Με ένα επενδυτικό πλάνο επέκτασης του δικτύου καταστημάτων αλλά και ένα προωθητικό πλάνο με εκατοντάδες λανσαρίσματα νέων κωδικών που θα διασφαλίσουν «…και του πουλιού το γάλα σε χαμηλές τιμές!» εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων επιχειρεί να διευρύνει το αποτύπωμά της στην αγορά η ΑΒ Βασιλόπουλος.

«Για το 2023 το επιχειρηματικό μας σχέδιο βασίζεται στην αναβάθμιση του δικτύου μας και των υποδομών μας, δηλαδή την προσθήκη νέων καταστημάτων, την ανακαίνιση υφιστάμενων, αλλά και την ψηφιοποίηση των συστημάτων με την παράλληλη βελτίωση των δομών της εφοδιαστικής αλυσίδας. Εχουμε ήδη δρομολογήσει επενδύσεις άνω των 50 εκατ. ευρώ στην περαιτέρω οργανική ανάπτυξη της εταιρείας», λέει ο Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας, και προσθέτει: «Προχωράμε στη δημιουργία 10 νέων καταστημάτων, κυρίως σε πόλεις εκτός Αττικής, ενώ ο σχεδιασμός μας προβλέπει το άνοιγμα 50 νέων σημείων πώλησης μέσα στο 2023. Συνολικά, για τη διετία 2022-2023 ο στρατηγικός μας προγραμματισμός περιλαμβάνει το άνοιγμα 110 νέων καταστημάτων, εταιρικών και franchise, με τα 50 πρώτα να είναι ήδη γεγονός». Ενας από τους σημαντικούς τομείς που επενδύει η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι το ανθρώπινο δυναμικό της. «Εχουμε σχεδιάσει ένα πλάνο παροχών ύψους 12 εκατ. ευρώ για τους εργαζομένους μας για το 2023, συνεχίζοντας να επενδύουμε συστηματικά στη διαρκή εκπαίδευση και εξέλιξή τους και προσφέροντας ίσες ευκαιρίες σε όλους».

Η μεγάλη πρόκληση για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ είναι βέβαια ο πληθωρισμός. «Σίγουρα οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις σε παγκόσμια κλίμακα επηρέασαν σημαντικά και την ελληνική οικονομία, αλλά και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών», λέει ο κ. Λαβίδας. «Στην ΑΒ Βασιλόπουλος, ωστόσο, πιστεύουμε ειλικρινά ότι τα ποιοτικά προϊόντα θα πρέπει να είναι προσιτά σε όλους. Γι’ αυτό και επιδιώκουμε να προσφέρουμε, σε καθημερινή βάση, προϊόντα υψηλής ποιότητας σε πραγματικά χαμηλές τιμές μέσα από προωθητικές ενέργειες. Ταυτόχρονα, προσφέρουμε προϊόντα σε προσιτές τιμές μέσα από το πρόγραμμα πιστότητας ΑΒ Plus, το οποίο αποτελεί το πρώτο και το μεγαλύτερο loyalty σχήμα στο ελληνικό λιανεμπόριο. Επίσης, συμμετέχουμε στο καλάθι του νοικοκυριού με πάνω από 70 προϊόντα, ενώ στα καταστήματά μας εκατοντάδες βασικά αγαθά που καλύπτουν ευρεία γκάμα αναγκών έχουν σταθερά χαμηλή τιμή.

Νίκος Λαβίδας

Παρά λοιπόν τις αντίξοες εξωτερικές συνθήκες, εμείς προσπαθούμε αδιάκοπα να προσφέρουμε ποιοτικά προϊόντα σε χαμηλές τιμές», σημειώνει. Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, είναι ακόμα πρώιμο να πει κανείς πως υπάρχει αποκλιμάκωση της πληθωριστικής πίεσης. «Η φετινή χρονιά είναι κι αυτή αρκετά απαιτητική για την αγορά, αφού τα αυξημένα κόστη και το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, ως απόρροια της πληθωριστικής κρίσης, δημιουργούν σημαντικές και σύνθετες προκλήσεις, με τη γενική εικόνα πάντως να παρουσιάζει βελτίωση σε σχέση με το 2022», λέει και προσθέτει: «Μάλιστα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, υπήρξε σημαντική αποκλιμάκωση του ρυθμού αύξησης του πληθωρισμού τον Μάιο, συγκεκριμένα στο 2,8%, κατά βάση λόγω της έντονης αποκλιμάκωσης στις τιμές της ενέργειας. Ωστόσο, η ακρίβεια στα τρόφιμα εξακολουθεί να επιμένει, ευρισκόμενη στο 11,6%, και θα χρειαστούν ακόμη ορισμένοι μήνες προκειμένου να δούμε αξιοσημείωτη πτώση του ποσοστού αυτού. Συνεπώς, θα έλεγα ότι είναι νωρίς ακόμα ώστε να μιλήσουμε για μια ουσιαστική αποκλιμάκωση της πληθωριστικής πίεσης, τουλάχιστον στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων».

Πάντως οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ διατηρούν την ανοδική τους πορεία, κυρίως λόγω του πληθωρισμού. «Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ διέγραψαν ανοδική πορεία τους πρώτους μήνες του 2023 κατά 9,8%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους, κυρίως λόγω πληθωρισμού, ωστόσο οι πωλήσεις σε όγκο πέφτουν κατά 0,2%. Γενικότερα οι προβλέψεις κάνουν λόγο για συνολική ενίσχυση της αναπτυξιακής πορείας του κλάδου μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Το μέλλον θα δείξει αν πρόκειται για μια συγκυριακή βελτίωση των επικρατουσών συνθηκών ή αν μπαίνουμε σε μια σταθερή αναπτυξιακή περίοδο για τον κλάδο γενικότερα, με μακροπρόθεσμο ορίζοντα».

Πάντως, όπως λέει ο κ. Λαβίδας, στο α’ εξάμηνο οι πιέσεις ήταν αυξημένες στην ΑΒ Βασιλόπουλος. «Ωστόσο, στόχος μας είναι να καταφέρουμε να το ανατρέψουμε το β’ εξάμηνο προκειμένου να πετύχουμε ρυθμό ανάπτυξης μεγαλύτερο της αγοράς. Παρατηρούμε μεγάλη στροφή των καταναλωτών στους προωθητικούς κωδικούς και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Ως εκ τούτου, σχεδιάζουμε ένα πολύ δυνατό προωθητικό πλάνο, αλλά και εκατοντάδες λανσαρίσματα νέων κωδικών για το δεύτερο μισό της χρονιάς, προσφέροντας στους πελάτες μας έξυπνες λύσεις μέσα από μια ευρεία γκάμα επιλογών προϊόντων υψηλής ποιότητας… και του πουλιού το γάλα σε χαμηλές τιμές! Παράδειγμα αποτελεί η σειρά Nature’s Promise, αποκλειστικά στα ΑΒ, η οποία ανταποκρίνεται στις σύγχρονες τάσεις με υγιεινά snack και πρωινά γεύματα, που προάγουν έναν υγιεινό και βιώσιμο τρόπο ζωής».

Ερωτηθείς για τις προτεραιότητες που θα πρέπει να έχει η νέα κυβέρνηση, ο κ. Λαβίδας στέκεται στην ανάγκη στήριξης του οικογενειακού εισοδήματος, ίσως και μέσα από τη μείωση του ΦΠΑ, των κοινωνικά ασθενέστερων στρωμάτων. Επίσης, διατήρηση της φιλοεπενδυτικής πολιτικής που δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας.

Διαβάστε ακόμη

Eurogroup: «Σφικτή» πολιτική, «τέλος» στα έκτακτα μέτρα στήριξης και «όχι» στα μόνιμα

Οι ακτοπλόοι, το Μαξίμου και η Επιτροπή Ανταγωνισμού, η Intrakat και οι ΑΠΕ, ο κροίσος της Ενέργειας και η χαρά των δικηγόρων 

14 περιφερειακά αεροδρόμια: Άγγιξε τα 12 εκατ. η επιβατική κίνηση το α’ εξάμηνο – Η διαφορά με το 2019 και 2022 (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ