Ένας ελληνικός «’’μονόκερος’’ σε αναμονή». Μια unicorn σε εξέλιξη. Οι φράσεις που χρησιμοποιούνται και στο εξωτερικό -από ανθρώπους της αγοράς ή και από media- για την περιγραφή της Blueground, δίνουν το στίγμα για την επόμενη μέρα μιας start up, από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες στον χώρο του real estate και της τεχνολογίας.

Μιας prop tech πλατφόρμας η οποία ξεκίνησε την πορεία της το 2013 από τις… γειτονιές της Αθήνας και σήμερα προσφέρει πρόσβαση σε επιπλωμένα, υψηλής ποιότητας διαμερίσματα σε target groups πελατών όπως π.χ. στελέχη επιχειρήσεων, έχοντας καταφέρει να επεκτείνει γεωγραφικά τις διεθνείς δραστηριότητες της σε πάνω από 18 πόλεις (σε ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία, Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Ισπανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Τουρκία και εσχάτως και στην Λατινική Αμερική), με 5.500 κατοικίες στο χαρτοφυλάκιο της και την αποτίμηση της να αναφέρεται πως έχει εκτιναχθεί στα 750 εκατ. δολ.

Όχι πολύ μακριά, δηλαδή, από το όριο του 1 δισ. δολ. που εξασφαλίζει την κατάταξη μιας νεοφυούς εταιρείας στην κατηγορία των unicorns.

Πρόσφατα, η Blueground βρέθηκε η ίδια σε ρόλο στρατηγικού επενδυτή. Ανακοίνωσε συγκεκριμένα, λίγο μετά από τα μέσα Ιανουαρίου, ότι θα ηγηθεί επένδυσης ύψους 14 εκατ. δολ. σε μια άλλη start up, την Tabas στη Βραζιλία (με τον CEO και συνιδρυτή της, Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου (φωτογραφία), να εντάσσεται στο Δ.Σ. της τελευταίας), αποκτώντας έτσι παρουσία και στην Λατινική Αμερική το 2022 και αναζητώντας συνέργειες σε επίπεδο τεχνολογίας, μάρκετινγκ και λειτουργικών διαδικασιών.

Προσελκύοντας, ίσως και η ίδια ένα τέτοιο επενδυτικό ενδιαφέρον, ικανό να φέρει ενδεχομένως ένα «χρυσό» deal και να επιταχύνει την μετάταξη της στους «μονόκερους»…

Η Blueground αναδείχθηκε ως η καλύτερα χρηματοδοτούμενη ελληνική start up της περασμένης χρονιάς, συγκεντρώνοντας 180 εκατ. δολ. (154 εκατ. ευρώ) σε χρηματοδότηση γύρου C με επιδίωξη την αύξηση των ρυθμών ανάπτυξης της. Αθροιστικά δε, από την ίδρυση της έχει φθάσει τα 258 εκατ. δολ. Κέρδισε μάλιστα την ψήφο εμπιστοσύνης επενδυτών της εμβέλειας της WestCap του Αμερικανού επιχειρηματία Λόρενς Τόσι, της Geolo Capital-επενδυτικού βραχίονα του οικογενειακού γραφείου διαχείρισης κεφαλαίων του δισεκατομμυριούχου Τζον Πρίτσκερ, αλλά και από το Prime Ventures και ελληνικό fund των Venture Friends, λαμβάνοντας 40 εκατ. ως δανειακή χρηματοδότηση από την Silicon Valley Bank.

Η μεγάλη συμφωνία για την εξαγορά του 47% της neobank Viva Wallet από την JP Morgan είναι ένας επιπλέον λόγος για να στραφεί η προσοχή των ξένων επενδυτών στην πορεία των ελληνικών start up και δη στις προοπτικές των ήδη καθιερωμένων…

Μια επιβεβαίωση του γενικότερου ενδιαφέροντος που προκαλεί το «θαύμα» της Blueground αποτελεί η νέα εκτενής αναφορά του Forbes, τις προηγούμενες ημέρες, στην ελληνική start up και τον επικεφαλής της Άλεξ Χατζηελευθερίου, αναγνωρίζοντας ότι «αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται και ζουν οι άνθρωποι στο εξωτερικό».

Πέντε χρόνια σε 12 πόλεις

Γίνεται λόγος για την επιδείνωση της ταλαιπωρίας όσων ταξιδεύουν είτε για επαγγελματικές υποχρεώσεις, είτε για αναψυχή και επιθυμούν να διαμείνουν σε μια άλλη χώρα για ένα μεγάλο, σχετικά, χρονικό διάστημα, κατά την διάρκεια της πανδημίας.
Και αποδίδεται στην Blueground, «μια εταιρεία τεχνολογίας που διαθέτει ένα επιμελημένο δίκτυο χιλιάδων ποιοτικών, πλήρως επιπλωμένων διαμερισμάτων σε μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο για διαμονές ενός μήνα ή περισσότερο», η προσπάθεια για την λύση του προβλήματος – το οποίο είχε βιώσει και ο σημερινός CEO της από τον καιρό που ως σύμβουλος επιχειρήσεων αναγκάσθηκε επί 5 χρόνια να ζήσει σε 12 διαφορετικές πόλεις.

Τότε, συνειδητοποίησε ότι υπήρχε ανάγκη για ευέλικτες μισθώσεις γύρω από επιπλωμένα, υψηλής ποιότητας διαμερίσματα στις μεγαλουπόλεις του κόσμου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Blueground παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες της πλατφόρμας της να δει on line ένα αξιόπιστο και ποιοτικό σπίτι και να κάνει κράτηση με μερικά κλικ «…με την ηρεμία και την αυτοπεποίθηση που χρειάζονται για να μετακινηθούν από πόλη σε πόλη.».

«Κλειδί» η ανάκαμψη στις ΗΠΑ

Ο Απόστολος Αποστολάκης, ένας expert της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, είχε δηλώσει πριν από αρκετούς μήνες στο Newmoney ότι η Blueground ανήκε στις top ελληνικές start ups από αυτές που –από τότε- ξεχώριζε στο portfolio των 3 funds του VentureFriends οι οποίες έκαναν, ήδη, διεθνή καριέρα και έθετε υποψηφιότητα για το «κλαμπ του 1 δισ.».

«Είναι πολύ πιο κοντά από όσο νομίζουμε αυτός ο στόχος. Αισθάνομαι βέβαιος ότι ελληνικές start ups, όπως το Blueground και άλλες, θα φθάσουν σε αυτό το milestone», ήταν χαρακτηριστική δήλωση του Partner και Co Founder των VF.

Χειμώνα προς Άνοιξη του ιδιαίτερα δύσκολου -λόγω των συνθηκών που προκαλούσε η πανδημία- 2021 η Blueground κατόρθωνε να ανακάμψει δυναμικά σε μια απαιτητική αγορά όπως αυτή των ΗΠΑ και να μπει σε αναπτυξιακή πορεία. Σε μια χρονική περίοδο, κατά την οποία πετύχαινε δυο σημαντικά βήματα: την δραστηριοποίηση της, εκείνους τους μήνες, στην μεσοχρόνια μίσθωση διαμερισμάτων σε άλλες δυο πόλεις-«κλειδιά», το Ντένβερ στην Αμερική και την Βιέννη στην Ευρώπη.

Ο επόμενος στόχος που είχε τεθεί – ως τα τέλη του 2021- ήταν να πάει η Blueground σε Μαδρίτη, Ζυρίχη και Βερολίνο και απώτερος να αποκτήσει παρουσία σε 50 πόλεις παγκοσμίως μέχρι το 2025.

Στις 18 πόλεις όπου βρίσκονται τα προς ενοικίαση 5.500 ιδιόκτητα διαμερίσματα που διαχειρίζεται η ελληνική start up, σύμφωνα με το Forbes, συμπεριλαμβάνονται επίσης Αθήνα, Κωνσταντινούπολη, Ντουμπάι, Νέα Υόρκη, Βοστόνη, Λος Άντζελες, Ουάσιγκτον, Σικάγο, Σαν Φρανσίσκο, Σιάτλ, Όστιν, Παρίσι, Λονδίνο, ενώ, στον ορίζοντα της υπάρχουν Μαϊάμι, Λισαβόνα, Βρυξέλλες, Λουξεμβούργο, Κοπεγχάγη και Βαρκελώνη. Κάτι που αυτομάτως μπορεί να της διασφαλίσει μια ηγετική θέση στην αγορά της διαχείρισης ακινήτων…

Υπάλληλοι Apple, Tesla, Amazon, Uber, Netflix

Η πανδημία αναπόφευκτα προκάλεσε δυσλειτουργίες και στον κλάδο που κινείται η Blueground, αυτήν των ακινήτων. Κυρίως, επειδή σταμάτησαν κάποια στιγμή οι μετεγκαταστάσεις που συσχετίζονται με επιχειρήσεις. Και όπως επισήμανε ο Άλεξ Χατζηελευθερίου με την άρση των περιορισμών παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση τους, καθώς ανοίγουν ξανά γραφεία, παρότι εταιρείες διευκολύνουν την εξ’ αποστάσεως εργασία με αποτέλεσμα να είναι δυσδιάκριτη η «γραμμή» που ορίζει ένα επαγγελματικό ταξίδι.

Το 2021 η Blueground «φιλοξένησε» 50% περισσότερους επισκέπτες σε σύγκριση με το 2020 (20.000 άτομα περίπου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους) και πολλοί από αυτούς υπάλληλοι επιχειρήσεων του μεγέθους των Apple, Tesla, Amazon, Uber, Netflix κ.α.

Τα έσοδα της ξεπέρασαν τα 145 εκατ. δολ. και διατήρησε μια μέση παγκόσμια πληρότητα της τάξης του 94% στα διαμερίσματα της.

Για τον επίλογο: ο CEO της Blueground φέρεται να έχει αναφερθεί παλαιότερα στην προοπτική της εισόδου της σε οργανωμένη αγορά, πιθανότατα στο Χρηµατιστήριο της Νέας Υόρκης. Ο χρόνος θα δείξει…

Διαβάστε ακόμη

Το πολιτικό δελτίο, η Παγκρήτια με HSBC, η Frigoglass και το δακτυλίδι πέντε καρατίων του Πηλαδάκη

Oδεύει για άγονος ο διαγωνισμός των 80 εκατ. ευρώ για τα δικαστήρια Πειραιά

Ποιοι μπορούν να πάρουν περισσότερες δόσεις για τη ρύθμιση οφειλών