Μέχρι τα τέλη του 2026 ο ΑΔΜΗΕ θα έχει αντικαταστήσει το 60% του κρίσιμου εξοπλισμού υψηλής και υπερυψηλής τάσης σε όλη τη χώρα δαπανώντας το ποσό των 200 εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο εκτελεστικός Πρόεδρος της εταιρείας κ. Διαμαντής Βαχτσιαβιάνος στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών, η οποία κατέχει το 51% του Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, η εταιρεία έχει διευρύνει το πρόγραμμα ανανέωσης του εξοπλισμού αυξάνοντας του σχετικούς πόρους από 80 σε 200 εκ. ευρώ. Όπως αναφέρθηκε τα 150 εκατ. ευρώ θα διατεθούν εντός της τριετίας ενώ έως τα τέλη του 2023 θα έχει αναβαθμίσει τον πλέον κρίσιμο εξοπλισμό των παγίων του σε όλη την χώρα.

Η γενική συνέλευση αποφάσισε τη διανομή προμερίσματος για τη  χρήση του 2023 ύψους 0,058 λεπτών, με την διοίκηση της εταιρείας να επισημαίνει ότι η ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών διανέμει το μεγαλύτερο μέρος του μερίσματος που εισπράττει από τον ΑΔΜΗΕ, με την μέση μερισματική απόδοση να διαμορφώνεται στο 4%. Πέρσι η εταιρεία είχε διανείμει υψηλότερο μέρισμα ύψους 0,068 ευρώ ανά μετοχή.

Το 2022 τα συνολικά έσοδα του ομίλου ανήλθαν σε 292,3 εκατ. ευρώ (+2,5%), τα EBITDA σε 195,2 (+2,9%) και τα καθαρά κέρδη ήταν μειωμένα κατά 16,1% λόγω υψηλότερου κόστους απόσβεσης. Αντίστοιχα, ο καθαρός δανεισμός ανήλθε σε 775,4 εκατ. ενώ υπήρξε μείωση κατά 48,1% στα χρηματοοικονομικά έσοδα που διαμορφώθηκαν στα 3,2 εκατ. ευρώ.

Το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης

Στο στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του διαχειριστή περιλαμβάνεται ένα εκτεταμένο δίκτυο νησιωτικών διασυνδέσεων, η ενσωμάτωση περισσότερων σταθμών απομακρυσμένης παραγωγής ΑΠΕ και αποθήκευσης και η επέκταση των διεθνών διασυνδέσεων.

Στόχος επίσης είναι να διευρυνθεί η περιουσιακή βάση με τεχνολογίες αιχμής όπως οι οπτικές ίνες και τα data centers που συμβάλλουν συνολικά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας.

Η εταιρεία θα ενθαρρύνει παράλληλα την καινοτομία που σχετίζεται άμεσα με την «πράσινη» μετάβαση, όπως είναι οι τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας που αυξάνουν τη συνεισφορά των ΑΠΕ στο ενεργειακό μίγμα αλλά και οι υποδομές φόρτισης οχημάτων.

Ο ΑΔΜΗΕ ξεκίνησε να κατασκευάζει και ολοκλήρωσε φέτος το εγχώριο τμήμα της δεύτερης διασύνδεσης Ελλάδας – Βουλγαρίας (Νέα Σάντα – Maritsa), η οποία θα υπετριπλασιάσει την μεταφερόμενη ενέργεια ανάμεσα στις δύο χώρες.

Παράλληλα εκπονεί μελέτες σκοπιμότητας για τη δεύτερη διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας ισχύος έως 1 GW, από κοινού με τον Διαχειριστή της γειτονικής χώρας Terna.

Ενισχύοντας την εξωστρεφή στρατηγική του υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας για την κατασκευή ηλεκτρικής διασύνδεσης μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου ενώ σε συνεργασία με τον Διαχειριστή της Αιγύπτου (EETC – Egyptian Electricity Transmission Company), έχει συγκροτήσει ομάδα εργασίας με αντικείμενο την προετοιμασία του ενεργειακού έργου. Επίσης ο διαχειριστής υποστηρίζει την ηλεκτρική διασύνδεση Κύπρου-Κρήτης, με φορέα υλοποίησης τον Euroasia Interconnector, διασφαλίζοντας, την επιχειρησιακή επάρκεια του έργου.

Ταυτόχρονα ωριμάζει το σχέδιο για την αναβάθμιση της διασύνδεσης Ελλάδας–Τουρκίας, που θα διασυνδέσει το Ευρωπαϊκό με το Τουρκικό Σύστημα Μεταφοράς.

Επιπλέον επιταχύνει τις διαδικασίες για τη μελέτη νέας διασύνδεσης Ελλάδας-Αλβανίας, συγκροτώντας ομάδα εργασίας από κοινού με τον Διαχειριστή του Συστήματος της Αλβανίας και  προωθεί την αναβάθμιση της υφιστάμενης διασύνδεσης με τη Βόρεια Μακεδονία.

Διαβάστε ακόμη:

Το ΤΑΙΠΕΔ «ξεμπλόκαρε» τον διαγωνισμό για το λιμάνι της Καβάλας

Το πύρινο δράμα συνεχίζεται, η παρθενία του Νατσιού, έκλεισε το deal Macquarie-Enel, προχωράει (επιτέλους) το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, η έκπληξη του Στάσση

ΑΑΔΕ: Ξεκινούν διασταυρώσεις για την προκλητική φοροδιαφυγή

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ