Λιγότερους από 33.000 πελάτες έχασε η ΔΕΗ το 2023, διατηρώντας την δεσπόζουσα θέση της στην αγορά ηλεκτρισμού με μερίδιο 72,3% στα νοικοκυριά και τις μικρές επιχειρήσεις που αντιπροσωπεύουν τη χαμηλή τάση.

Στα τέλη Δεκεμβρίου του 2023, σύμφωνα με την έκθεση για την λιανική αγορά ηλεκτρισμού της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας που βασίζεται στα δεδομένα του ΔΕΔΔΗΕ, η Επιχείρηση αριθμούσε συνολικά 5.563.890 πελάτες, χάνοντας μόλις 32.852 καταναλωτές. Το ίδιο διάστημα, οι εναλλακτικοί πάροχοι, που εκπροσωπούν περίπου 1,8 εκατομμύρια καταναλωτές προσέλκυσαν περίπου 70.000 πελάτες, που θεωρείται από τους μικρότερους αριθμούς των τελευταίων ετών. Κάτι που επιβεβαιώνει την αντοχή των μεριδίων της ΔΕΗ αλλά και τα χαμηλά επίπεδα του ανταγωνισμού στην αγορά. 

Την δεύτερη θέση από πλευράς market share κατέκτησε η Protergia που είναι και ο μεγαλύτερος πάροχος μετά την ΔΕΗ με 470.049 μετρητές (μερίδιο 6,11%) και ακολουθούν η Elepdison με 314.680 (4,09%), η ZeniΘ με 307.858 (μερίδιο 4%), η Ήρων με 299.494 (3,89%), η NRG με 228.522 (2,97%), η Φυσικό Αέριο με 168.919 (2,20%), η Volton με 101.491 (1,32%), η Volterra με 22.470 (0,29%) και η ΕΛΙΝΟΙΛ με 4.126 (0,05%).  

Η ΔΕΗ εκπροσωπούσε στα τέλη Δεκεμβρίου  του 2023 3.918.567 μετρητές ήτοι το 71,53%, 382.098 μετρητές (72,53%) στην κατηγορία του Κοινωνικού Τιμολογίου (ΚΟΤ), 925.598 μετρητές (69%) στους εμπορικούς και βιομηχανικούς  καταναλωτές και 337.634 λοιπούς πελάτες.  

Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αναρρίχηση της Protergia στην δεύτερη θέση στους εμπορικούς –βιομηχανικούς πελάτες με το μερίδιό της να φτάνει το 7,82% (104.828 μετρητές), η NRG με 4,83% (64.721μετρητές), η ΗΡΩΝ ΜΕ 4,51% (60.458 μετρητές) και η Elpedison 4,03% (54.061 μετρητές).  

Η πρωτιά της Ζενίθ

Ο πάροχος που είχε την εντονότερη δραστηριότητα, κατά το εξεταζόμενο διάστημα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα allazorevma, ήταν η ΖενίΘ με 47.000 νέους πελάτες και ακολουθούν η ΝRG με 27.000, η   Φυσικό Αέριο με 22.000 και η  Elpedison με 12.000

Την ίδια στιγμή, την 7η θέση στην ιεραρχία των προμηθευτών ενέργειας διατηρεί ο πάροχος Καθολικής Υπηρεσίας, χάνοντας μόλις 200  στο ενδεκάμηνο του 2023 και εντάσσοντας περίπου 1.000 νέους καταναλωτές τον Δεκέμβριο. 

Στην καθολική υπηρεσία 173.642 καταναλωτές εκπροσωπεί η ΔΕΗ, 10.362 η Μυτιληναίος,  10.184 η Elpedison, 8.265 η ΉΡΩΝ, και 6.384 η NRG. Πρόκειται για τους πέντε προμηθευτές που έχουν οριστεί ως πάροχοι της καθολικής υπηρεσίας. Στην καθολική υπηρεσία εντάσσονται οι οικιακοί πελάτες αλλά και επιχειρήσεις έως 25 kVA που έχουν πάψει να εκπροσωπούνται από τους προμηθευτές τους και είτε έχουν αδρανήσει στην επιλογή νέου παρόχου είτε αδυνατούν να βρουν.  

Χωρίς ανταγωνισμό

Ο ανταγωνισμός εξακολουθεί να αποτελεί την Αχίλλειο πτέρνα των εταιρειών. Με βάση την ανάλυση της ιστοσελίδας allazorevma που επικαλείται τον δείκτη Herfindahl Hirschman Index (σε αριθμό μετρητών), κατά το εξεταζόμενο διάστημα, ο ανταγωνισμός  είναι στο 0,54 που αντιστοιχεί σε αγορά με χαρακτηριστικά δυοπωλίου (ισοδύναμο 1,9 παικτών) και όχι με τους 22 παίκτες που αριθμεί η ελληνική αγορά.

Στους τελευταίους δύο μήνες του ’23, φαίνεται ότι η αγορά αναθερμάνθηκε σε ένα βαθμό και το ’24 ξεκίνησε με υψηλότερους  ρυθμούς. Ωστόσο, η πλειοψηφία των καταναλωτών που υπολογίζεται σε περισσότερο από το 95% παραμένουν στα πράσινα τιμολόγια, χωρίς να δείχνουν διάθεση για μεγάλη κινητικότητα. Η ραγδαία υποχώρηση της χονδρικής από την αρχή της χρονιάς και το φρένο στις χαμηλές τιμές που έχουν βάλλει οι εταιρείες έχει βοηθήσει τους προμηθευτές να απολαμβάνουν μεγαλύτερα μικτά περιθώρια κέρδους τα οποία είναι αποτέλεσμα και της έλλειψης ανταγωνισμού. 

Διαβάστε ακόμη

Golden Visa: Στις €800.000 για Αττική, Θεσσαλονίκη και μεγάλα νησιά

Αεροπορικές: Με σχεδόν 27 εκατ. θέσεις αυξάνουν 10% τις πτήσεις για Ελλάδα τη θερινή σεζόν 2024

Πλειστηριασμοί: Εβδομάδα με «πρωταγωνιστές» Βωβό και Kochen (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ