Στην ανάδειξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως προσωρινού αναδόχου για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης προχώρησε το υπουργείο Υποδομών  και Μεταφορών.

Με απόφαση του υπουργού κ. Χρήστου Σταϊκούρα, που δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια εγκρίθηκε το Πρακτικό  της Εξέτασης των Φακέλων της Β΄ Φάσης του Διεθνούς Διαγωνισμού, σύμφωνα με το οποίο: το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ έλαβε βαθμολογία 0,965 και είναι στη δεύτερη θέση ως επιλαχών επενδυτής, ενώ τρίτη στην κατάταξη  Διαγωνιζόμενων είναι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM με βαθμό  οικονομικής αξιολόγησης 0,799.

Η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών του μεγάλου διαγωνισμού έγινε στα τέλη Ιανουαρίου και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη οικονομική προσφορά. Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας είναι η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως 5 έτη  είναι η περίοδος μελετών.

Με βάση την προσφορά που κατέθεσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών-κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων διοδίων.

O Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης συνολικού προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ που είναι το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που θα  κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην χώρα μας για να παραδοθεί ένα ασφαλές και σύγχρονο οδικό δίκτυο μήκους 157 χιλιομέτρων στην Κρήτη.  Ο Βόρειος Άξονας λόγω του μεγέθους του που εκτιμάται ότι θα φτάσει συνολικά τα 2,5 δις. και της τεχνικής δυσκολίας του, έχει δημοπρατηθεί με τρία διαφορετικά μοντέλα εξαντλώντας τους διαθέσιμους πόρους. Από τον κόμβο Χερσονήσου στο Ηράκλειο έως τη Νεάπολη στο Λασίθι  μήκους 22,5 χλμ. και προϋπολογισμού 290 εκατ.  που έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ Παραχωρήσεις-Intrakat. Από την Νεάπολη έως τον Άγιο Νικόλαο μήκους 14,5 χιλιομέτρων που κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο από την Άκτωρ με προϋπολογισμό 169 εκατ. ευρώ.

Οι υπογραφές για την ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ έπεσαν τον Απρίλιο του 2023 στην Κρήτη, παρουσία του Πρωθυπουργού, ωστόσο μεσολάβησαν 11 μήνες για να ολοκληρωθούν τα προαπαιτούμενα και το έργο να μπει στις «ράγες» της κατασκευής. Στα τοπικά μάλιστα μέσα ενημέρωσης υπάρχουν αναφορές για καθυστερήσεις και στις απαλλοτριώσεις.

Διαβάστε ακόμη

Τα «ψιλά γράμματα» της ρύθμισης για την Golden Visa

Πλαφόν στο ύψος και τη δόση των νέων στεγαστικών δανείων από το 2025 – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι δανειολήπτες

Γ. Δεληκανάκης (Southrock): Πώς θα επενδύσουμε 250 εκατ. ευρώ στη Μύκονο (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ