Παντού ή… σχεδόν παντού μπορούν να στηθούν σημεία στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Συγκεκριμένα, με βάση διευκρινιστική εγκύκλιο που εκδόθηκε την περασμένη Παρασκευή από το ΥΠΕΝ, σχετικά με την εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 17 του ν.4710/2020 «Χωροθέτηση σημείων στάθμευσης και επαναφόρτισης Η/Ο από Ο.Τ.Α.» προβλέπεται πως «δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν παράγουν αέριους ρύπους και δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον ούτε κατά την κίνηση ούτε κατά την στάθμευση/επαναφόρτισή τους, είναι δυνατή η εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης και η σχετική οριοθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (αμιγώς ηλεκτρικών με μηδενικούς ρύπους και ηλεκτρικών οχημάτων εξωτερικής φόρτισης που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους CO2) σε προστατευόμενες περιοχές του δικτύου Natura 2000 [(συμπεριλαμβανομένων των Τόπων Κοινοτικής Σημασίας (Τ.Κ.Σ.), των Ζωνών Ειδικής Προστασίας (Ζ.Ε.Π.) και των Ειδικών Ζωνών Διατήρησης (Ε.Ζ.Δ.)], όπου επιτρέπεται η κυκλοφορία, η στάση και στάθμευση οχημάτων, πλην της περίπτωσης της «Ζώνης απολύτου Προστασίας της φύσης», και σε ποσοστό έως 50% επί του συνόλου των οριοθετημένων θέσεων στάθμευσης, μετά από μελέτη που εγκρίνεται από την τεχνική υπηρεσία του οικείου Ο.Τ.Α.

Την εγκύκλιο υπογράφουν η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου, ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Ευθύμιος Μπακογιάννης και ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων Πέτρος Βαρελίδης.