Φουντώνει η κόντρα χωρών και κατασκευαστών οχημάτων με την Κομισιόν για τους νέους πολύ αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών καυσαερίων από οχήματα που θέλει να περάσει η ΕΕ, με οκτώ χώρες να αντιδρούν. Γαλλία, Ιταλία, Τσεχία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία και Σλοβακία θέλουν να μπει φρένο στην υιοθέτηση του κανονισμού γνωστού ως Euro 7, καθώς οι προβλεπόμενες μειώσεις εκπομπών ρύπων είναι τόσο μεγάλες που απαιτούνται πολύ μεγάλες επενδύσεις για να επιτευχθούν με αποτέλεσμα μεταξύ άλλων να δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για τεράστιες αυξήσεις τιμών στα νέα οχήματα.

Είναι ενδεικτικό ότι μελέτη που επικαλείται η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ACEA, κάνει λόγο για μέσες αυξήσεις 2.000 ευρώ ανά νέο όχημα ιδιωτικής χρήσης και 12.000 ευρώ για φορτηγά και λεωφορεία.

Η Γερμανία δεν φαίνεται να συμμετέχει επίσημα τουλάχιστον στην κίνηση αυτή, παρά το γεγονός ότι ο υπουργός Μεταφορών Βόλκερ Βίσινγκ είχε εκφράσει κι αυτός επιφυλάξεις στο πρόσφατο παρελθόν.

Οι νέοι κανονισμοί είναι υπό διαβούλευση για να ισχύσουν από τα μέσα του 2025 και να εφαρμοστούν πλήρως ένα χρόνο πιο μετά. Οι οκτώ χώρες, οι οποίες δραστηριοποιούνται έντονα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, θεωρούν ότι οι νέοι πολύ αυστηροί κανονισμοί Euro 7 αναγκάζουν τις εταιρείας να αντλήσουν κεφάλαια από τους προϋπολογισμούς τους για να κάνουν πιο καθαρά συμβατικά αυτοκίνητα, τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα χρησιμοποιούνταν για επενδύσεις για τη λεγόμενη απαλλαγή του κλάδου από τις εκπομπές άνθρακα μέσω νέων τεχνολογιών. Σύμφωνα με έγγραφο που επικαλείται το Bloomberg, οι κανονισμοί ιδιαίτερα για τα βαρέα οχήματα είναι πολύ αυστηροί. Επίσης ζητούν να καθυστερήσει η ημερομηνία εφαρμογής του κανονισμού Euro 7.

Το κοινό αυτό έγγραφο έρχεται εν μέσω αυξανόμενων ενδείξεων ότι οι χώρες της ΕΕ έχουν φτάσει σε εποπτικό κορεσμό για τους περιβαλλοντικούς κανόνες, ακολουθώντας σειρά νόμων που έχουν σχεδιαστεί για να θέσουν το μπλοκ στην πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050 σχολίαζε το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο.

Ο κανονισμός Euro 7 επιδιώκει να κάνει πολύ πιο αυστηρούς τους κανονισμούς για εκπομπές ρύπων όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου. Οι κανόνες στοχεύουν επίσης στη μείωση των σωματιδίων που προέρχονται από τη χρήση φρένων κι ελαστικών.

Διαβάστε ακόμα 

Ο Ναζωραίος και η Θεούσα, η Alpha Bank ετοιμάζει βαλίτσες, οι εγγυήσεις τoυ κ. Παντελή και οι εξελίξεις στην IDEAL 

Το πρέσινγκ στο ΤΑΙΠΕΔ δίνει ολιγοήμερη παράταση στον διαγωνισμό για την Αττική Οδό 

Σήμερα ο «χρησμός» της Fitch για την Ελλάδα – Τι προβλέπει η Société Générale 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ