Η Γερμανία επανέρχεται δυναμικά στην πολιτική των επιδοτήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εγκαινιάζοντας ένα νέο πρόγραμμα κινήτρων που στοχεύει στην επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης του κλάδου. Αν και το σχέδιο θυμίζει τις προηγούμενες δράσεις στήριξης, θα έχει διαφορετική φιλοσοφία από εκείνη της πρώτης περιόδου, πριν τον Δεκέμβριο του 2023, όταν το Βερολίνο σταμάτησε τις ενισχύσεις λόγω δημοσιονομικών πιέσεων.

Πόση θα είναι η νέα επιδότηση

Παρά τις δηλώσεις του Καγκελάριου Φρίντριχ Μερτς, ο οποίος αμφισβητεί την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035, η κυβέρνησή του επανενεργοποιεί τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η επιδότηση θα φτάνει έως 4.000 ευρώ ανά αγορά, ποσό που ευθυγραμμίζεται με το ελληνικό πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», το οποίο παρέχει 3.000 ευρώ.

Εισοδηματικά όρια και πλαφόν τιμής

Σε αντίθεση με τα προηγούμενα μέτρα, η νέα επιδότηση δεν θα είναι καθολική, αλλά στοχευμένη σε νοικοκυριά χαμηλότερων εισοδημάτων. Για να εγκριθεί η ενίσχυση, ο αγοραστής θα πρέπει να έχει μισθό κάτω από 3.800 ευρώ μηνιαίως, αν και το όριο αυτό ενδέχεται να προσαρμοστεί.
Παράλληλα, η επιδότηση θα αφορά οχήματα αξίας έως 45.000 ευρώ, ώστε τα κονδύλια να κατευθύνονται σε πιο προσιτά μοντέλα και όχι στα premium ή πολυτελή ηλεκτρικά.

Κίνητρα και για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά

Για πρώτη φορά, η γερμανική κυβέρνηση εξετάζει επιδότηση στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα, με στόχο να διευκολύνει τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα να αποκτήσουν αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων. Το μέτρο, αν υλοποιηθεί, θα συμβάλει ουσιαστικά στη μείωση του κόστους μετακίνησης και στην πραγματική ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών.

Το μοντέλο του κοινωνικού leasing

Στο τραπέζι βρίσκεται και η ιδέα του κοινωνικού leasing, ένα μέτρο παρόμοιο με εκείνο που εξετάζεται στην Ελλάδα. Εφόσον εγκριθεί, οι δικαιούχοι θα μπορούν να αποκτούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μίσθωμα 99 ευρώ τον μήνα για διάρκεια τριών ετών, διευρύνοντας έτσι την πρόσβαση στα ηλεκτρικά μέσα μετακίνησης.

Χρηματοδότηση και προτεραιότητα στα ευρωπαϊκά οχήματα

Η χρηματοδότηση του νέου σχεδίου δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς τα κονδύλια θα προέλθουν από το Social Climate Fund, το ίδιο ευρωπαϊκό ταμείο που αξιοποιεί και η Ελλάδα. Η Γερμανία σχεδιάζει η επιδότηση να αφορά οχήματα ευρωπαϊκής παραγωγής, αποκλείοντας ουσιαστικά τα κινεζικά και ασιατικά μοντέλα, με στόχο να κρατήσει τα χρήματα εντός της ΕΕ και να στηρίξει τη δική της βιομηχανία.

Η έναρξη εφαρμογής του προγράμματος έχει οριστεί για την 1η Ιανουαρίου 2026, με διάρκεια έως το 2029, σηματοδοτώντας μια νέα, πιο στοχευμένη εποχή επιδοτήσεων στη γερμανική αγορά ηλεκτροκίνησης.

Διαβάστε ακόμη

Η επόμενη γενιά εκατομμυριούχων θα είναι ηλεκτρολόγοι και υδραυλικοί – Γιατί συμφωνούν Nvidia και Blackrock

Επίδομα θέρμανσης: Πότε ανοίγει το myΘέρμανση, πώς θα γίνουν οι αιτήσεις, τι πρέπει να γράφει το τιμολόγιο για να πληρωθείτε

Από την Prada και τη LVMH, στην Kering και τη L’Oréal: Τα 10 κορυφαία deals στον κλάδο πολυτελείας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα