Οι εξαγωγές του ελληνικού κλάδου αλουμινίου αντιπροσώπευαν το 2021 το 5,4% περίπου των συνολικών εξαγωγών της χώρας, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Όπως αναφέρει Ελληνική Ένωση Αλουμινίου (Ε.Ε.Α.), ο κλάδος, που είναι ιδιαίτερα γνωστός και ανταγωνιστικός στις διεθνείς αγορές, κατατάσσεται ως ο τρίτος πιο εξαγωγικός κλάδος της χώρας με αξία εξαγωγών 2.148 εκατ.€ , παρουσιάζοντας εντυπωσιακή αύξηση κατά 33% περίπου σε σχέση με το 2020 και  ο δεύτερος με το καλύτερο εμπορικό ισοζύγιο, 820 εκατ.€  περίπου σημειώνοντας αύξηση κατά 12% σε σχέση με το 2020.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις πρωτόχυτου αλουμινίου το 2021 σημείωσαν αύξηση κατά 4%, με τις εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν το 50% των συνολικών πωλήσεων. (Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα κατέχει την 7η θέση μεταξύ των κορυφαίων παραγωγών πρωτόχυτου αλουμινίου στην Ευρώπη).

Οι πωλήσεις προϊόντων πρώτης μεταποίησης, το 2021 σημείωσαν αύξηση κατά 18% και απευθύνονται κυρίως στις διεθνείς ανταγωνιστικές αγορές με τις εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν το 82% των συνολικών πωλήσεων.

Για την πρώτη μεταποίηση:

Οι πωλήσεις προϊόντων έλασης τo 2021, ξεπέρασαν την στασιμότητα που είχε παρατηρηθεί το 2020 λόγω της πανδημίας και σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 18% σε σχέση με το 2020. Με τα ιδιαίτερα ποιοτικά προϊόντα και τις σύγχρονες γραμμές παραγωγής είναι ο πιο εξωστρεφής υπο-κλάδος, αφού το 88% της παραγωγής εξάγεται στις διεθνείς αγορές. Στην εγχώρια αγορά, η κύρια χρήση των προϊόντων έλασης είναι η συσκευασία (58%) και ακολουθούν η οικοδομή και οι κατασκευές με 33%. Στις εξαγωγές, η κύρια χρήση είναι και πάλι η συσκευασία με 56%, ενώ ένα 24% περίπου απορροφάται από τη βιομηχανία μεταφορών.

Ο κλάδος της διέλασης συνεχίζει εντυπωσιακά την ανάκαμψή του και οι συνολικές πωλήσεις προϊόντων το 2021 σημείωσαν και αυτές σημαντική αύξηση κατά 19% περίπου σε σχέση με το 2020. Η εγχώρια αγορά σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση κατά 30% περίπου σε σχέση με το 2020. Οι εξαγωγές τέλος που απορρόφησαν το 71% των πωλήσεων αυξήθηκαν και αυτές κατά 15% περίπου σε σχέση με το 2020 και κατευθύνθηκαν κυρίως (60% περίπου) στις απαιτητικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Η κύρια χρήση που απευθύνονται τα προϊόντα διέλασης είναι η οικοδομή τόσο στην εγχώρια αγορά (84%) όσο και στις εξαγωγές (49%), αξιοποιώντας τα διεθνώς πιστοποιημένα συστήματα αλουμινίου των Ελληνικών εταιρειών.

Χαρακτηριστικά του ελληνικού κλάδου αλουμινίου

Μέγεθος: Αποτελείται από 3.000 μεγάλες, μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις σε όλα τα στάδια μεταποίησης και εμπορίου

Απασχόληση: Απασχολεί άμεσα ή έμμεσα 30.000 άτομα

Καθετοποίηηση: 3 – 4 στάδια μεταποίησης από την εξόρυξη του βωξίτη μέχρι τα διεθνώς πιστοποιημένα τελικά προϊόντα (Δικαίως ονομάζεται το «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ»)

Διεθνής παρουσία: Παραγωγικές μονάδες, ιδιόκτητα δίκτυα διανομών και εμπορική παρουσία σε πάνω από 50 χώρες

Διαβάστε ακόμα:

«Καμπανάκι» για πιθανές ελλείψεις σε 7 κατηγορίες προϊόντων

Από 1η Απριλίου η μείωση της τιμής των καυσίμων σε… προπολεμικά επίπεδα

«Ηλεκτροπληξία» στην προμήθεια ρεύματος από τις μονομερείς αλλαγές στα τιμολόγια