Ρεκόρ πωλήσεων σημείωσε ο κινεζικός κολοσσός της Alibaba κατά την ετήσια Singles Day, επίτευγμα που όμως επισκιάστηκε από την πτώση της μετοχής της κατά 8%. Στο τελευταίο, βέβαια, συνέβαλε ο προτεινόμενος από την κινεζική κυβέρνηση αντιμονοπωλιακός κανονισμός.

Το Singles Day αποτελεί την αντίστοιχη Black Friday στην Κίνα, με εκπτώσεις έως και 70% για εκατομμύρια προϊόντα σε πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, που διαχειρίζονται οι Alibaba, JD.com αλλά και άλλοι μεγάλοι παίκτες του διαδικτυακού εμπορίου .

Η «γιορτή» των εκπτώσεων στην στη Κίνα είναι τόσο επιτυχημένη που οι πωλήσεις μετά τη λήξη της ξεπερνά αυτών των Black Friday και Cyber Monday, στις ΗΠΑ.

Φέτος, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις απώλειες λόγω της πανδημίας οι JD.com και Alibaba, αποφάσισαν να επεκτείνουν την εκδήλωση από την 1η Νοεμβρίου και μέχρι τα μεσάνυχτα τη0ς 12ης Νοεμβρίου.

Η Alibaba δήλωσε ότι η ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων της, ένας αριθμός που δείχνει τη συνολική αξία των παραγγελιών σε όλες τις πλατφόρμες αγορών της, ξεπέρασε τα 47 δισ. ευρώ από την έναρξη της εκδήλωσης την 1η Νοεμβρίου, ενώ η JD.com, ο μεγαλύτερος αντίπαλος της Alibaba, δήλωσε ότι ο όγκος συναλλαγών στην πλατφόρμα της ήταν 25 δισ. μόνο την Τετάρτη

«Πιθανότατα θα διπλασιάσουμε τα κέρδη μας σε σχέση με την περσινή χρονιά και αυτό δείχνει πραγματικά ότι οι καταναλωτικές συνήθειες έχουν κινηθεί προς το  διαδίκτυο, όχι μόνο στις αστικές περιοχές αλλά σε ολόκληρη τη χώρα», δήλωσε ο Τζέικοπ Κουπ, διευθύνων σύμβουλος της WPIC , μια εταιρεία τεχνολογίας και μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου που βοηθά brands του εξωτερικού να να συνεργάζονται με πλατφόρμες στην Κίνα.

Παρά τα ισχυρά κέρδη που καταγράφηκαν και από τις δύο εταιρείες, οι μετοχές από την άλλη δεν είχαν ακριβώς την ίδια απόδοση και αυτό εν μέρει οφείλεται στους νέους αντιμονοπωλιακούς κανονισμούς που επέβαλε πρόσφατα η κινεζική κυβέρνηση.

Την Τρίτη, οι μετοχές της Alibaba στις ΗΠΑ έκλεισαν πάνω από 8% στα 266,54 δολάρια, εκτοξεύοντας σε  πάνω από 60 δισ. σε δολάρια την αξία της σε μια ημέρα. Το χρηματιστήριο του κινεζικού τεχνολογικού γίγαντα, στο Χονγκ Κονγκ, ήταν κατά 8% χαμηλότερο την Τετάρτη.

Η Κρατική Διοίκηση για τον Κανονισμό Αγοράς δημοσίευσε προσχέδια κανόνων την Τρίτη που, για πρώτη φορά, που καθορίζει τι συνιστά αντιανταγωνιστική συμπεριφορά. Καλύπτει τομείς όπως η τιμολόγηση, οι τρόποι πληρωμής, η χρήση δεδομένων για στόχευση αγοραστών.

«Η πιθανή εφαρμογή νέων αντιμονοπωλιακών κανονισμών είναι αρνητική για τις περισσότερες μεγάλες διαδικτυακές εταιρείες, ιδίως στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στην παράδοση τροφίμων – αν και ο ανταγωνισμός έχει ήδη ενταθεί στην αγορά σε διάφορα τμήματα τα τελευταία χρόνια», ανέφεραν οι αναλυτές της Morgan Stanley. 

Η Alibaba αναμένει ότι τα εισαγόμενα προϊόντα θα έχουν μεγάλη επιτυχία στην κινεζική αγορά, επειδή τη δεδομένη στιγμή οι καταναλωτές δεν πραγματοποιούν ταξίδια, ώστε να αγοράσουν ξένα προϊόντα. Η Tmall, μια πλατφόρμα αγορών που διαχειρίζεται η Alibaba, έχει φέρει στην Κίνα περισσότερες από 2.600 νέες μάρκες στο εξωτερικό για πρώτη φορά.

Αλλά τόσο η JD όσο και η Alibaba χρησιμοποιούν το Singles Day για να προσελκύσουν νέους πελάτες. Οι δύο εταιρείες προωθούν τις λεγόμενες κινεζικές πόλεις χαμηλότερης βαθμίδας όπου η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι χαμηλότερη και η αγοραστική δύναμη είναι ασθενέστερη. Οι τεχνολογικοί γίγαντες πιστεύουν ότι αυτό είναι το κλειδί για μια ισχυρή ανάπτυξη στο μέλλον.