Με ένα τριετές πλάνο επενδύσεων που θα φτάσει συνολικά τα 180 εκατ. ευρώ, η ΑΒ Βασιλόπουλος στοχεύει στην επιτυχή ολοκλήρωση της αναδιοργάνωσης του δικτύου της θέτοντας παράλληλα ως βασικό «εργαλείο» για την επέκτασή της «σε κάθε γειτονιά» τα franchise καταστήματα.

«Η αναδιάρθρωση του δικτύου καταστημάτων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη είναι αυτό που χαρακτηρίζει τη χρονιά που διανύσαμε», λέει ο Brand Presidet της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας. Και προσθέτει: «Συγκεκριμένα, μετατρέψαμε 47 μικρά καταστήματα σε franchise, αποκτήσαμε τρία νέα εταιρικά καταστήματα στη Χερσόνησο του Ηρακλείου Κρήτης, στην Πάρο και στους Αγίους Αναργύρους στην Αττική και ανακαινίσαμε τα δύο μεγάλα μας καταστήματα στην Ερυθραία (επί της εθνικής οδού) και στο Ελληνικό. Διακόψαμε τη λειτουργία καταστημάτων που δεν ήταν κερδοφόρα, ενώ αναπτύξαμε το δίκτυo franchise με περίπου 80 καταστήματα, είτε μέσα από ήδη υπάρχοντα, που λόγω τετραγωνικών ή συνθηκών ήταν προτιμότερο να μετατραπούν σε franchise, όπως, για παράδειγμα, τα καταστήματα γειτονιάς στην Πετρούπολη (Αν. Ρωμυλίας) ή στο Μενίδι (Φιλαδελφείας), είτε μέσω εξαγορών, όπως στην περιοχή της Ηλείας με την απόκτηση των καταστημάτων Τερζής, είτε με νέα εξαρχής καταστήματα, όπως στο Αγιον Ορος, φτάνοντας τα 300 franchise καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Με αυτόν τον τρόπο βελτιώνουμε διαρκώς την εικόνα του δικτύου μας και την παρεχόμενη εξυπηρέτηση προς τον πελάτη.

Νίκος Λαβίδας

Παράλληλα, αναβαθμίζουμε τις υπηρεσίες μας και το e-shop μας, όπως τις υπηρεσίες ταχείας παράδοσης (fast delivery), διευρύνοντας το δίκτυο των συνεργατών μας. Φέτος, προσθέσαμε την e-food μετά τη συνεργασία μας με τη Wolt για γρήγορες παραδόσεις εντός 1 ώρας. Σε αυτό το κομμάτι εντάσσεται και η αναβάθμιση της AB Plus εφαρμογής, η οποία περνά σε νέο περιβάλλον διεπαφής (interface) για την καλύτερη εμπειρία χρήσης, που θα λανσαριστεί στο κλείσιμο του 2024. Παράλληλα, δίνουμε διαρκώς προτεραιότητα στα προϊόντα υψηλής ποιότητας σε ανταγωνιστικές τιμές, ενώ οι ισχυρές συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς μάς δίνουν την ώθηση να προσφέρουμε πάντα το καλύτερο και να στηρίζουμε την εγχώρια οικονομία, ακόμα και εξάγοντας τα τοπικά προϊόντα σε αγορές όπου δραστηριοποιείται ο όμιλός μας (Σερβία, Ρουμανία, Τσεχία)».

Επίσης, σημαντικές κινήσεις έγιναν στο θέμα της βιωσιμότητας, που αποτελεί σημαντικό στοιχείο του πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος στοχεύοντας σε μηδενικές εκπομπές αερίων μέχρι το 2050 στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας. «Ετσι, επενδύουμε σε φιλικές πολιτικές προς το περιβάλλον, βελτιστοποιώντας τις υποδομές και τον εξοπλισμό μας ώστε να περιορίζουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις συνέπειες της λειτουργίας μας. Κινητοποιούμε την εφοδιαστική αλυσίδα ώστε με τους προμηθευτές μας να θέτουμε κοινούς στόχους για μείωση του διοξειδίου του άνθρακα και ήδη κάναμε μαζί τους τα πρώτα βήματα τη χρονιά που διανύσαμε», εξηγεί.

Για τη νέα χρονιά το πλάνο της ΑΒ Βασιλοπουλος είναι πολυεπίπεδο. «Ανταποκρινόμενοι στις εξελισσόμενες ανάγκες της αγοράς, περίπου το 40% των επενδύσεών μας για το 2025 θα αφορά το δίκτυο καταστημάτων και την αναδιάρθρωσή του. Ευελπιστούμε στο νέο έτος να έχουμε 50 νέα καταστήματα, με το μεγαλύτερο μέρος τους να εντάσσεται στο δίκτυο franchise», λέει ο κ. Λαβίδας. Οπως εξηγεί, προτεραιότητα έχουν οι περιοχές με αυξημένες ανάγκες. «Ψάχνουμε πάντα ευκαιρίες στην ηπειρωτική και τη νησιωτική Ελλάδα ώστε να προσφέρουμε λύσεις που συνδυάζουν άνεση και προσιτές τιμές. Η έμφαση που δίνουμε είναι στη Βόρεια Ελλάδα και στα μεγάλα μας νησιά, κυρίως με την επέκταση του δικτύου franchise. Το σημαντικό για εμάς είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος να βρίσκεται σε κάθε γειτονιά», προσθέτει.

«Οι επενδύσεις μας, επίσης, θα στοχεύσουν στη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και την αναβάθμιση των υποδομών μας. Παράλληλα, σημαντικοί πόροι θα διατεθούν για τεχνολογικές βελτιώσεις, αλλά και για έργα πράσινης ανάπτυξης, που συμβαδίζουν με τον στόχο μας για μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα έως το 2050. Ωστόσο, η νέα χρονιά είναι ορόσημο για εμάς, καθώς έχουμε θεσπίσει την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων και πλαστικών κατά 50% μέχρι το 2025», λέει ο Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Στο μέτωπο του πληθωρισμού, ο κ. Λαβίδας εκτιμά ότι σε γενικές γραμμές έχει επέλθει σταθεροποίηση στις τιμές των βασικών αγαθών επικαλούμενος στοιχεία του ΙΕΛΚΑ. Εξαίρεση ίσως αποτελούν τα προϊόντα καφέ και κακάο λόγω του ράλι των διεθνών τιμών, αλλά και κάποια νωπά φρούτα και λαχανικά ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης ξηρασίας. «Από την πλευρά μας, σε συνεργασία με τους προμηθευτές μας, προσφέρουμε εκατοντάδες βασικά αγαθά που καλύπτουν ευρεία γκάμα αναγκών σε σταθερά “κάθε μέρα χαμηλή τιμή”. Ταυτόχρονα, διαθέτουμε επώνυμα προϊόντα και ιδιωτικής ετικέτας σε προσιτές τιμές, ενώ προσφέρουμε όφελος αγοράς σε όλες τις βασικές κατηγορίες μέσα από την κάρτα πιστότητας AB Plus. Κάθε εβδομάδα οι πελάτες μας κερδίζουν επιταγές 3 και 6 ευρώ για ακόμα πιο οικονομικές αγορές, αλλά πιστώνονται και πόντοι στην κάρτα τους για περαιτέρω όφελος. Αυτές είναι οι κινήσεις που μπορούμε και κάνουμε από την πλευρά μας για να ενισχύσουμε την αγοραστική δύναμη των πελατών μας», τονίζει.

Υπό τα νέα δεδομένα ο κ. Λαβίδας θεωρεί πως πλέον είναι καιρός να επαναξιολογηθούν τα περιοριστικά μέτρα που έχει επιβάλει η κυβέρνηση στην αγορά. «Το λιανικό εμπόριο λειτουργεί με πολύ μικρά περιθώρια κέρδους, ειδικά στο υπάρχον νομικό πλαίσιο. Σύμφωνα με τον ΙΕΛΚΑ, το περιθώριο κέρδους το 2023 ήταν 1,8%. Είναι σημαντικό λοιπόν να εξεταστεί η μακροπρόθεσμη επίδραση αυτών των κυβερνητικών μέτρων στην εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων και την οικονομία και να αξιολογηθεί αν αυτή είναι η μόνη λύση για να στηρίξουμε τους καταναλωτές.

Κάποια μέτρα έχουν νόημα για την περίοδο που λαμβάνονται, όταν όμως αυτά δεν αναθεωρούνται, τότε δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που φιλοδοξούν να λύσουν. Ωστόσο, είμαστε σε διαρκή και άμεση επικοινωνία και ανοιχτό διάλογο με την Πολιτεία και τους φορείς προκειμένου να βρίσκονται οι βέλτιστες δυνατές λύσεις για το καταναλωτικό κοινό και την αγορά», καταλήγει.

«Το 40% των επενδύσεών μας για το 2025 θα αφορά το δίκτυο καταστημάτων και την αναδιάρθρωσή του. Ευελπιστούμε στο νέο έτος να έχουμε 50 νέα καταστήματα, με το μεγαλύτερο μέρος τους να εντάσσεται στο δίκτυο franchise», αναφέρει ο κ. Λαβίδας.

Διαβάστε ακόμη 

14 δισ. ευρώ σε στρατηγικά έργα το 2025 

Νίκος Μουστάκας (ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ): «Είναι μαγικό να μεγαλώνεις γενιές και γενιές παιδιών» (pics)

Τουρισμός: Οι χαμένοι και οι κερδισμένοι στη χρονιά του νέου ρεκόρ (πίνακας)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα