search icon

Επιχειρήσεις

Αντώνης Κοτζαμανίδης: Νέες εξαγορές για την Entersoft στη Ρουμανία – Οι ευκαιρίες στην Ελλάδα (pics)

Οι νέες προοπτικές του ομίλου μετά από το «άλμα» πωλήσεων και κερδοφορίας στο πρώτο εξάμηνο του 2023, οι υψηλοί στόχοι για την εγχώρια αγορά και το εξωτερικό

Οι τρεις νέες εξαγορές μέσα στο 2023 και η συνεχής επέκταση στην αγορά της Ρουμανίας ενισχύουν ακόμα περισσότερο τους ρυθμούς ανάπτυξης της Entersoft.

Η φετινή πορεία της εισηγμένης επιβεβαιώνει τη δυναμική του τομέα της πληροφορικής στην Ελλάδα, καθώς στο πρώτο εξάμηνο κατέγραψε αύξηση εσόδων 32% (19,2 εκατ. ευρώ), EBITDA 46% (6,7 εκατ. ευρώ) και κερδών προ φόρων 52% (5 εκατ. ευρώ), σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Με ένα ιδιαίτερα αποδοτικό δεύτερο τρίμηνο, όπου τα αντίστοιχα ποσοστά κυμάνθηκαν στα επίπεδα του +34% (πωλήσεις), +75% (EBITDA) και +111% (ΕΒΤ), αλλά παρόλα αυτά το guidance που έδωσε η διοίκηση για το σύνολο της χρονιάς δεν αλλάζει και παραμένει πιο συντηρητικό (+30% για τον κύκλο εργασιών, +35 περιθώριο EBITDA), όπως εξήγησε ο CEO της εταιρείας Αντώνης Κοτζαμανίδης, στο πλαίσιο της παρουσίασης των οικονομικών μεγεθών της σε τηλεδιάσκεψη.

Ο όμιλος μιλά για υπερεπίτευξη του προϋπολογισμού του, με βάση επαναλαμβανόμενων εσόδων η οποία διαμορφώθηκε σε ποσοστό άνω του 60% του συνολικού τζίρου (από 57% πέρσι).

Η Ελλάδα παραμένει η κυρίαρχη αγορά της Entersoft με συνεισφορά 15,7 εκατ. ευρώ στα έσοδά του εξαμήνου της από 12,7 εκατ. ευρώ και ακολουθεί η Ρουμανία με διπλασιασμό των 1,3 εκατ. ευρώ σε 2,5 εκατ. ευρώ, ενώ 0,9 εκατ. ευρώ προέρχονται από άλλες χώρες έναντι 0,6 εκατ. ευρώ.

Αυτή η διαφορά είναι ίσως ένας λόγος για τον οποίο θα προσπαθήσει να ανεβάσει ψηλότερα τον πήχη στην ρουμανική αγορά, σε συνδυασμό με τις προοπτικές που ανοίγονται σε αυτήν.

«Η Ρουμανία φέτος βρίσκεται εκεί που ήταν πέρσι η Ελλάδα», ανάφερε ο κ.Κοτζαμανίδης ως προς την προετοιμασία για την απορρόφηση των κονδυλίων του RRF, που θα τρέξει ταχύτερα από το 2024 με μια σειρά από projects φέρνοντας νέους πελάτες.

Ερωτηθείς για το θέμα των επόμενων εξαγορών, εντός ή εκτός συνόρων, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Entersoft απάντησε μεταξύ άλλων ότι είναι τομέας που κοιτάζει συνεχώς επιδιώκοντας είτε την είσοδό της σε νέες κάθετες αγορές λογισμικού είτε την ενίσχυσή της θέσης της σε αυτές τις οποίες ήδη διατηρεί παρουσία.

Το τριπλό «χτύπημα» και η συνέχεια

Τους πρώτους 6-7 μήνες του ’23, ο όμιλος εξαγόρασε την CGSoft και εισήλθε στην αγορά λογισμικού Property & Real Estate Management, το 62% της startup SmartCV, επένδυση η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής της Entersoft για δυναμική είσοδο στην αγορά λογισμικού μισθοδοσίας και διαχείρισης ανθρώπινων πόρων και αρχές Ιουλίου την SW RetailSoft, διευρύνοντας την παρουσία της στο χώρο του Λογισμικού Εντατικής Λιανικής (Super Markets, Mini Markets, Πολυκαταστήματα).

Φθινόπωρο του ’22 μπήκε στον κλάδο του λογισμικού για φαρμακεία με την Smartware. Όμως, από τη νέα χρονιά αναμένεται να στρέψει σε μεγαλύτερο βαθμό το επενδυτικό ενδιαφέρον της για εξαγορές στη Ρουμανία, με δεδομένο ότι ναι μεν η διοίκηση της Entersoft ελπίζει πώς θα έχει όλα εκείνα τα χρήματα που θα της χρειάζονται για να κάνει τις κινήσεις που θέλει για τα επόμενα έτη, αλλά δεν θα υπάρχουν, ίσως, στην Ελλάδα τόσες διαθέσιμες εταιρείες πλέον οι οποίες θα ανταποκρίνονται στα κριτήριά της.

Στην πολλά υποσχόμενη αγορά της Ρουμανίας η Entersoft «χτίζει» ένα pipeline έργων με όχημα την εξαγορασθείσα κατά 75% το 2022 BIT Software, παρόχου επιχειρηματικού λογισμικού και εικάζει ότι από το 2024 θα εντοπίσει πιο πολλές εταιρείες με το προφίλ που την ενδιαφέρει.

Σύμφωνα με τον Αντώνη Κοτζαμανίδη, προτεραιότητα της Entersoft είναι να εστιάζει στην ανάπτυξη των εταιρειών που εξαγοράζει και εντάσσει στο δυναμικό της και να την υποστηρίζει, να συζητά για την αναδιοργάνωσή τους, να βελτιώνει τα περιθώρια κέρδους τους και όχι να μειώνει με κάθε τρόπο τα κόστη.

Μερικούς μήνες νωρίτερα άλλωστε είχε επισημάνει ως στόχο του ομίλου να αποκτήσει και στη Ρουμανία τα ίδια μεγέθη, πολλαπλασιάζοντας σταδιακά τα έσοδά της και να πετύχει όσα και στην Ελλάδα. Γενικά, η ρουμανική αγορά μοιάζει, είπε, με την ελληνική και οδεύει προς τον διπλασιασμό της, με τον ανταγωνισμό να προέρχεται περισσότερο από τοπικές εταιρείες πληροφορικής.

Νέες πηγές εσόδων

Ευκαιρίες αυξημένων εσόδων σαφώς θα υπάρξουν και στην ελληνική αγορά για την Entersoft. Αφενός, ο επικεφαλής του ομίλου διευκρίνισε ότι κατά το πρώτο εξάμηνο τα voucher των επιδοτήσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό των μικρότερων επιχειρήσεων δεν ανήκαν στον βασικό στόχο του, αφετέρου το αποτύπωμα από την συγκεκριμένη πηγή στα μεγέθη του αναμένεται να γίνει ορατό από το δεύτερο εξάμηνο του 2023, με έναν «μακρύ ορίζοντα» γενικά έως το 2027.

«Τα επόμενα 2-3 χρόνια τα χρηματοδοτούμενα προγράμματα και από την Ε.Ε. θα τρέξουν με ταχύτερους ρυθμούς για 3-4 χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Οι επιχειρήσεις θα αναγκαστούν να επενδύσουν περισσότερο για την ψηφιοποίηση τους και για τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων τους, οπότε είναι πάνω σε εμάς να τις πείσουμε να το κάνουν. Οι μοχλοί της ανάπτυξης θα είναι μπροστά μας. Οι δυο κύριες αγορές της Entersoft, η Ρουμανία και η Ελλάδα πηγαίνουν πολύ καλά», σχολίασε.

Στην Ελλάδα ο όμιλος ποντάρει σε προγράμματα όπως αυτό των 400 εκατ. ευρώ για την ψηφιοποίηση των λειτουργιών επιχειρήσεων με τζίρους από 30 έως 300 εκατ. ευρώ και επιπλέον στις γενικότερες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης προς την ίδια κατεύθυνση ως προς την διασύνδεση τους με το δημόσιο.

Εκτιμά δε ότι τα προσεχή 3-4 χρόνια η αγορά του business software θα διπλασιαστεί στην Ελλάδα, δημιουργώντας αντίστοιχες ευκαιρίες για τους ισχυρούς «παίκτες» της πληροφορικής που συγκεντρώνουν αυτό το κομμάτι του κλάδου στα χέρια τους, αναφέροντας τρία ονόματα (Entersoft, Epsilon Net, SoftOne).

Δύο νέες οικογένειες προϊόντων

Όσον αφορά στα ιδιοπαραγόμενα νέα προϊόντα, στα τέλη του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους ξεκίνησε η εμπορική διάθεση δύο οικογενειών προϊόντων, των Entersoft QuickBiz και Entersoft HR 360 και σηματοδοτούν την είσοδο του Ομίλου σε δύο νέες αγορές.

Το Entersoft QuickBiz είναι λογισμικό Εμπορικής και Οικονομικής διαχείρισης που απευθύνεται σε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που απαιτούν λύσεις πέραν της απλοϊκής ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Το Entersoft HR 360 καλύπτει τη Διαχείριση Προσλήψεων, Διαχείριση Προσωπικού και Μισθοδοσία.

Τα Ταμειακά διαθέσιμα της Entersoft προσδιορίζονται στα 9,4 εκατ. ευρώ έναντι 14,8 εκατ. ευρώ στο τέλος της περυσινής χρήσης 2022 και καθαρός δανεισμός 0,4 εκατ. ευρώ μετά την αφαίρεση του δανεισμού ύψους 9,8 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμη

Ιωάννης Μίχος – Σταύρος Μήτσης: Ενώνουν δυνάμεις και ετοιμάζουν εξαγορές με στόχο το «ξενοδοχείο νέα γενιάς»

Ο αποχαιρετισμός στη Μ.Β.B., ο Φέσσας πάει για τον Κωτσόβολο, η Ellington και η Δικαιοσύνη, ποιοι κάνουν μεγάλες business με τα ηλεκτρονικά τιμολόγια

«Κ. Π. Μαρινόπουλος»: Στο σφυρί τα απομεινάρια μιας… άλλης εποχής (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version