήτης για την οποία η Αρχή έχει βομβαρδίσει με επιστολές τον ΑΔΜΗΕ, με στελέχη του να μην κρύβουν την δυσφορία τους. Επίσης έχει ξεκινήσει να εξετάζεται ο φάκελος της Μήδειας και τα προβλήματα που προκάλεσε κατά την τελευταία κακοκαιρία στο δίκτυο διανομής του ΔΕΔΔΗΕ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι την περασμένη εβδομάδα, ξεκίνησε να συζητείται το θέμα, χωρίς όμως να ληφθούν οριστικές αποφάσεις αφού αποφασίστηκε να ζητηθούν και συμπληρωματικά στοιχεία.