Στην τελική ευθεία εισέρχεται η διαδικασία για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Aegean ύψους 60 εκατ. ευρώ. Η αύξηση θα «ξεκλειδώσει» και τη συμφωνία με το ελληνικό Δημόσιο για την ενίσχυση των 120 εκατ. ευρώ που έχει λαμβάνειν ο μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας, σε συνέχεια των μεγάλων απωλειών που έχει υποστεί λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας και συνακόλουθα της κατάρρευσης της επιβατικής κίνησης σε όλη την Ευρώπη.

Στο πλαίσιο αυτό, το αμέσως επόμενο διάστημα, πιθανότατα έως την Παρασκευή, αναμένεται η έγκριση του ενημερωτικού δελτίου της αύξησης από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Σύμφωνα με χρηματιστηριακές πηγές, η τιμή της έκδοσης αναμένεται επαρκώς χαμηλότερη της τρέχουσας στο Χ.Α. (στην περιοχή των 3- 4 ευρώ, πιθανόν προς τα 3,5 ευρώ), ώστε να καταστούν «ελκυστικά» και τα warrants που θα λάβει το Δημόσιο.  Σημειώνεται πως οι δωρεάν τίτλοι δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών (warrants) θα αφορούν αριθμό μετοχών ίσο με το 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου της Aegean, όπως αυτό θα διαμορφωθεί μετά την ΑΜΚ των 60 εκατ. ευρώ. Οι τίτλοι αυτοί θα εκδοθούν με τιμή εξάσκησης ίση με την τιμή διάθεσης των νέων μετοχών της εταιρείας κατά την ΑΜΚ και θα μπορούν να εξασκηθούν σε διάστημα 2 έως 5 ετών από την έκδοση τους.

Οι βασικοί μέτοχοι

Το μεγαλύτερο μέρος της έκδοσης, ήτοι κοντά στο 80% από το σύνολο των 60 εκατ. ευρώ θεωρείται ήδη απολύτως εγγυημένο, από την στιγμή που οι βασικοί μέτοχοι, η πλευρά Βασιλάκη, οι αδελφοί Λασκαρίδη και η πλευρά Κωνσταντακόπουλου που συγκεντρώνουν όλοι μαζί κοντά στο 60% του μετοχικού κεφαλαίου δεσμεύονται ότι θα ασκήσουν στο σύνολό τους τα δικαιώματα προτίμησης που τους αντιστοιχούν καθώς και ότι θα λάβουν επιπλέον 20% στην περίπτωση που υπάρχουν αδιάθετες μετοχές, είτε μέσω προεγγραφής, είτε μέσω της διαδικασίας κάλυψης αδιάθετων μετοχών.

Οι διαδικασίες, στην παρούσα φάση, κινούνται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί εξ’ αρχής, αν ληφθεί υπόψη ότι η διοίκηση του κ. Ευτύχη Βασιλάκη, πρίν από ένα μήνα, κατά την ενημέρωση των αναλυτών, είχε εκτιμήσει ότι η διαδικασία της αύξησης θα ολοκληρωθεί εντός του Μαϊου, ενώ εντός του Ιουνίου 2021 θα έχει ολοκληρωθεί η καταβολή της αποζημίωσης 120 εκατ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο.

Μετά και τη διαδικασία της αύξησης κι εν συνεχεία της κρατικής ενίσχυσης των 120 εκατ. ευρώ, με βάση πάντα τις εκτιμήσεις της διοίκησης, η αεροπορική θα είναι επαρκώς θωρακισμένη κεφαλαιακά χωρίς να χρειαστεί περαιτέρω ενίσχυση τους επόμενους 18 μήνες. Σημειώνεται ότι αντίστοιχα προγράμματα κρατικής ενίσχυσης στους βασικούς τους αερομεταφορείς έχουν εφαρμόσει και οι περισσότερες  ευρωπαϊκές χώρες όπως στην περίπτωση της Tap Air Portugal με 1,2 δισ. ευρώ,  η Lufthansa, Airfrance- KLM κ.α.

Διαβάστε ακόμη:

Πλειστηριασμοί: Τέλος στο οριζόντιο «πάγωμα» – Ποιοι δανειολήπτες είναι πρώτοι στη λίστα τραπεζών και servicers

ΕΛΠΕ: Ενίσχυση του «πράσινου» χαρτοφυλακίου με νέα έργα 213,7 MW

MLS: Μετά τα εξώδικα, συγκαλούνται οι συνελεύσεις των ομολογιούχων