Η γυναίκα που κουβαλά την καρδάρα με το γάλα εξαφανίστηκε! Το γαλαζοπράσινο τρίγωνο πάνω απ’ όνομα ΔΕΛΤΑ με έντονα κόκκινα γράμματα είναι πλέον κενό και στην κορυφή προστέθηκε και το moto περί καλής διατροφής. Για κάποιους ίσως είναι ψιλά γράμματα, για τη ΔΕΛΤΑ Τρόφιμα όμως που εδώ και περίπου ένα χρόνο μπήκε σε έναν δρόμο αναδιάρθρωσης και μετασχηματισμού από τη νέα ιδιοκτησία του μητρικού Ομίλου Vivartia, CVC, αποτελεί την επίσημη έναρξη ενός μετασχηματισμού. Μίας διαδικασίας που σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Χρήστο Τσόλκα θα εξελίξει τη ΔΕΛΤΑ σε μία εταιρεία τροφίμων με την γενικότερη έννοια και με εστίαση στην υγιεινή διατροφή και την καινοτομία.

«Στόχος μας είναι η ΔΕΛΤΑ να γίνει μία ολοκληρωμένη εταιρεία τροφίμων και όχι μόνο γαλακτοβιομηχανία. Να αποτελέσει σημείο αναφοράς για ποιοτικά, απολαυστικά και υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντα», σημείωσε ο κ. Τσόλκας κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης με δημοσιογράφους. Παράλληλα, όμως, με αυτό τον τρόπο θα επιχειρήσει να ενισχύσει και την κερδοφορία της μιας και τα περιθώρια κέρδους των προϊόντων γάλακτος έχουν περιοριστεί σημαντικά, ενώ χυμοί, τσάι, γιαούρτι και εναλλακτικά έχουν σαφώς καλύτερα περιθώρια και φέρνουν μεγαλύτερη υπεραξία στην εταιρεία. Είναι ενδεικτικό πως σήμερα το γάλα σε επίπεδο όγκου αποτελεί το 70% του τζίρου της ΔΕΛΤΑ αλλά σε αξία φθάνει το 55%.

Σημειωτέον πως το πρώτο βήμα της νέας προϊοντικής επέκτασης έχει γίνει ήδη με τα φυτικά ροφήματα ενώ φαίνεται ότι θα ακολουθήσουν και άλλα προϊόντα στην ευρύτερη κατηγορία vegan. Αν και ο κ. Τσόλκας απέφυγε να προβεί σε περαιτέρω λεπτομέρειες για τις υπόλοιπες κατηγορίες που η ΔΕΛΤΑ εξετάζει, διευκρίνισε πως αυτές δεν θα συμπέσουν με αυτές στις οποίες έχει ήδη παρουσία ο Όμιλος Vivartia μέσω των άλλων δύο εταιρικών πυλώνων, των κατεψυγμένων και των εστιατορίων.

Επίσης αξιοσημείωτο το γεγονός πως η προϊοντική επέκταση δεν θα γίνει μόνο οργανικά αλλά και με εξαγορές, όπως τόνισε ο κ. Τσόλκας υπενθυμίζοντας πως πέραν των πωλήσεων περιουσιακών στοιχείων εκ μέρους της ΔΕΛΤΑ πέρυσι, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης, υπήρξαν και εξαγορές όπως της εισαγωγικής – εμπορικής «Δανιήλ Σ Γκατένιο & Υιος» ή του τυροκομείου Κουρέλα.

Παραδέχθηκε δε πως σε μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για την αγορά γάλακτος πέρυσι η πώληση των ανενεργών εγκαταστάσεων στο Πλατύ Ημαθίας και τον Ταύρο και της «χρυσοτόκου όρνιθας» της βουλγαρικής United Milk Corporation στον ανταγωνιστικό όμιλο των αδερφών Σαράντη ενίσχυσε σημαντικά το ταμείο της εταιρείας ώστε να έχει τη δυνατότητα σήμερα για ευελιξία και πιθανές νέες εξαγορές.

Από τη χθεσινή ενημερωτική εκδήλωση της ΔΕΛΤΑ Τρόφιμα

Ενίσχυση του δικτύου

Επίσης ο κ. Τσόλκας υπογράμμισε πως το μεγάλο asset της εταιρείας είναι το δίκτυο διανομής, με 27.000 σημεία πώλησης και με ισχυρή δικτύωση στη μικρή λιανική. Παραδέχθηκε ότι πρόθεση του είναι η εκμετάλλευση του δικτύου διανομής με τη διακίνηση και τρίτων, κάτι όμως που θα γίνει στοχευμένα.

Η Δωδώνη

Επίσης πάντα υπάρχει και η προοπτική συνεργιών με τη Δωδώνη, αν και ο κ. Τσόλκας τόνισε πως αν και υπάρχουν κάποια σχέδια, όλα θα εξαρτηθούν απ’ την ενεργοποίηση της ρήτρας πλήρους εξαγοράς της γαλακτοβιομηχανίας από την Ήπειρο απ’ το CVC.

Ανατιμήσεις ως 28%

Σε ό,τι αφορά την εμπορική πολιτική, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ σημείωσε πως πέρυσι η εταιρεία προχώρησε σε ανατιμήσεις από 10% ως 28% στα προϊόντα της. Το μάξιμουμ της ανατίμησης είχε το φρέσκο γάλα καθώς η πρώτη ύλη πέρυσι εκτινάχθηκε ως και 60%.

Φέτος, που η τιμή του γάλακτος ακολουθεί πτωτική πορεία, η ΔΕΛΤΑ έχει εντείνει τις προωθητικές ενέργειες. «Φέτος ξεκινήσαμε για να επιστρέψουμε στον καταναλωτή κάποια από αυτά που πλήρωσε πέρυσι λόγω της αύξησης των κοστολογικών μεγεθών. Μείωση στους τιμοκαταλόγους δε νομίζω να κάνουμε όμως αυτό δεν έχει και μεγάλη σημασία γιατί οι προσφορές είναι σε τέτοια έκταση και σε τέτοιο εύρος προϊόντων και σε τόσο μεγάλη συχνότητα που δεν έχει μεγάλη διαφορά από τη μείωση που θα μπορούσε  να αποτυπωθεί στους τιμοκαταλόγους» ανέφερε ο κ. Τσόλκας.

Πλήγμα από το καλάθι

Το ζήτημα της τιμής στο ράφι πάντως έχει επηρεάσει συνολικά την αγορά του φρέσκου γάλακτος με τον κ. Τσόλκα να λέει πως όλες οι εταιρείες έχουν χάσει μερίδια αγοράς καθώς ο κόσμος στρέφεται, μέσω του «καλαθιού του νοικοκυριού», στις φθηνότερες επιλογές της ιδιωτικής ετικέτας. Τόνισε μάλιστα πως το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας στο φρέσκο γάλα εκτινάχθηκε από το 11% στο 25% με τις απώλειες της ΔΕΛΤΑ να είναι περίπου τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες.

Παρά το γεγονός ότι η διοίκηση της εταιρείας απέφυγε να σχολιάσει τις οικονομικές επιδόσεις της περσινής χρονιάς, παρουσίασε την εικόνα για το πρώτο τρίμηνο φέτος όπου οι πωλήσεις αναπτύσσονται με σημαντικό ρυθμό και με την εκτίμηση ότι το 2023 θα κλείσει με υψηλό μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.

Εξαγωγές

Τέλος, αν και ο κ. Τσόλκας υπογράμμισε πως προτεραιότητα για τη ΔΕΛΤΑ είναι η εγχώρια αγορά παραδέχθηκε πως η επέκταση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου θα την βοηθήσει και στην αύξηση του αποτυπώματος της στο εξωτερικό μέσω των εξαγωγών που κάνει. Σήμερα η εταιρεία λαμβάνει το 9% του τζίρου της περίπου από πωλήσεις στο εξωτερικό. Κυρίως με «αιχμή» το γιαούρτι διατηρεί σήμερα πολύ δυνατή παρουσία στην Ιταλία και στη Γαλλία και μικρότερη παρουσία στη Μάλτα, την Κύπρο και το Ισραήλ.

Εν τω μεταξύ η ΔΕΛΤΑ υλοποιεί ένα καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα project  σε συνεργασία με την PWC και το Πανεπιστήμιο Αθηνών για την αποτύπωση των ESG επιδόσεων των προϊόντων της σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας. Θα αναλύονται όλοι οι κωδικοί σε κάθε στάδιο της αλυσίδας αξίας (από τον σπόρο, το ζώο ή αυτό που τρώει το ζώο) μέχρι τη στιγμή που ο καταναλωτής το πετάει στα σκουπίδια σύμφωνα με τις αρχές βιώσιμης ανάπτυξης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. «Θα έχουμε στα χέρια μας ένα εργαλείο που θα σκοράρει όλους μας τους κωδικούς σύμφωνα με αυτό» σημείωσε ο κ. Τσόλκας.

Διαβάστε ακόμη:

Στεγαστικά δάνεια: 7+1 ερωτήσεις – απαντήσεις για το «πάγωμα» στα κυμαινόμενα επιτόκια

Το ζόρι Ραγκούση, η έκπληξη Ανδρουλάκη, ο καλλιτεχνικός διευθυντής, το διαζύγιο της Coca Cola και τα σενάρια για Groupama

Cenergy Holdings (Bιοχάλκο): Μια ελληνική πολυεθνική που εξάγει σχεδόν το 70% της παραγωγής σωλήνων και καλωδίων