Η εστίαση είναι ένας κλάδος που δεν σταματά να εξελίσσεται. Από τις νέες καταναλωτικές συνήθειες και την ανάγκη για γρήγορη πληροφόρηση, μέχρι την τεχνολογική πρόοδο και την επιρροή της τεχνητής νοημοσύνης, οι επιχειρήσεις αναζητούν εργαλεία που θα τις βοηθήσουν να επιβιώσουν αλλά και να αναπτυχθούν.
Σε αυτό το πλαίσιο, μια startup με ελληνική έμπνευση, το e-menus, φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές προσεγγίζουν την εστίαση και, ταυτόχρονα, να προσφέρει στους επιχειρηματίες μοναδικά εργαλεία που αυξάνουν τον τζίρο τους.
Πίσω από το εγχείρημα βρίσκεται ο Χαράλαμπος Καραγκίκας, δημιουργός και CEO της HUNTOM LTD. Ένας αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας με πορεία τριών δεκαετιών, που από το 1998 δραστηριοποιήθηκε με επιτυχία σε εστίαση, θεραπευτικά κέντρα και κατασκευές. Το 2019 έκανε τη στροφή στην τεχνολογία, επενδύοντας σε μια ιδέα που έμελλε να εξελιχθεί σε πλήρες project με διεθνείς προοπτικές.
«Από την αρχή ήξερα ότι το project έπρεπε να έχει παγκόσμια διάσταση», αναφέρει στο newmoney, εξηγώντας πως η στρατηγική αυτή δεν ήταν απλώς μια φιλοδοξία αλλά προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα του e-menus. Δεν είναι τυχαίο ότι το brand και τα συναφή σήματα έχουν ήδη κατοχυρωθεί σε όλη την Ευρώπη, ενώ η διαδικασία συνεχίζεται σε άλλες ηπείρους.

Ο πλήρης οδηγός εστίασης, σε ένα app
Η ιστορία ξεκίνησε το 2019 με την ανάπτυξη μιας native εφαρμογής για iOS και Android. Χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια εντατικής δουλειάς για να ολοκληρωθούν οι λειτουργικότητες που θα έδιναν στο app τον δικό του χαρακτήρα.
Το 2024 το e-menus (www.e-menus.app, support@e-menus.app) λανσαρίστηκε επίσημα, ως ένας πλήρης και ενημερωμένος οδηγός εστίασης. Περιλαμβάνει καταστήματα όλων των κατηγοριών και προσφέρει στους χρήστες πλήρη πληροφόρηση: διευθύνσεις, GPS για εύκολη πρόσβαση, τηλέφωνα επικοινωνίας, φωτογραφίες σε πλήρη οθόνη, καθώς και πολλαπλά μενού (καθιστικό, takeaway, delivery). Τα μενού εμφανίζονται αυτόματα στη γλώσσα του κινητού, χωρίς να χρειάζεται καμία ενέργεια από τον χρήστη.
Σήμερα, περισσότερα από 235 καταστήματα στην Αθήνα και άλλες πόλεις, καθώς και 32 καταστήματα στην Πάρο, έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα – και ο αριθμός αυξάνεται συνεχώς. Οι χρήστες μπορούν να φιλτράρουν αναζητήσεις ανά κουζίνα, περιοχή, ειδικά μενού, ακόμη και να ενημερώνονται real-time για Happy Hours.
Οι καινοτομίες
Η διαφορά του e-menus βρίσκεται στις καινοτομίες του:
• Loyalty πρόγραμμα: Σχεδιασμένο με έναν αποκλειστικό και πρωτότυπο τρόπο λειτουργίας, που δεν υπάρχει σε καμία άλλη πλατφόρμα παγκοσμίως. Ήδη εφαρμόζεται σε καταστήματα με εντυπωσιακά αποτελέσματα.
«Το loyalty του e-menus δεν είναι απλά μια κάρτα πόντων. Είναι μια κάρτα με τεχνολογία που συνεργάζεται με κινητά τηλέφωνα. Το σχεδιάσαμε έτσι ώστε να δίνει πραγματικό κίνητρο στον πελάτη να επιστρέψει και, ταυτόχρονα, να αυξάνει τον τζίρο του καταστήματος. Είναι win-win για όλους», τονίζει ο Χαράλαμπος Καραγκίκας.

• Happy Hour σε πραγματικό χρόνο: Ο επιχειρηματίας δημοσιεύει προσφορές real time και οι πελάτες τις βλέπουν άμεσα.
«Σκεφτείτε πόσο δυναμικό είναι να μπορεί ο επιχειρηματίας να ανεβάσει μια προσφορά στις 7 το απόγευμα και στις 7:01 να τη δουν οι πελάτες στο κινητό τους. Αυτό αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού», προσθέτει.
• Μενού στη γλώσσα του κινητού: Μια λειτουργικότητα που δεν διαθέτει κανένα QR code μενού διεθνώς. Οι χρήστες βλέπουν το μενού στη γλώσσα τους όχι μόνο μέσω QR, αλλά και απο Google, TripAdvisor, social media και σε δεδομένα που αντλεί η τεχνητή νοημοσύνη.
«Όταν ο πελάτης βλέπει το μενού στη γλώσσα του, χωρίς να χρειαστεί να κάνει τίποτα, νιώθει αμέσως πιο άνετα. Αυτό είναι εμπειρία φιλοξενίας – και την προσφέρουμε με την τεχνολογία.»
• Ολοκληρωμένες λύσεις: Websites, φωτεινές πινακίδες, επιτραπέζια ταμπελάκια από ατσάλι ή κρύσταλλο. Ένα πλήρες πακέτο υπηρεσιών που δεν παρέχει καμία άλλη εταιρία στον κόσμο.
«Στόχος μας είναι να δίνουμε στους επιχειρηματίες εστίασης μοναδικά εργαλεία που τους επιτρέπουν να ανεβάζουν καθημερινά τον τζίρο τους», σημειώνει ο κ. Καραγκίκας.
Η επέκταση του 2025
Το 2025 αποτέλεσε χρονιά-σταθμό. Από τον Ιανουάριο ξεκίνησε η ανάπτυξη νέων λειτουργιών σε web μορφή, ενώ τον Ιούνιο οι υπηρεσίες βγήκαν στην αγορά. Η λογική ήταν να διοχετεύονται τα δεδομένα των καταστημάτων σε ένα ευρύτερο οικοσύστημα.

Η επέκταση περιλαμβάνει:
• QR code menu εξελιγμένο: Ο χρήστης σκανάρει, εμφανίζεται το λογότυπο του καταστήματος με animation, το περιβάλλον στα χρώματα του καταστήματος, φωτογραφίες σε πλήρη οθόνη και το μενού αυτόματα στη γλώσσα του.
• Επιτραπέζια ταμπελάκια: Ειδικά σχεδιασμένα για εύκολη μεταφορά και αποθήκευση, από ανοξείδωτο ατσάλι ή κρύσταλλο υψηλής αισθητικής για high-end, fine dining εστιατόρια. «Θέλαμε ακόμη και το ταμπελάκι του QR να είναι εμπειρία. Το κρύσταλλο στα fine dining εστιατόρια δεν είναι λεπτομέρεια• είναι μήνυμα ποιότητας και αισθητικής», εξηγεί.
• Παγκόσμια προβολή: Τα μενού τοποθετούνται με μία ενιαία ταυτότητα σε Google, TripAdvisor και social media με την ίδια premium παρουσίαση όπως στο QR code.
• Websites: Δημιουργία responsive, user-friendly, με δυνατότητα σύνδεσης με εταιρίες κρατήσεων, delivery και διαδραστικού μενού. Παράδοση σε μόλις τρεις ημέρες. Για επιχειρήσεις με ήδη υπάρχον site, υπάρχει η δυνατότητα ενσωμάτωσης του ηλεκτρονικού μενού μέσω iframe, γρήγορα και εύκολα.
• Φωτεινές ταμπέλες & αναλόγια: Plexiglass επιτοίχιες ταμπέλες, αναλόγια από αλουμίνιο φωτιζόμενα, προσαρμοσμένο το λογότυπο του καταστήματος και το QR code που οδηγεί στο διαδραστικό μενού.
• Διαχείριση τιμοκαταλόγου: Από τη δακτυλογράφηση και μετάφραση του μενού (με μεταφραστές) μέχρι την προσαρμογή του σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή, με αυτόματη ενημέρωση κάθε φορά που γίνονται αλλαγές.
«Η παράδοση όλων αυτών των υπηρεσιών-αντικειμένων σε κάθε κατάστημα ολοκληρώνεται σε 5-8 ημέρες», τονίζει ο δημιουργός του project.
Real-time ενημέρωση
Με προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης, οι καταστηματάρχες αλλάζουν τιμές, προσθέτουν-αφαιρούν πιάτα ημέρας ή προσφορές και οι αλλαγές ενημερώνονται αυτόματα παντού: QR στο τραπέζι, Google, TripAdvisor, social media, ταμπέλα, αναλόγιο, website.
«Το να αλλάζει μια τιμή ή να προστίθεται ένα πιάτο και να ενημερώνονται αυτόματα όλα τα μέσα – από το QR στο τραπέζι μέχρι την Google, το TripAdvisor, τα Social την Ταμπέλα – είναι κάτι που μέχρι τώρα φάνταζε αδύνατο. Εμείς το κάναμε πράξη», υπογραμμίζει ο Χαράλαμπος Καραγκίκας.
Η πληροφόρηση είναι ενιαία, ακριβής και σωστή – και μάλιστα αντλείται πλέον και από τις πλατφόρμες AI, που βρίσκουν στο e-menus επίσημη πηγή δεδομένων.
Η αγορά και οι προοπτικές
Στην Ελλάδα, οι δυνητικοί πελάτες αγγίζουν τις 106.000 επιχειρήσεις εστίασης. Όμως το e-menus είναι φτιαγμένο για διεθνή αγορά. Από την αρχιτεκτονική του έως την κατοχύρωση του brand, το project έχει global χαρακτήρα.
«Πάντα πίστευα ότι η εστίαση είναι παγκόσμια γλώσσα. Το e-menus δεν σχεδιάστηκε για μια χώρα, αλλά για κάθε επιχείρηση που θέλει να μιλήσει στον πελάτη της σωστά, όπου κι αν βρίσκεται», επισημαίνει ο ιδρυτής.
Η ευελιξία της πλατφόρμας επιτρέπει διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα ανά χώρα, ενώ μπορεί να προσφέρει ανεξάρτητες υπηρεσίες σε μεμονωμένα καταστήματα οπουδήποτε στον κόσμο. Tο project μπορεί να είναι προσοδοφόρο ακόμη και με μικρό αριθμό συνεργασιών.

Στρατηγικές συνεργασίες
Με την αγορά να δείχνει ισχυρή αποδοχή, το επόμενο βήμα είναι οι συνεργασίες. Το e-menus αναζητά έναν «global παίκτη» που θα επιταχύνει την εξάπλωσή του.
«Η τεχνολογία υπάρχει. Το επιχειρηματικό μοντέλο είναι έτοιμο. Το μόνο που απομένει είναι η συνέργεια που θα επιταχύνει την παγκόσμια εξάπλωση», εξηγεί ο κ. Καραγκίκας.
Εστίαση και AI
Η φιλοδοξία είναι ξεκάθαρη: να καθιερωθεί το e-menus ως ενιαίο και αξιόπιστο μέσο πληροφόρησης και προβολής για την εστίαση.
«Πάντα θα κοιτάμε μπροστά και θα προσπαθούμε να ανακαλύπτουμε ανάγκες και καινοτόμες λύσεις για τα καταστήματα εστίασης και να τις προσφέρουμε απλόχερα στους επιχειρηματίες», υπογραμμίζει ο ιδρυτής του.
Παράλληλα, το project ανοίγει νέους δρόμους μέσα από την τεχνητή νοημοσύνη: «Ήδη εξετάζουμε διάφορες λύσεις μέσω AI και πολλές λειτουργικότητες αρχίζουμε και τις χτίζουμε εκεί. Είναι η φυσική εξέλιξη για να δώσουμε ακόμα μεγαλύτερη αξία στον κλάδο», καταλήγει.
Διαβάστε ακόμη
Οι αλλαγές στο ΝΟΚ γκρεμίζουν το κυβερνητικό campus στην ΠΥΡΚΑΛ
Restart στα τρένα με επενδύσεις €10 δισ. την επόμενη δεκαετία
Τα 20 δημοφιλέστερα ελληνικά ανδρικά ονόματα: Από τον Γεώργιο μέχρι τον Ανδρέα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.