Σε ανοικτή σύγκρουση σε όλα τα μέτωπα με τον ΑΔΜΗΕ οδηγεί η ρύθμιση της αγοράς από τη ΡΑΕ, η οποία σύμφωνα με τον Διαχειριστή με τις ολιγωρίες και τις καθυστερήσεις της πλήττει τα συμφέροντα της εταιρείας και των μετόχων της και προκαλεί απώλειες καθαρών κερδών ύψους 10 εκ. ευρώ.

Σε εφ’ όλης της ύλης ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους ο επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης παρέθεσε τις εστίες της οξείας αντιπαράθεσης με τον ρυθμιστή που δείχνουν βαθιά και ουσιαστικά σημεία διαφωνιών και τα οποία κινδυνεύουν να ανοίξουν τον ασκό του αιόλου. Όπως μάλιστα άφησε σαφώς να εννοηθεί παίρνουν την δικαστική οδό και βάζουν την εταιρεία απέναντι από την ΡΑΕ.

Τις σχέσεις των δύο πλευρών πυροδοτεί το πρόστιμο των 5 εκ. ευρώ που επιβλήθηκε στον ΑΔΜΗΕ για τις καθυστερήσεις στο δυτικό διάδρομο, στην έγκριση του επιτρεπόμενου εσόδου για το 2021, στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης (έχει εγκρίνει μέχρι το 10ετές 2019-2028) ακόμη και η καθυστέρηση στο αίτημα για τη μετοχοποίηση της Αριάδνης.

Ο επικεφαλής του διαχειριστή είπε ότι το επιτρεπόμενο έσοδο έπρεπε να είχε εγκριθεί από τις αρχές του χρόνου αλλά η ΡΑΕ το ενέκρινε πρόσφατα, με αποτέλεσμα ο διαχειριστής να απολέσει κέρδη 5 εκ. ευρώ για φέτος που μαζί με το πρόστιμο για το έργο της Πελοποννήσου ζημιώνουν την εταιρεία με 10 εκ. ευρώ. Τόνισε δε ότι το επιτρεπόμενο έσοδο για το 2020 εγκρίθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο.

Ο ΑΔΜΗΕ, όπως ανέφερε δεν είναι ένας επενδυτής που έχει δικά του κεφάλαια και πάει να βγάλει κέρδος, ό,τι κάνει το εγκρίνει η ΡΑΕ.

Όταν γίνονται επενδύσεις αυξάνεται η περιουσιακή βάση και έχουμε και τις ανάλογες αυξήσεις και στο ρυθμιζόμενο κέρδος. Κανονικά, όπως είπε, θα έπρεπε με την ολοκλήρωση των ηλεκτρικών διασυνδέσεων να μειώνονται οι ΥΚΟ ώστε να μην υπάρχουν αυξήσεις στο ρεύμα από τα τέλη χρήσης για τους καταναλωτές.

Ο κ. Μανουσάκης επισήμανε όμως αν η ΡΑΕ έκανε σωστά την δουλειά της οι σημερινές αυξήσεις 15% στην μέση τάση θα ήταν λιγότερο από 1% στο σύνολο του λογαριασμού και θα είχαμε αυξήσεις 0,007 ευρώ στα οικιακά τιμολόγια. Ο ΑΔΜΗΕ θεωρούσε όπως τόνισε ότι λόγω των καθυστερήσεων, το επιτρεπόμενο έσοδο θα μπορούσε να το εισπράξει από το β΄εξάμηνο και αυτό θα ευνοούσε και την ενεργοβόρα βιομηχανία (υψηλή τάση).

«Η Αρχή καθυστέρησε την έγκριση του εσόδου με αποτέλεσμα να χαθούν αυτός ο χρονισμός και να πάρουμε τα έσοδα το 2023. Δηλαδή η ΡΑΕ μας αντιμετωπίζει σαν μια παλαιάς κοπής εταιρεία σαν μην έχουμε μετόχους στους οποίους οφείλουμε να λογοδοτήσουμε».

Ειδικά, για τον δυτικό διάδρομο δήλωσε ότι επιβλήθηκε ένα πρόστιμο που χαρακτήρισε παράνομο, με την ΡΑΕ να επικαλείται μη ενημέρωση για την πορεία του έργου όταν όπως ισχυρίστηκε υπήρξαν τρεις σχετικές επιστολές για το θέμα προς την αρχή.

Ο κ. Μανουσάκης ανέφερε ότι μελετάται εντατικά η εναλλακτική διαδρομή ανεξάρτητα από το δικαστή απόφαση και γίνεται μεγάλη προσπάθεια σε συνεργασία με το ΥΠΕΝ για να προχωρήσει η τροποποίηση των αδειών που παραδοσιακά καθυστερούν (δασαρχεία κ.α ).

Απαντώντας σε ερώτηση του newmoney, διευκρίνισε ότι ο ΑΔΜΗΕ έχει καταθέσει αίτημα αναθεώρησης της απόφασης του ρυθμιστή και σε περίπτωση που περάσει άπρακτη περίοδος 60 ημερών και υπάρξει σιωπηρή απόρριψη θα προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια.

Όπως επισημάνθηκε το πρόβλημα με την ΡΑΕ είναι ότι αντιμετωπίζει τον διαχειριστή σαν θυγατρική του καθετοποιημένου ομίλου της ΔΕΗ μολονότι υπάρχει πλήρης ιδιοκτησιακός διαχωρισμός. Ο κ. Μανουσάκης άφησε να εννοηθεί ότι ο ΑΔΜΗΕ πρόκειται να αναλάβει πρωτοβουλίες στον τομέα αυτό που θα δίνουν άλλες εξουσίες στην ΡΑΕ.

Διαβάστε ακόμα:

Τράπεζα Πειραιώς: Ποιοι είναι οι όροι της νέας εθελουσίας με πλαφόν €200.000

e-λιανικό: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις για τον β’ κύκλο

Γουόρεν Μπάφετ: Γιατί δεν αφήνει την αμύθητη περιουσία των $100 δισ. στα παιδιά του