Πριν λίγες ημέρες διέσχισε τον Ατλαντικό αεροσκάφος που χρησιμοποίησε για πρώτη φορά καύσιμα από μαγειρικά έλαια και ζωικά λίπη διανύοντας απόσταση από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη. Τώρα, η Νέα Ζηλανδία ανακοινώνει την πρώτη πτήση με ηλεκτρικό αεροσκάφος της Air New Zealand.

Η αεροπορική εταιρία παρήγγειλε ένα από τα πενταθέσια αεροσκάφη ALIA που πετούν μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, στο πλαίσιο ενός μακροπρόθεσμου σχεδίου για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις σύντομες εσωτερικές πτήσεις.

Σε ανακοίνωσή της η εταιρία της Νέας Ζηλανδίας ανέφερε πως βρίσκεται στη διαδικασία παραγγελίας άλλων δύο αεροσκαφών καθώς και της εξασφάλισης δικαιωμάτων για 20 ακόμα αεροπλάνα, στο περιθώριο του προγράμματος Mission Next Gen Aircraft.

Στόχος της Air NZ είναι να πραγματοποιήσει την πρώτη δοκιμαστική εμπορική πτήση το 2026 και να αρχίσει την αντικατάσταση του εγχώριου στόλου που εκτελεί σύντομα εσωτερικά δρομολόγια με πιο βιώσιμα αεροσκάφη, πιθανότατα με υβριδικά συστήματα υδρογόνου ή μπαταρίας, από το 2030.

Επιδιώκοντας να μειώσει το κλιματικό της αποτύπωμα, η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία βασίζεται στην ανάπτυξη βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων και αεροσκαφών νέας γενιάς που χρησιμοποιούν τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, υβριδικής κίνησης και υδρογόνου, αναφέρει το πρακτορείο Reuters.

«Αυτή η αγορά σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο για την αεροπορική εταιρεία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Air New Zealand, Γκρεγκ Φόραν, για την ALIA σε ανακοίνωσή του.

Το αεροσκάφος θα εκτελεί αρχικά πτήσεις cargo σε συνεργασία με τα ταχυδρομεία της Νέας Ζηλανδίας και θα πραγματοποιήσει διαδρομές περίπου 150 χλμ. με το αεροσκάφος ΑLIA μήκους 12 μέτρων, στο οποίο μπορούν να επιβιβαστούν πέντε επιβάτες και ένας πιλότος.

Σχεδιασμένο από την αμερικανική εταιρεία BETA Technologies, το αμιγώς ηλεκτρικό αεροσκάφος ζυγίζει τρεις μετρικούς τόνους, ενώ μπορεί να πετάξει μέχρι 270 χιλιόμετρα την ώρα.

Όπως αναφέρει η ιταλική εφημερίδα Repubblica η Air New Zealand αγοράζει την έκδοση του ALIA με τη συμβατική δυνατότητα απογείωσης και προσγείωσης και όχι το μοντέλο κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL) που ανέπτυξε η εταιρεία με έδρα το Βερμόντ.

Το κόστος του αεροσκάφους BETA ανέρχεται σε περίπου 4 εκατ. δολάρια, η πλήρης επαναφόρτιση της μπαταρίας εκτιμάται ότι διαρκεί 40 έως 60 λεπτά και κατά τη διάρκεια των δοκιμών το ALIA πέταξε πάνω από 480 χιλιόμετρα.

Photo: Facebook/Air New Zealand

Διαβάστε ακόμη

Ασφαλίσεις Επιχειρήσεων: Διαφορές της γενικής από την επαγγελματική ευθύνη

ΗΠΑ: Δίωξη σε βάρος του γιου του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν για φοροδιαφυγή

Τεχνητή νοημοσύνη: Πόση ενέργεια χρειάζεται για τη δημιουργία μίας εικόνας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ