«Η Νότια Ιταλία θα μπορούσε να γίνει ένας νέος ενεργειακός κόμβος στο πλαίσιο του Recovery Plan της Ευρωπαϊκής Ένωσης χάρη στη φτηνή ηλιακή ενέργεια και τις δυνατότητές της για παραγωγή υδρογόνου», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Snam SpA Marco Alvera κατά τη διάρκεια χθεσινής εκδήλωσης του Bloomberg.

Η περιοχή θα μπορούσε να είναι μεταξύ αυτών με τη «φθηνότερη ενέργεια στην Ευρώπη», τόνισε ο Alvera, προσθέτοντας ότι η υποδομή που τη συνδέει με την Αφρική θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τη Νότια Ιταλία «να γίνει ένας μεγάλος κόμβος εισαγωγής ενέργειας στην Ευρώπη».

Ο Νότος της Ιταλίας προσφέρει επίσης περιθώρια για ενεργειακό μετασχηματισμό που βασίζεται σε νέες τεχνολογίες και όχι σε επιδοτήσεις, επισήμανε ο Alvera. «Μπορούμε να κάνουμε το υδρογόνο που παράγεται από την ηλιακή ενέργεια ανταγωνιστικό με τα ορυκτά καύσιμα σε πέντε χρόνια σε ορισμένες εφαρμογές. Επομένως, θα χρειαζόμαστε επιδοτήσεις μόνο για σύντομο χρονικό διάστημα», όπως είπε.

Υπενθυμίζεται ότι η Snam είναι ο βασικός βραχίονας της κοινοπραξίας Senfluga η οποία ελέγχει τον ΔΕΣΦΑ.

Η Emma Marcegaglia, πρώην πρόεδρος του ενεργειακού ομίλου Eni SpA, που προεδρεύει της φετινής διεθνούς επιχειρηματικής συνόδου κορυφής B20, δήλωσε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ότι το timing είναι το κλειδί για τις μεταρρυθμίσεις υπό την αιγίδα του προγράμματος της ΕΕ.

«Είναι η κατάλληλη στιγμή» για την Ιταλία να προβεί σε μεταρρυθμίσεις που συνδέονται με το ευρωπαικό σχέδιο ανάκαμψης, δήλωσε η Marcegaglia. Εάν η χώρα μπορεί να ξοδέψει τα χρήματα με «καλή εκτέλεση συνοδευόμενη από καλές μεταρρυθμίσεις, τότε αυτά θα είναι περισσότερο από αρκετά».

Το σχέδιο του πρωθυπουργού Μάριο Ντράγκι, ύψους 260 δισ ευρώ για τη διάσωση της ιταλικής οικονομίας χρησιμοποιώντας χρηματοδότηση από την ΕΕ θα κατανείμει περίπου το 40% του μεριδίου της Ιταλίας στα κεφάλαια σε πράσινα προγράμματα και το 25% σε σχέδια ψηφιακού μετασχηματισμού. Οι τομείς προτεραιότητας περιλαμβάνουν και έργα υποδομής όπως η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου υψηλών ταχυτήτων.