Έναν διαγωνισμό με ιδιαίτερα σοβαρό αντικείμενο έβγαλε στον αέρα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθώς αφορά τον σύμβουλο τεχνικής υποστήριξης για τις διαδικασίες ελέγχου και εκταμίευσης των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, στο σκέλος του ΥΠΕΝ.

Ο διαγωνισμός γίνεται με τη διαδικασία της πρόσκλησης μέσω καταλόγου προμηθευτών και στο πλαίσιο αυτό θα κληθούν να διεκδικήσουν την εν λόγω σύμβαση οι εταιρείες Grant Thornton, PwE και Διαδικασία Α.Ε.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, στο πλαίσιο που διέπει το Ταμείο Ανάκαμψης προβλέπονται η διαδικασία και οι προϋποθέσεις για την τεκμηρίωση του Αιτήματος Πληρωμής της Ελληνικής Δημοκρατίας. Αφορά ειδικότερα, υποβολή Αιτήματος Πληρωμής για 1.974.438.067 ευρώ ως επιχορηγήσεις και 2.121.256.487 ευρώ ως δάνεια (σύνολο 4.095.694.554 ευρώ) για την 30η Ιουνίου 2022. Προϋπόθεση της έγκρισης του Αιτήματος Πληρωμής είναι η τεκμηρίωση επίτευξης των οροσήμων που αφορούν στη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς, δηλαδή μέχρι την ημερομηνία υποβολής.

Παράλληλα, η μεταρρύθμιση για την «Αναδιάρθρωση και ενίσχυση των εσόδων του λογαριασμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας – Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας (ΑΠΕ – ΣΗΘΥΑ)» αφορά σε έναν συνολικό ανασχεδιασμό του Ειδικού Λογαριασμού με την δημιουργία νέου Υπολογαριασμού με διακριτά έσοδα και έξοδα.

Ως βασικό Ορόσημο της μεταρρύθμισης είναι η δημιουργία ενός νέου Υπολογαριασμού (ΕΛΑΠΕ Νέων Έργων) που θα αποζημιώνει όλα τα ΑΠΕ/ΣΗΘΥΑ με ημερομηνία λειτουργίας μετά την 1.1.2021 ενώ ως έσοδό του θα έχει ένα νέο, δυναμικό Τέλος το οποίο θα υπολογίζεται απολογιστικά.

Επιπλέον, θα ολοκληρωθεί η υιοθέτηση ενός Συστήματος Έκδοσης, Παρακολούθησης και Εμπορίας Εγγυήσεων Προέλευσης και μια διαδικασία Πιστοποίησης «Πράσινων Ενεργειακών Προϊόντων» και «Πράσινων Επιχειρηματικών Πρακτικών».

Προθεσμία μέχρι τις 30 Ιουνίου

Οι προθεσμίες είναι ιδιαίτερα «σφικτές» καθώς όλα τα παραπάνω πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί ως την 30η Ιουνίου. Παράλληλα, όπως επισημαίνεται, άρρηκτα συνδεδεμένη με την υλοποίηση της εν λόγω μεταρρύθμισης είναι και εκείνη που αφορά τη «Βελτιστοποίηση της αποτελεσματικής λειτουργίας την νέας αγοράς ηλεκτρισμού και της ανάπτυξης νέων σταθμών ΑΠΕ για την επίτευξη των στόχων του ΕΣΕΚ μέσω της εφαρμογής συστήματος παρακολούθησης, της συμμετοχής της απόκρισης ζήτησης και μιας εκτενούς μεταρρύθμισης της αδειοδοτικής διαδικασίας για νέα ΑΠΕ».

Στο πλαίσιο των παραπάνω μεταρρυθμίσεων προβλέπονται και υλοποιούνται τέσσερα υποέργα που συνέχονται εννοιολογικά με την υλοποίηση των οροσήμων.

Ειδικότερα τονίζεται ότι «με δεδομένο πως ως στόχοι της Μεταρρύθμισης 16865 έχουν δηλωθεί η ετήσια αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος ΑΠΕ κατά 1GW, αρχής γενομένης από το β΄εξάμηνο του 2023 και ως το β΄εξάμηνο του 2025, για συνολική νέα εγκατεστημένη ισχύ ΑΠΕ 3 GW, είναι σαφές πως η νέα αυτή ισχύς για να διεισδύσει απρόσκοπτα στο ενεργειακό σύστημα πρέπει να εισαχθούν δομές και διαδικασίες ταχείας αδειοδότησης, ταχείας εισδοχής νέων τεχνολογιών ΑΠΕ στο μείγμα, αύξησης της ευελιξίας στο Σύστημα αλλά και εποπτείας της εύρυθμης λειτουργίας της Αγοράς Ηλεκτρισμού, καθώς και προώθηση της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές σε συσχέτιση και με τη νέα αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Η Μεταρρύθμιση 16860 αφορά στα παρακάτω τέσσερα (4) υποέργα:

– (α) Ολοκλήρωση της απλοποίησης της β΄ φάσης αδειοδότησης των ΑΠΕ

-(β) Ολοκληρωμένο νομικό πλαίσιο για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα.

-(γ) Συμμετοχή της Απόκρισης Ζήτησης στην Αγορά Εξισορρόπησης

-(δ) Εγκαθίδρυση Συστήματος Παρακολούθησης Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας.

Διευκρινίζεται ακόμη ότι η Μεταρρύθμιση 16860 δεν έχει προϋπολογισμό υλοποίησης καθώς αφορά πρωτίστως παρεμβάσεις στο νομικό και κανονιστικό πλαίσιο, και ότι τα ορόσημά της πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί ως την 30.6.2022.

Παράλληλα, στο πλαίσιο εκτέλεσης των ανωτέρω εργασιών για την επίτευξη των οροσήμων πρέπει να συνταχθούν τα έγγραφα και οι εκθέσεις που περιγράφονται ως «Μηχανισμός Πιστοποίησης» (“Verification Mechanism”) στο Παράρτημα της Επιχειρησιακής Συμφωνίας της Ελληνικής Δημοκρατίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Τα σχετικά έγγραφα θα συνταχθούν ανά διακριτό υπο-Ορόσημο καθεμίας από τις δύο αυτές Μεταρρυθμίσεις και είναι εκτός του αντικειμένου της παρούσας σύμβασης, εν συνεχεία όμως πρέπει να υπάρξει ενοποίηση αυτών σε ενιαίο κείμενο, νομικός, τεχνικός και οικονομικός έλεγχος σε σχέση με τα Ορόσημα Πληρωμής, επικοινωνία και συνεννόηση με την Υπηρεσία Συντονισμού του ΥΠΟΙΚ και συμμετοχή στις τεχνικές συζητήσεις (τόσο προπαρασκευαστικές – πριν την 30.6.2022- όσο και απολογιστικές – μετά την 30.6.2022) με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το ύψος της σύμβασης

Η προϋπολογισθείσα δαπάνη για την αμοιβή του συμβούλου που θα επιλεγεί ανέρχεται στο ποσό των 60.000 ευρώ (74.400 ευρώ με τον ΦΠΑ) και θα ανατεθεί με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά (χαμηλότερη τιμή).

Διαβάστε περισσότερα  

Επιτόκια: Έρχεται αύξηση στο β’ εξάμηνο – Τι να περιμένουν δανειολήπτες και καταθέτες 

«Ράλι» στη Wall Street: «Φρένο» στο αρνητικό σερί με άνοδο 460 μονάδων για Dow Jones – Άλμα 3,8% για Nasdaq  

Λάκης Γαβαλάς: Άλλαξε χέρια το mega συγκρότημα στην Κάντζα (pics)