Την εκτίμηση ότι το 2023 είναι η χρονιά που θα αρχίσει ο αποπληθωρισμός επανέλαβε εκ νέου στη Γενική Συνέλευση της Jumbo ο πρόεδρος της εταιρείας, Απόστολος Βακάκης, εξηγώντας ότι η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία δημιούργησαν καταστάσεις όπου η έκρηξη των τιμών ήταν δυσανάλογη συγκρινόμενη με τα εισοδήματα των ανθρώπων.

«Αυτό είναι μη διαχειρίσιμο» ανέφερε ο κ. Βακάκης προσθέτοντας ότι «οι ψευδαισθήσεις στην ελληνική κοινωνία ότι τα εισοδήματα δεν έχουν σημασία, είναι κάτι που δεν πρόκειται να επιβεβαιωθεί. Απλώς μόλις περάσουν οι ωραίες μέρες του καλοκαιριού θα συνειδητοποήσουμε ότι πρέπει να υπάρχει ισορροπία σε αυτό το κομμάτι για να έχουμε ανάπτυξη». Η εκτίμησή του μάλιστα όπως δήλωσε είναι ότι «προτούν γίνουν καλύτερα τα πράγματα θα πρέπει να περάσει μία περίοδος που θα νοιώσουμε έντονα τον αποπληθωρισμό».

Οι ανακατατάξεις στην αγορά

Ο κ. Βακάκης προέβλεψε ανακατατάξεις και αναδιάταξη στις αγορές αναφέροντας ότι «είναι θέμα χρόνου να συνειδητοποιήσει κανείς πως και να θέλει ο άνθρωπος δεν θα μπορεί να αγοράσει. Το ίδιο συμβαίνει σε όλα τα Βαλκάνια. Και αυτό θα φέρει αναδιάταξη των αγορών και θα έρθουν ανακατατάξεις». Αναφερόμενος στα Jumbo δήλωσε πως «κατεβάζουμε μεταξύ 100-150 τιμές κάθε μέρα», προσθέτοντας ότι «η φιλοσοφία που έχουμε είναι ότι δεν είναι βιώσιμο να αποξενωθεί κανείς απ’ τα εισοδήματα των καταναλωτών του».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του τόνισε ότι η φιλοσοφία της εταιρείας είναι πελατοκεντρική και «θα παραμείνουμε και θα συνεχίσουμε την προσπάθεια που λέει πως ‘εάν κάνεις σωστά τη δουλειά και βάζεις σωστές προτεραιότητες, ο καταναλωτής θα σε ανταμείψει”. «Πιθανολογούμε -συνέχισε- ότι είμαστε καλύτεροι απ’ τους ανταγωνιστές μας, είτε στην ελλάδα, είτε στο εξωτερικό» αλλά όπως είπε «υπάρχει κόπωση, οι δείκτες απαισιοδοξίας πλησιάζουν το 50 και ουσιαστικά είναι ισοπαλία στο τι θα γίνει».

Οι εκτιμήσεις για κέρδη και τζίρο

Η απάντηση στο χάσμα μεταξή εισοδημάτων και τιμών βρίσκεται σύμφωνα με τον κ. Βακάκη στην «αύξηση του τζίρου, διότι ο καταναλωτής, δεν είναι βλάκας, ξέρει ποιος τον κοροιδεύει και ποιος τον στηρίζει». Όπως εκτίμησε ο ίδιος «το 2023 και το 2024 πιθανολογούμε ότι δεν θα συμβαδίζει η αύξηση του τζίρου και η αύξηση των κερδών».

Ο κ. Βακάκης τόνισε επίσης πως προσπάθεια της εταιρείας είναι να επιστρέψει μεγαλύτερη αξία στον πελάτη. «Το τι θα γίνει δεν ξέρουμε, όμως είναι στρατηγική μας και για το 2023 και για το 2024, ελπίζοντας πως παράμετροι ενεργοί όπως ο πόλεμος και οι αρρυθμίες που παραμένουν, θα λειτουργούν ως ένα ποσοσοτό ανασταλτικά στις προσπάθειες που κάνουμε. Αυτός ήταν και ο λόγος που τον Μάιο και τον Ιούνιο, λόγω άστατου καιρού και διπλών εκλογών, οι πωλήσεις κινήθηκαν όπως κινήθηκαν. Τώρα που μπήκε για τα καλά το καλοκαίρι οι δείκτες μας βελτιώνονται περισσότερο στην Ελλάδα και  λιγότερο στα Βαλκάνια καθώς ο καιρός δεν είναι πλήρως καλοκαιρινός».

Διαβάστε ακόμη 

ΙΟΒΕ: Ανάπτυξη 2,4% το 2023 και επενδυτική βαθμίδα μέχρι το τέλος του έτους

Σε θέση άμυνας οι επενδυτές – Έρχεται διόρθωση στις μετοχές, υποστηρίζουν οι αναλυτές

Tripadvisor: Αυτά είναι τα 10 κορυφαία αξιοθέατα στην Ελλάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ